بهترین ترکیبات ماهی آکواریوم آب شیرین

بهترین ترکیبات ماهی آکواریوم آب شیرین

اگر به دنبال افزودن تنوع بیشتری به آکواریوم آب شیرین خود هستید، شانه زدن گونه های مختلف ماهی راهی عالی برای انجام این کار است. با این حال، شما می خواهید مطمئن شوید که این ترکیب ها می توانند به طور مسالمت آمیزی با هم زندگی کنند. انتخاب گونه های ماهی که با هم کنار می آیند می تواند چالشی باشد که هر صاحب آکواریومی با آن مواجه است.

اگرچه ترکیبات خاصی از ماهی وجود دارد که ما با اطمینان می دانیم که در بسیاری از موارد کار می کند یا نخواهد کرد، تعداد زیادی از ماهی های دیگر وجود دارند که بسته به شرایط مختلف می توانند به هر سمتی پیش بروند.هنگام انتخاب آکواریوم، لوازم جانبی و دکور باید به فاکتورهای متعددی توجه کرد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

محیط:

  • اندازه آکواریوم
  • ابعاد آکواریوم
  • مقدار ماهی

انواع ماهی:

  • گونه های ماهی
  • عصر ماهی
  • اندازه ماهی
  • جنسیت ماهی
  • سلسله مراتب قلمرو/سلطه
  • ماهی درنده

سایر ملاحظات:

  • تزئینات و گیاهان
  • اگر ماهی در حال پرورش هستند
  • شخصیت های ماهی
  • ملاحظات آکواریوم

بهترین ترکیبات ماهی آکواریوم آب شیرین

اندازه آکواریوم

هر ماهی برای قانع شدن به مقداری فضا نیاز دارد و هرچه فضای بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه با هم کنار بیایند بیشتر است. دلیل آن این است که وقتی ماهی ها در کنار هم جمع می شوند، آشفته تر و مضطرب تر می شوند و بنابراین بیشتر با جفت تانک خود مبارزه می کنند.

یک قانون رایج برای نگهداری یک آکواریوم یک اینچ ماهی بالغ به ازای هر گالن خالص ظرفیت آکواریوم است. با این حال، ماهی های سرزمینی به فضای بیشتری نیاز دارند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید ماهی هایی که خریداری می کنید احتمالاً کمی رشد می کنند و یک آکواریوم 40 گالنی واقعاً 40 گالن آب را در خود نگه نمی دارد که عناصری مانند ابعاد داخلی، شن، و گیاهان یا تزئینات را در نظر بگیرید. چیزی که ممکن است برای ما یک آکواریوم بزرگ به نظر برسد (برای مثال بیش از 200 گالن)، هنوز بخش کوچکی از فضایی است که یک ماهی معمولاً در زیستگاه طبیعی خود به آن دسترسی دارد.

ابعاد آکواریوم

گونه های مختلف ماهی، آکواریوم ها و فضاهای شنا با شکل های متفاوت را ترجیح می دهند. به عنوان مثال، یک آکواریوم وسیع‌تر به ماهی‌های فعالی مانند Danio و Barb فضایی برای پراکندگی می‌دهد، که همانطور که در پاراگراف قبل ذکر شد، به آنها کمک می‌کند بهتر کنار بیایند. برعکس، یک آکواریوم بلند و باریک بهتر در فضاهای باریک قرار می‌گیرد، اما به اندازه یک آکواریوم وسیع‌تر، منطقه یا قلمرو شنا را ارائه نمی‌کند، بنابراین این آکواریوم‌ها برای گونه‌های کم‌تحرکی مانند دیسکس، فرشته‌ماهی و گورامی بهترین استفاده را دارند. پیشنهادات آکواریوم ما را بررسی کنید.

هنگام برنامه ریزی محیط برای ترکیبی از انواع ماهی های آب شیرین، این موارد را در نظر بگیرید:

  • مقدار ماهی

برخی از گونه‌های آب شیرین، مانند Tiger Barbs، Tetras، و Danios می‌توانند گاهی اوقات کمی شلوغ باشند، اما در مدارس بزرگ رفتار بهتری دارند. ماهی های در حال مدرسه نیز در صورت نگهداری در تعداد زیاد احتمال کمتری دارد که چیده شوند. بهترین روش برای خرید ماهی های پرورشی این است که آنها را در گروه های شش نفری یا بیشتر خریداری کنید. این امر ماهی غالب را از جدا کردن ماهی ضعیفتر/ مطیع باز می دارد.

  • گونه های ماهی

گونه های ماهی آب شیرین، درست مانند همه جانوران، به روش های مختلفی با هم ارتباط برقرار می کنند. گاهی اوقات ممکن است این سیگنال های ماهی توسط ماهی های دیگر در آکواریوم اشتباه تفسیر شود زیرا ماهی های مناطق مختلف جهان به زبان های مختلفی صحبت می کنند. قبل از اینکه سعی کنید آکواریوم خود را با آنها تهیه کنید، مهم است که در مورد گونه های ماهی که در نظر دارید تحقیق کنید.

سیچلایدها، لوچ ها، نایف فیش و سایر ماهیان سرزمینی اغلب فضای آکواریومی را با اعضای همنوع خود یا گونه های ماهی نزدیک خود به اشتراک نمی گذارند. داشتن یک آکواریوم بزرگ با پوشش و دکور زیاد کمک می کند، اما بسیاری از این نوع ماهی ها بهتر است به عنوان افراد با جفت تانکی که ظاهری مشابه یا نزدیک به هم ندارند نگهداری شوند.

پرسیدن از کارشناسان ماهی ما در مورد چگونگی کنار هم قرار دادن یک مخزن ماهی با گونه های مختلف همیشه گزینه خوبی است. به عنوان مثال، پیدا کردن ماهی مناسب سازگار با Bettas می تواند چالش برانگیز باشد، اما کارشناسان ما می توانند به شما کمک کنند.

  • عصر ماهی

سن یک ماهی نیز یکی از جنبه های مهمی است که باید در هنگام ساختن یک تانک اجتماعی در نظر گرفت زیرا ماهی های جوان معمولاً راحت تر می روند حتی اگر در بزرگسالی تهاجمی شناخته شوند. ماهی‌های جوان را اغلب می‌توان با انتخاب وسیع‌تری از جفت‌های آکواریومی مخلوط کرد، زیرا احتمال بیشتری وجود دارد که آنها را در حین رشد و بلوغ بپذیرند. گزارش‌های زیادی مبنی بر همزیستی ماهی‌های شکارچی بزرگ‌تر با ماهی‌های تغذیه‌کننده وجود دارد که می‌توانستند به راحتی آن‌ها را ببلعند، اما اینطور نیست، زیرا هر دو ماهی در زمان معرفی، اندازه یکسانی داشتند، قبل از اینکه ماهی‌های شکارچی بزرگ‌تر شوند و یاد بگیرند که ماهی‌های دیگر را بخورند.

  • اندازه ماهی

بیشتر ماهی ها با غذا فرصت طلب خواهند بود. حتی یک گونه ماهی نسبتاً صلح آمیز سعی می کند اگر فکر می کند می تواند ماهی های دیگر را بخورد. به همین دلیل بهتر است ماهی هایی را بخرید که تقریباً به اندازه سایر ماهی های موجود در آکواریوم هستند. اگر گونه‌های ماهی‌های سرزمینی را با هم مخلوط می‌کنید، ماهی‌های جدید باید حداقل به اندازه بزرگ‌ترین و تهاجمی‌ترین ماهی‌های موجود در آکواریوم باشند.

  • جنسیت ماهی

اگرچه ممکن است بلافاصله به آن فکر نکنیم، جنسیت ماهی نیز می تواند در توانایی گونه های ماهی برای کنار آمدن در یک آکواریوم اجتماعی نقش داشته باشد. ماهی‌های نر نسبت به ماهی‌های ماده یک گونه ماهی، به ویژه هنگام جفت‌گیری، تمایل بیشتری به قلمرو و تهاجمی بودن دارند. از داشتن بیش از یک ماهی نر از گونه های سرزمینی مشابه یا نزدیک به هم در یک جامعه خودداری کنید، به خصوص اگر ماده ها در آن حضور دارند. همچنین ایده خوبی است که ماهی های زنده را به نسبت 2 تا 3 ماده برای هر نر نگهداری کنید تا از رفتار جفت گیری مداوم نرها بکاهید.

  • سلسله مراتب قلمرو و سلطه

سلسله مراتب قلمرو و سلطه به ویژه در جامعه سیچلایدها رایج است، جایی که دستور نوک زدن وجود دارد، و ممکن است ماهی کوچکتر یا مطیع برداشت شود و برای ایمنی آنها باید حذف شود. حذف ماهی مهاجم گزینه دیگری است، اما ماهی بعدی در ترتیب ممکن است نقش غالب را بر عهده بگیرد و چرخه تهاجم را ادامه دهد.

  • ماهی درنده

وقتی کسی به یک ماهی درنده فکر می کند، اغلب ماهی های بزرگ و تهاجمی مانند ماهی سیچلایدها را می بیند، اما گونه های دیگری از شکارچیان آب شیرین مانند گربه ماهی، آروانا، ماهی برگ، بیچیرس، گار و غیره وجود دارد. برای گونه هایی از این دست، هر چیزی که می توانند در دهان خود جای دهند، بازی منصفانه است. این به طور ذاتی آنها را پرخاشگر نمی کند، فقط گرسنه هستند.

  • تزئینات و گیاهان

بسیاری از ماهی ها به مکانی نیاز دارند تا ادعا کنند که متعلق به خودشان است و ماهی ها قلمرو شخصی خود را با مرزهای فیزیکی مشخص می کنند. آنها همچنین وقتی نمی توانند همدیگر را ببینند، تمایل دارند به تجارت خود فکر کنند. بنابراین، دکور آکواریوم مانند صخره‌ها، غارها، چوب‌های خشک شده و دیگر تزیینات به تعیین قلمرو گونه‌های آب شیرین مانند سیچلایدها و دیگر ماهی‌های قلمرو کمک می‌کند. گیاهان بلند و بوته ای زیستگاهی را فراهم می کنند و ماهی هایی مانند تترا، باربس، دانیوس و راسبوراس را برای خود به ارمغان می آورند. برای انتخاب اقلام برای محیط آب شیرین خود از صفحه لوازم ما دیدن کنید.

یکی از راه‌های کمک به جلوگیری از پرخاشگری هنگام معرفی ماهی‌های قلمروی جدید به مخزن محلی موجود، افزودن چند آیتم تزئینی جدید و مرتب کردن مجدد آیتم‌های موجود به منظور از بین بردن مناطق تحت کنترل ماهی‌های مستقر است.

  • پرورش ماهی

درست مانند بسیاری از گونه های جانوری در سرتاسر جهان، ماهی ها در طول زمان تولید مثل می توانند به ویژه حالت دفاعی داشته باشند. ماهی ها در طول زمان پرورش، مناطق وسیعی از یک آکواریوم را اشغال می کنند و معمولاً سایر ساکنان تانک را به گوشه ای هل می دهند. برای کاهش این مشکل بهتر است یک مخزن پرورش اختصاصی داشته باشید.

  • شخصیت های ماهی

اگرچه می‌توانیم الگوهای رفتاری یک گونه ماهی را مشاهده و مشاهداتی کلی انجام دهیم، اما همیشه استثناهایی وجود خواهد داشت. عواملی که قبلا ذکر شد می‌توانند بر تعامل ماهی در آکواریوم تأثیر بگذارند، اما ماهی‌ها، مانند همه موجودات، شخصیت‌های فردی دارند و گاهی اوقات به روش‌های غیرمنتظره‌ای رفتار می‌کنند. بهترین تمرین این است که به سادگی انتظار ماهی های غیرمنتظره و جدایی را داشته باشید که با هم کنار نمی آیند.

 

ترکیبات توصیه شده ماهی آکواریومی آب شیرین:

اگرچه تعداد زیادی ترکیب بالقوه ماهی آب شیرین وجود دارد، پس از صحبت با کارشناسان ماهی ما، ما این لیست از ترکیباتی را تهیه کردیم که هم برای مالک و هم برای ماهی موفق بوده است تا به شما کمک کند آکواریوم آب شیرین خود را کنار هم قرار دهید. انتخاب ماهی های آب شیرین ما را مطالعه کنید.

بهترین ترکیبات ماهی آکواریوم آب شیرین

1) Apistogramma Dwarf Cichlid و Green Neon Tetra

Apistogramma ماهی های خیره کننده و جالبی هستند که از آمریکای جنوبی در منطقه آمازون آمده اند. آنها در مخازن کوچکتر با آب گرم و نرم با تانن های چوب خشک و برگ های کاتپا عالی عمل می کنند. Apistogramma ظاهری مشابه با سیچلایدهای آفریقایی و معمولی جنوب / آمریکای مرکزی دارد. برخلاف بسیاری از سیکلیدهای بزرگتر، آنها بسیار کوچک می مانند و بزرگترین گونه ها به ندرت بیش از 3.5 اینچ رشد می کنند.

انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد و به طور کلی نسبت به بسیاری دیگر از ماهی های محلی مانند تتراهای نئون سبز صلح آمیز هستند. تتراهای نئون سبز رنگ آبی و سبز زیبایی در سراسر بدن خود دارند. آن‌ها در آب نرم‌تر بهتر عمل می‌کنند و تانن‌های موجود در آب رنگ آن‌ها را واقعاً پاپ می‌کنند. تتراهای نئون سبز تمایل دارند تا از بالا آویزان شوند، به طور مسالمت آمیزی به اطراف می چرخند، که تضاد زیبایی با Apistogramma است که به سمت یکدیگر در حالی که در ساختار پایین مخزن ساکن هستند.

بهترین ترکیبات ماهی آکواریوم آب شیرین

2) سیکلیدهای آفریقایی و گربه ماهی Synodontis

سیچلایدهای آفریقایی ماهی های آب شیرین بسیار رنگارنگی هستند و اغلب افراد ناآشنا به دلیل رنگ های نئونی خیره کننده آنها را با آب شور اشتباه می گیرند. آنها به دلیل اشتهای حریص و دائمی خود به فیلتراسیون زیادی نیاز دارند.

هیچ ماهی به اندازه سیچلایدهای آفریقایی سریع و با شدت به دنبال غذا نیست و به سرعت شکار نمی کند. با توجه به سطح تهاجمی بالای آنها، همیشه بهتر است تانک خود را با این ماهی ها برنامه ریزی کنید، از جمله جریان آبی که آنها بر خلاف آن شنا می کنند و همچنین حداقل سه (ترجیحاً در اندازه های مشابه) در یک زمان اضافه کنید.

یک مدرسه دائماً متحرک از طاووس‌های رنگارنگ یا سیچلایدهای مبنا از دریاچه مالاوی و دریاچه ویکتوریا، شگفت‌انگیز است. یک همراه خوب برای این سیچلایدها گربه ماهی های مختلف Synodontis است که در جستجوی غذا ته آن را شانه می کنند. با الگوهای مختلف تیره روی برنزه، خاکستری و قهوه ای با باله های طبیعی چشمگیر، تضاد زیبا و جالبی با سیچلایدها دارند. آنها نه تنها کف را تمیز نگه می دارند، بلکه می توانند تجاوز سیکلیدهای آفریقایی را نیز به گونه ای تحمل کنند که بسیاری از ماهی های دیگر نمی توانند.

بهترین ترکیبات ماهی آکواریوم آب شیرین

3) کوسه رنگین کمان و ببر بارب

کوسه های رنگین کمان همه سیاه هستند با باله های قرمز روشن و بدنی شبیه اژدر. آنها نسبتاً بزرگ می شوند اما هنوز می توان آنها را در آکواریوم های متوسط ​​با موفقیت نگهداری کرد. کوسه های رنگین کمانی در گروه های سه نفره یا بیشتر بهترین عملکرد را دارند، اغلب قسمت های پایین و میانی آکواریوم را پر می کنند و برخلاف مدرسه ببر باربز که به سرعت شنا می کنند، به طور روشمند به دنبال غذا می گردند.

Tiger Barbs معمولاً در نواحی میانی تا بالای مخزن زندگی می کند، اما ترسی از پایین رفتن در جستجوی غذا ندارد. از آنجایی که حریص و نیمه تهاجمی هستند، نباید با بیشتر تتراها به جز گونه های بزرگتر و قوی تر نگهداری شوند. مدرسه ببر بارب ها با حرکات زیاد و شکل بدن مثلثی منحصر به فردشان قابل توجه است.

ساخت مدرسه خود با انواع مختلف مانند پلاتینیوم و سبز معمولی، آلبینو قرمز، و Tiger Barbs معمولی، یک نمایشگر جالب و رنگارنگ برای تضاد کوسه های رنگین کمان قرمز و مشکی ایجاد می کند. مانند بیشتر ماهی ها، اضافه کردن گروه های سه تایی یا بیشتر با Tiger Barbs به شدت توصیه می شود.

بهترین ترکیبات ماهی آکواریوم آب شیرین

4) گوپی و بارب گیلاس

گوپی ها ماهی های زنده ای هستند که در رنگ ها و شکل های مختلف وجود دارند. با تطبیق با طیف گسترده ای از پارامترهای آب، آنها در آب لوله کشی فونیکس عالی عمل می کنند و از نمک کمی بهره می برند. آنها از دمای متوسط آب لذت می برند و به راحتی تکثیر می شوند و مدرسه ای با انواع رنگ های مختلف برای انتخاب می سازند.

توصیه می شود برای کاهش و جلوگیری از پرخاشگری، هر دو گوپی و گیلاس را در گروه های سه نفره یا بیشتر با دو ماده به هر مرد اضافه کنید. هر چه مدرسه بزرگتر باشد بهتر است. بارب های گیلاس کوچکتر و بارب های اجتماعی صلح آمیز هستند که در جستجوی تکه های غذا به اطراف مخزن می چرخند.

تمایلات متفاوت شنا و شکل بدن آنها کنتراست جالبی را ایجاد می کند. نرهای قرمز روشن و ماده‌های طلایی ظاهری رنگارنگ و طبیعی به آکواریوم شما می‌بخشند که تضاد خوبی با گیاهان زنده دارد.

بهترین ترکیبات ماهی آکواریوم آب شیرین

5) دیسکس، تترا بینی رامی و تترا کاردینال

هر سه این ماهی های زرق و برق دار از یک نقطه از جهان در آمریکای جنوبی در منطقه آمازون آمده اند. آنها در آکواریوم های متوسط تا بزرگ که از آب نرمتر و گرمتر با مقدار زیادی تانن لذت می برند، بهترین عملکرد را دارند. این ماهی ها در کنار هم شگفت انگیز به نظر می رسند و به خوبی کنار می آیند. دیدن یک مدرسه زیبا از بینی رامی و کاردینال تتراها در اطراف مخزن در جستجوی تکه‌های غذا همیشه منظره زیبایی است. در آب با تانن های سنگین، اغلب به نظر می رسد که می درخشند.

تتراها تمایل دارند برخلاف جریان شنا کنند که بسیار عالی است زیرا می توانید نحوه و مکان شنای آنها را با جریان آب دستکاری کنید. در مقابل، Discus معمولا از جریان مستقیم اجتناب می‌کند و مکان‌های راحت را برای گذراندن وقت جستجو می‌کند.

دیسک ها در حالی که حرکات آهسته تر انجام می دهند و به سمت یکدیگر قرار می گیرند، تمایل دارند موقعیت خود را حفظ کنند. دیسکس ها معمولا تتراها را به حال خود رها می کنند و تتراها تمایل دارند تکه های غذایی را که دیسکس ها از دست می دهند جمع کنند. این ترکیب یک کنتراست ایده آل و یک مخزن آب شیرین ایجاد می کند که به نظر می رسد پر از زندگی و رنگ های زیبا است.

بهترین ترکیبات ماهی آکواریوم آب شیرین

6) سیچلاید ماناگوئنس، دلار نقره ای قلاب قرمز و گربه ماهی پیکتوس

سیکلیدهای ماناگوئنس به رنگ سیاه، قهوه‌ای و طلایی زیبا هستند و به دلیل ظاهر مشابه اغلب با باس‌های دهان بزرگ مقایسه می‌شوند. آنها حیوانات خانگی آکواریومی عالی را در آکواریوم های بزرگتر حداقل 90 گالن یا بیشتر می سازند. آنها می توانند تا یک فوت طول داشته باشند و یک ماهی مرکزی بزرگ بسازند که توجه مردم را به خود جلب کند. آنها به طور کلی به فیلتراسیون زیادی نیاز دارند و معمولاً هنگام غذا خوردن آشفته می شوند.

این جایی است که ماهی‌های ته‌نشین و ماهی‌های ته‌خور وارد می‌شوند. گربه ماهی Pictus نقره ای و سفید با الگوهای جالب سیاه تا خاکستری است که بیشتر بدن آنها را می پوشاند. آنها سبیل های بسیار بلندی دارند که از آنها برای شانه زدن ته آن برای تکه های غذا استفاده می کنند. به دلیل خارهای تیزشان، بیشتر سیچلایدها سعی نمی کنند آنها را بخورند. آنها تمایل دارند در نواحی پایینی آکواریوم بمانند مگر در مواردی هنگام تغذیه. گربه ماهی Pictus شناگران بسیار سریعی هستند که به نظر می رسد دائماً در حال حرکت هستند، که تضاد خوبی با یک Managuense بزرگ است که اغلب موقعیت خود را برای مدتی حفظ می کند.

یک مکتب زیبا از حداقل سه یا بیشتر رد هوک دلار نقره ای به عنوان ماهی گیر در قسمت های بالایی تانک عمل می کند. آنها نه تنها ضایعات را از Managuense برمی دارند، بلکه به دلیل بدن بسیار پهن و توانایی شنای سریع آنها به راحتی خورده نمی شوند.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟