بهترین رنگ برای اتاق خواب

بهترین رنگ برای اتاق خواب

رنگ ها تاثیر بسیار زیادی در حالات و  احساسات ما دارند. رنگ ها می توانند باعث شوند شما پر انرژی باشید و یا می توانند به شما کمک کنند خواب بهتری داشته باشید. وقتی که استرس و اضطراب دارید و یا عصبانی هستید خوابیدن کار مشکلی است. اما وقتی آرام هستید بهتر به خواب می روید. شما بایستی در اتاق خوابتان از رنگی استفاده کنید که آرامش بخش باشد و این از خصوصیات رنگ های سرد می باشد. پس بهتر است از این دست رنگ ها در اتاق خوابتان استفاده کنید.

اگر اطلاعاتی در مورد رنگ ها و تاثیر آنها بر روی خود داشته باشید، انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب می تواند کار بسیار آسانی باشد.

یک نظرسنجی بر اساس افراد مختلف نشان داد که دیوارهای آبی رنگ اتاق خواب به خواب راحت کمک می کند. اکثر افرادی که در اتاق‌های آبی می‌خوابند، با خلق و خوی شاد از خواب بیدار می‌شوند. از سوی دیگر، دیوارهای کاراملی رنگ به تضمین فعالیت بدنی خوب بدن کمک می کند.

با این حال، هنگام خواب نمی توانید رنگ را ببینید زیرا چشمان شما بسته می مانند و چراغ ها خاموش هستند. اما، رنگ همچنان نقش مهمی ایفا می کند زیرا بر اساس رنگی که قبل از بستن چشمان خود می بینید، نقش مهمی ایفا می کند.

این نظرسنجی نشان داد افرادی که در اتاق خواب آبی می‌خوابند احتمالاً هفت ساعت و 52 دقیقه می‌خوابند. این عمدتا به این دلیل است که رنگ آبی نشان دهنده آرامش است، درست مانند اقیانوس ها و آسمان. بنابراین، رنگ مطمئناً به آرامش ذهن قبل از خواب کمک می کند.

آبی:

در حالی که ترجیحات شخصی شما مطمئناً در آنچه به شما کمک می کند قبل از خواب آرامش داشته باشید، نقش دارد، یک رنگ وجود دارد که اگر هدف شما یک خواب خوب باشد، بالاتر از بقیه است: آبی. Peacock می‌گوید: «نه تنها خاموش‌تر است، بلکه رنگ‌های آبی نیز اثرات آرام‌بخش‌تری بر مغز دارند. به عنوان مثال، رنگ آبی در تحقیقات نشان داده است که تنفس و ضربان قلب را کاهش می دهد، که برای خوابیدن بسیار عالی است. در حالی که تمام سایه‌های آبی می‌توانند فضایی آرام را تداعی کنند، Peacock پیشنهاد می‌کند برای بهترین اثر خواب‌آور، سایه‌های روشن‌تری را روی دیوارهای اتاق خواب خود بچسبانید.

کاترین هال، روانشناس خواب و مربی خواب، که با Somnus Therapy کار می کند، موافق است. او می گوید که آبی روشن از نظر علمی با ایجاد احساس آرامش و آرامش مرتبط است. “مطالعات همچنین نشان داده اند که خانواده هایی با اتاق خواب آبی بهترین خواب را در مقایسه با هر رنگ دیگری دارند!” او یادداشت می کند.

آبی بهترین رنگ برای اتاق خواب می باشد که به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید. آبی، آرامش بخش و آرام است و باعث می شود شما نیز آرام شوید. بر اساس مطالعات رنگ آبی رنگی تاثیرگذار روی مغز انسان می باشد که باعث می شود گیرنده های مغز فرمان آرامش را به اعضای بدن بدهند و ضربان قلب و فشار خون را پایین بیاورد. طبق تحقیقی روی 2000 نفر که اتاق خواب آبی دارند مقدار خواب آنها 7 ساعت و 52 دقیقه در شب بوده این در حالی است که متوسط خواب هر آمریکایی 7 ساعت می باشد.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

سبز:

سبز نیز رنگ مناسب اتاق خواب می باشد. که بر طبق تحقیق افرادی که دارای اتاق خواب سبز هستند دارای متوسط خواب 7 ساعت و 36 دقیقه بوده اند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

نقره ای:

اگر شما دنبال اتاق خوابی بی رنگ هستند می توانید نقره ای را انتخاب کنید. که بر طبق تحقیق افرادی که دارای اتاق خواب نقره ای هستند دارای متوسط خواب 7 ساعت و33  دقیقه بوده اند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

نارنجی:

بر طبق تحقیق افرادی که دارای اتاق خواب سبز هستند دارای متوسط خواب 7 ساعت و 33 دقیقه بوده اند.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

پس با توجه به تحقیقات، بدترین رنگ ها که باعث تاثیر بد روی خواب شما شوند شامل  بنفش، طوسی ، قهوه ای و قرمز می باشند.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟