برای راه اندازی آکواریوم میگو چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای راه اندازی آکواریوم میگو چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

میگوهای آب شیرین می توانند جانداران خانگی خوبی باشند. میگوهای روح و میگوهای گیلاس سرخ، سختی به اندازه بسیاری از ماهی ها دارند و جایگزین چشمگیری برای اکواریوم ماهی های سنتی هستند. از انجایی که وسیله های مورد نیاز برای راه اندازی آکواریوم میگو کوچک و مناسب هستند، آکواریوم میگو را به یک انتخاب عالی برای استفاده در دفاتر، کلاس های درس یا اتاق نشیمن تبدیل کرده اند.

به هیچ عنوان توصیه نمی شود که میگو را با ماهی های دیگر نگهداری کنید، مگر اینکه از آنها به عنوان یک منبع غذایی استفاده کنید.

 آکواریوم میگو

۱- برای راه اندازی آکواریوم میگو، باید میگو مناسب را برای خود انتخاب کنید. گونه های زیادی از میگوها در هنگام راه اندازی آکواریوم میگو انتخاب می شوند. میگو ها در مقایسه با ماهی ها نسبت به کیفیت اب حساس تر هستند. میگو های روح که به آن ها میگو شیشه ای نیز می گویند یکی از مناسب ترین نژادهای میگو برای پرورش و نگهداری هستند.

این میگوها بسیار فعال، شفاف و مقرون به صرفه هستند. میگوهای گیلاس معمولاً سبز و قهوه ای هستند، هرچند رنگ قرمز آنها نیز برای خرید موجود است. میگو گیلاس کمی گرانتر از میگو شبح است اما به مراقبت های مشابه میگو روح نیاز دارد.

راه اندازی آکواریوم میگو

۲- برای راه اندازی آکواریوم میگو یک مخزن مناسب انتخاب کنید. هنگام راه اندازی اکواریوم میگو گزینه های فراوانی برای انتخاب مخزن وجود دارند؛ اما استفاده از مخزن حداقل ده گالن باعث می شود فضای کافی برای رشد میگو ها وجود داشته باشد.

بعد از انتخاب مخزن مناسب حتما اندازه ان را به خاطر بسپارید زیرا هنگام راه اندازی اکواریوم میگو برای انتخاب فیلتر آب جهت محاسبه مقدار جریان، باید از این رقم استفاده کنید. مخزن ده گالن برای تعداد زیادی میگو کافی است.

۳- برای راه اندازی آکواریوم میگو فیلتر مناسبی را انتخاب کنید. در ابتدای راه اندازی اکواریوم میگو، لازم است مقدار جریان مورد نیاز مخزن خود را تعیین کنید. فروشگاه های که حیوانات خانگی می فروشند، معمولاً می توانند به شما در انتخاب فیلتر مناسب کمک کنند.

ضایعات میگو اغلب بسیار ریز و کوچک هستند، بنابراین به یک فیلتر کارآمد نیاز دارید.

راه اندازی آکواریوم میگو

۴- یکی از وسیله های مهم برای راه اندازی آکواریوم میگو، بخاری آکواریوم است. انتخاب بخاری در راه اندازی اکواریوم میگو خیلی مهم است. سعی کنید یک بخاری را انتخاب کنید که دارای درجه مناسب برای گرم کردن مخزن شما باشد. فروشگاه های حیوانات خانگی می توانند به شما در شناسایی و انتخاب بخاری مناسب کمک کنند. در راه اندازی اکواریوم میگو، خرید دو بخاری کاملا شبیه هم، برای قرار دادن در دو طرف مخزن، می تواند باعث اطمینان خاطر شما شود؛ چرا که اگر یکی از بخاری ها خراب شود، دیگری کار می کند و اب را گرم نگه می دارد.

راه اندازی آکواریوم میگو

۵- یکی دیگر از مراحل راه اندازی آکواریوم میگو، اماده کردن بستر مخزن است. اکثر بسترهای گیاهی که خریداری می کنید بلافاصله اماده قرار گرفتن در مخزن می باشند؛ اما بسترهای شن ممکن است قبل از استفاده لازم باشد تمیز شوند. بسترهای اماده آکواریوم میگو را می توانید در فروشگاه حیوانات خانگی خریداری کنید. برای راه اندازی اکواریوم میگو، کف آکواریوم را از بستر پر کنید.

راه اندازی آکواریوم میگو

فراهم کردن شرایط برای افزودن میگوها

۱- یکی از مراحل مهم راه اندازی اکواریوم میگو این است که آب را به محیط امنی برای میگو تبدیل کنید تا از سلامت میگو مطمئن باشید. اگر از فروشگاه حیوانات خانگی اب را تهیه می کنید لازم نیست نگران کیفیت اب باشید ولی در صورتی که از آب شیر استفاده می کنید بدون شک نیاز به تصفیه شدن دارد. میزان کلر را با استفاده از یک تست که در فروشگاه ها موجود است بسنجید.

در صورت وجود کلر، از یک محلول ضد کلر تجاری استفاده کنید تا کلر موجود در اب از بین برود. همچنین میزان نیترات و آمونیاک موجود در اب باید صفر باشد و برای حل این مشکل می توانید کیت های تصفیه اب را تهیه کنید. محدوده pH آب باید بین ۶٫۰ تا ۷٫۵ باقی باشد.

۲- در این مرحله از راه اندازی اکواریوم میگو، مخزن را پر از اب کنید و بررسی کنید که ایا کف مخزن نشت دارد یا خیر. در صورتی که بعد از این ازمایش، اب مخزن را خالی می کنید، می توانید از اب تصفیه نشده هم استفاده کنید. بنابراین برای راه اندازی اکواریوم میگو، قبل از شروع به پر کردن مخزن و نصب وسایل، مخزن خود را از لحاظ نشت بررسی کنید.

راه اندازی آکواریوم میگو

۳- در طی راه اندازی اکواریوم میگو، می توانید یک مخزن غذای آماده مانند گیاه کاشته شده قرار دهید. در صورتی که این منبع غذای اماده را قرار ندهید، مخزن به توجه بیشتری نیاز خواهد داشت و باید خودتان به تغذیه میگو رسیدگی کنید. درون مخزن کم نور، انواع خزه و سرخس می توانند رشد کنند و منبع غذایی مفیدی برای میگو باشند.

درون مخزن هایی که نور زیادی دارند، می توان از بسترهای زنده مانند روتالا استفاده کرد؛ که روی دیواره های مخزن رشد می کند و غذای میگو را فراهم می کند. مخزن هایی که منبع غذایی اماده ندارند، اب کمتری لازم دارند؛ ولی باید خودتان تعداد دفعات بیشتری تغذیه میگو را فراهم کنید.

راه اندازی آکواریوم میگو

۴- برای میگو و گیاهان خود روشنایی مناسب فراهم کنید. در راه اندازی اکواریوم میگو، ایجاد روشنایی باید بر اساس گیاهانی که انتخاب کرده اید باشد. دقت کنید که برخی از منابع نور ممکن است دمای آب مخزن را افزایش دهند. برای مخزن هایی که فاقد منبع تغذیه اماده هستند، یک چراغ LED معمولی کافی است. برای مخزن های دارای منبع تغذیه اماده، هالیدهای فلزی، لامپ های فلورسنت یا LED گزینه های خوبی هستند.

راه اندازی آکواریوم میگو

۵- بعد از طی مراحل راه اندازی آکواریوم میگو، مخزن خود را به مدت ۲-۸ هفته اینگونه نگه دارید. قبل از قرار دادن میگوها در مخزن، باید مدتی مخزن خود را در این وضعیت نگه دارید.

این امر جهت ایجاد یک پایه مفید باکتری در آب و فیلتر ضروری است. مخزنی که بدون گذراندن این مرحله، میگو در انها قرار داده شود، می تواند باعث کشته شدن میگوها شود. دقت کنید که نور آکواریوم فقط هشت ساعت در روز روشن باشد تا از رشد زیاد جلبک ها جلوگیری شود. دو بار در هفته آب را برای کنترل pH، آمونیاک، نیترات و کلر بررسی کنید. در صورت لزوم آب را دوباره خالی از این مواد مضر کنید.

راه اندازی آکواریوم میگو

میگوها را چگونه به آکواریوم انتقال دهیم؟

۱- کیفیت و دمای آب را بعد از راه اندازی آکواریوم میگو هم بررسی کنید. اگرچه شما در طول چرخه، دو بار در هفته آب را بررسی کرده اید، لازم است قبل از اضافه کردن میگوها نیز دوباره آن را بررسی کنید. کیفیت نامناسب آب یا درجه حرارت بالای ان، می تواند به سرعت میگوها را از بین ببرد. اطمینان حاصل کنید که هیچ کلر، آمونیاک و نیتراتی در آب وجود ندارد.

دقت کنید که pH آب بین ۶٫۰ تا ۷٫۵ باشد و دمای آب را نیز بررسی کنید. میگو برای زنده ماندن به آبی نیاز دارد که دمای ان بین ۶۵ تا ۸۰ درجه فارنهایت باشد.

۲- مقداری از آب مخزن را درون یک کاسه بزرگ حاوی میگوها بریزید. وقتی میگوهای خود را خریداری می کنید، آنها در درون یک کیسه یا ظرف پر از اب هستند که به این اب عادت کرده اند. آن آب را با میگو در یک کاسه بزرگ بریزید و مقداری از اب مخزن را که خالی کرده بودید به ان اضافه کنید. این کار باعث می شود که میگوها به محیط جدید عادت کنند.

راه اندازی آکواریوم میگو

۳- در این مرحله از راه اندازی اکواریوم میگو ، بعد از اینکه میگوها به اندازه ی کافی به محیط جدید درون کاسه عادت کردند، از یک توری کوچک استفاده کنید تا میگوها را از داخل کاسه به درون اکواریوم انتقال دهید. مراقب باشید که هنگام انتقال میگوها، به انها اسیب نزنید.

هنگام انتقال میگو، دست خود را روی قسمت باز تور قرار دهید تا از بیرون پریدن میگوها جلوگیری شود. اگر میگو از تور بیرون امد آن را به آرامی بردارید و سریعا در مخزن قرار دهید. اگر که منبع تغذیه اماده دارید، هنوز هم لازم است که هر از گاهی به میگوهای خود غذا دهید تا مطمئن شوید که تمام مواد مغذی مورد نیازشان را دریافت می کنند.

در صورتی که منبع غذای اماده وجود ندارد، باید روزانه به صورت مداوم، تغذیه میگوها توسط شما انجام شود. غذاهای فرآوری شده میگو به گونه ای طراحی شده اند که حاوی تمام مواد مغذی مورد نیاز میگو هستند. این غذاها را می توانید در فروشگاه حیوانات خانگی پیدا کنید.

راه اندازی آکواریوم میگو

۴- بعد از راه اندازی آکواریوم میگو، کیفیت آب را همچنان حفظ کنید. اکنون که میگوهای شما در محل زندگی جدید خود قرار دارند، وظیفه شما کنترل کردن و بررسی مداوم مخزن است. همیشه اطمینان حاصل کنید که تحت هیچ شرایطی از کیفیت آب کاسته نمی شود. مطمئن شوید که سطح نیترات، آمونیاک و کلر اب صفر است. در صورت لزوم می توانید با تعویض فیلترها، کیفیت تصفیه آب را بیشتر کنید.

منبع : آکوادلسا

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟