بزرگترین آکواریوم‎‌ خانگی در آمریکا

بزرگترین آکواریوم‎‌ خانگی در آمریکا

تقریبا کسی را نمی‌توانید پیدا کنید که در هال خانه‌اش شیرجه بزند. اما ما شخصی را سراغ داریم که این کار عجیب را انجام می‌دهد. نه! اشتباه نکنید؛ این شخص نه عقلش را از دست داده و نه از زندگی سیر شده است بلکه او قسمتی از فضای هال خانه‌اش را به آکواریومی بزرگ تبدیل کرده است، در واقع به بزرگ‌ترین آکواریوم خانگی آمریکای شمالی.

بزرگترین آکواریوم‎‌ خانگی در آمریکا

بیل وان

داستان ما درباره‌ی بیل وان، کسی است که دبیرستان را ترک کرد و با سرمایه‌گذاری‌های پر ریسک به فردی موفق تبدیل شد. او در خانه‌اش در ویسکانسین آکواریومی به طول 7 متر و نیم، عرض و ارتفاع 3 متر ساخته است. آکواریومی بزرگ‌تر از یک دروازه‌ی استاندارد فوتبال، آکواریومی پر از ماهی آب شور و مرجان‌های رنگارنگ. بیل تمام آکواریومش را خودش طراحی کرده و ساخته است. از شیشه‌ها گرفته تا دکور آن و همچنین سیستم‌های فیلتر، پمپ و…

بزرگترین آکواریوم‎‌ خانگی در آمریکا

آکواریوم آب‌شور

این آکواریوم آب‌شور میزبان 160 ماهی است و در آن از بیش از 9 تن صخره، 900 کیلو شن و دو جین مرجان استفاده شده است. راه‌اندازی این آکواریوم اصلا کار ساده‌ای نبود. بیل می‌گوید: “اولین باری که آکواریوم را پر از آب کردیم، درست مثل یک آب‌کش چکه می‌کرد و تعمیرش ماه‌ها به طول انجامید.”

بزرگترین آکواریوم خانگی

یک شگفتی خیره‌کننده

امروز آکواریوم آقای وان یک شاهکار به تمام معنی است، آکواریومی با دیوارهای 30 سانتی‌متری و شیشه‌های اکریلیک با قطر 6 سانتی‌متر و ابعاد 1/8× 3 متر .

هال بزرگ که آکواریوم در آن قرار دارد با فرشی راحت پوشانده شده تا بازدیدکنندگان بتوانند لم بدهند و به شنا و رقص 160 ماهی رنگارنگ آکواریوم نگاه کنند. با این حال چیزی که آکواریوم بیل را خاص و یگانه کرده است ماهی‌های درون آکواریوم نیست بلکه مرجان‌هایی هستند که درون آکواریوم قرار دارند. وجود این مرجان‌ها کار را برای آقای بیل خیلی سخت‌تر کرده است چرا که اگر ماهی‌ای مریض شود، او نمی‌تواند درون آب دارو بریزد. پر واضح است که ریختن دارو همان و مرگ مرجان‌ها همان. همچنین دمای آب باید به طور ثابت 25 درجه سانتی‌گراد باشد. در غیر این صورت مرجان‌ها یکی یکی تلف خواهند شد.

بزرگترین آکواریوم خانگی

همه چیز این آکواریوم به وسیله‌ی کامپیوتری کنترل می‌شود

همه چیز این آکواریوم به وسیله‌ی کامپیوتری کنترل می‌شود که خود بیل آن را ساخته است.

این کامپیوتر ناظر بر همه چیز است.

از نحوه‌ی کارکرد پمپ‌ها و فیلتر گرفته تا دمای آب. در واقع می‌توان گفت که ما با یک آکواریوم هوشمند طرف هستیم. برای مثال وقتی pH آب تغییر کند، کامپیوتر به صورت خودکار مشکل را رفع می‌نماید.

بعد از شنیدن واژه‌ی – آکواریوم دست‌ساز- معمولا تصویری از یک فضای کثیف و شلوغ و البته بوهایی ناخوشایند به ذهن خطور می‌کند. اما آب آکواریومی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم مثل آیینه شفاف است. اصلا اگر باور نمی‌کنید می‌توانید یک تلویزیون را درون آن قرار دهید و از همین سمت شیشه به تماشایش بنشینید. یا اگر نگران خراب شدن تلویزیون هستید، خودتان یک عینک شنا بزنید و بپرید درون آکواریوم و به تلویزیونی که بیرون آب قرار دارد نگاه کنید.

بزرگترین آکواریوم‎‌ خانگی در آمریکا

دانشمند دیوانه

بیل با نبوغ خاص خودش همه چیز را به یکباره طراحی کرده و ساخته است. او می‌گوید: “من قبل از شروع کار و در حین اجرای آن هیچ‌ چیزی را بر روی کاغذ ننوشته و نکشیده‌ام”. بیل کارهای مربوط به آکواریوم را در زیرزمین و اتاقی که اسمش را گذاشته -دانشمند دیوانه – انجام می‌دهد. هیچ چیز زیباتر از این نیست که انسان از ساخته‌ی خود لذت ببرد. حتما نباید برای اولین بار ما خودمان یک آکواریوم بسازیم. ولی باید سعی کرد که همیشه پس ذهنمان ایده‌ی ساختن یک آکواریوم را زنده نگه داریم.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟