اهمیت شیشه در طراحی معماری

اهمیت شیشه در طراحی معماری

شیشه یک ماده جادویی است که دارای خواص و کاربردهای بسیار متفاوتی است که امکانات و طرح های جدید بسیاری را در اختیار معماران قرار داده است. در تلاش برای شفافیت و ایمنی، معماران اغلب از شیشه های تقویت شده، سخت شده و چند لایه استفاده می کنند.

اهمیت شیشه در طراحی معماری

اهمیت شیشه در طراحی معماری

مزایای شیشه

  • می تواند نور را جذب، شکست یا عبور دهد. هنگامی که در کاربردهای شفاف یا شفاف استفاده می شود به ساختمان زیبایی می افزاید. شیشه تا 80 درصد از نور طبیعی موجود در روز را منتقل می کند.
  • استفاده از نور طبیعی می تواند قبوض برق را کاهش دهد، اتاق های یک ساختمان را روشن کند و همچنین می تواند روحیه ساکنان را افزایش دهد.
  • در برابر آب و هوا مقاوم است و می تواند اثرات باد، باران یا خورشید را تحمل کند.
  • زنگ مقاوم است و به دلیل اثرات شرایط شیمیایی و محیطی تجزیه نمی شود.
  • قابل بازیافت است و در طول فرآیند بازیافت تجزیه نمی شود و می توان آن را بارها و بارها بدون از دست دادن کیفیت یا خلوص بازیافت کرد.
  • بدون سر و صدا، هوا، آب. شیشه های مهر و موم شده صدای بسیار کمی را منتقل می کنند و از این رو می توانند عایق صوتی خوبی باشند.
  • شیشه سطحی صاف و براق دارد، بنابراین ضد گرد و غبار است و به راحتی تمیز می شود.

شیشه در معماری معاصر

شیشه همچنین یک مصالح ساختمانی مقاوم تر و پایدارتر از نظر ابعاد ، بوی خنثی، بهداشتی و آسان برای نگهداری است. به همین دلیل است که در پنجره ها، نماها و به عنوان سقف استفاده می شوددر ساختمان ها، عناصر کشویی شفاف ، مانند آشپزخانه و حمام، یا پارتیشن های شفاف در اتاق های اداری بزرگ از این ماده ساخته می شوند. از شیشه در معماری برای آسانسور یا نرده بالکن نیز استفاده می شود .

اهمیت شیشه در طراحی معماری

اهمیت شیشه در طراحی معماری

شیشه کاربردهای مختلفی دارد که آن را به ماده ای جذاب و اهمیت ویژه ای در معماری تبدیل می کند.

شیشه پنجره

یک پنجره شیشه ای در قاب های پنجره شما تعبیه شده است تا منظره ای بی عیب ایجاد کند، جریان هوا را از بین ببرد و خانه شما را عایق کند.

شکل و اندازه صفحات شیشه از یک پنجره به پنجره دیگر متفاوت است. برخی از شیشه‌های شیشه ممکن است لایه‌هایی روی آنها داشته باشند تا عایق بهتری داشته باشند که به شیشه Low-E معروف است. ضخامت سایر شیشه ها بسته به کیفیت پنجره متفاوت است. با افزایش سن پنجره ها، شیشه های شیشه نازک تر می شوند و در برابر عناصر آسیب پذیرتر می شوند.

دیوار پرده شیشه ای

کرتین وال پوشش بیرونی ساختمانی است که در آن دیوارهای بیرونی غیرسازه ای هستند و فقط برای جلوگیری از ورود هوا و ورود ساکنین استفاده می شود. از آنجایی که کرتین وال غیر سازه ای است، می توان آن را از مواد سبک وزن ساخت. به عنوان شیشه، در نتیجه به طور بالقوه هزینه های ساخت و ساز را کاهش می دهد. مزیت اضافی شیشه این است که نور طبیعی می تواند به اعماق ساختمان نفوذ کند. نمای کرتین وال هیچ گونه بار ساختاری را از ساختمان به جز وزن بار مرده خود تحمل نمی کند.

اهمیت شیشه در طراحی معماری

اهمیت شیشه در طراحی معماری

مواد سقف شیشه ای

سقف های شیشه ای در تغییر زیبایی داخلی یک ملک بسیار موثر هستند و برخی از همه کاره ترین و تاثیرگذارترین راه حل های لعاب را ارائه می دهند. با این حال، کمی گمراه‌کننده است که به سادگی به «سقف‌های شیشه‌ای» اشاره کنیم که گویی آن‌ها یک محصول یا موجودیت واحد هستند – انواع، سبک‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد، و همه چیزهایی وجود دارد که باید در هنگام بررسی آن‌ها در نظر بگیرید. انتخاب یکی بسته به ملک و نیاز شما، انواع مختلف سقف شیشه ای مناسب ترین خواهند بود.

پارتیشن های شیشه ای

دیوارهای پارتیشن شیشه ای برای ایجاد محیط های کار اداری راحت و کاربردی ایده آل هستند. هنگامی که به نور طبیعی اجازه می دهید در یک فضای مشخص جریان یابد، نحوه تعامل شکل ها، رنگ ها، الگوها، بافت ها و افراد تغییر می کند. دیوارهای پارتیشن شیشه ای نیز یکی از ساده ترین راه ها برای به روز رسانی فضای اداری یا تجاری است. این سیستم های لعاب نسبت به نصب های دیوار خشک سنتی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. طراحان داخلی و معماران هر دو از این سیستم های دیوار شیشه ای به دلیل مقیاس پذیری و ویژگی های شفاف آنها قدردانی می کنند.

اهمیت شیشه در طراحی معماری

درب های شیشه ای

یکی از رایج ترین انواع شیشه های خانگی و تجاری خارج از پنجره های سنتی، درب های شیشه ای است. درب های شیشه ای مدرن که برای مصارف داخلی و خارجی ایمن هستند، از شیشه سکوریت شده ساخته شده اند، از نظر انرژی کارآمد هستند و در سبک های مختلفی عرضه می شوند. درب‌های شیشه‌ای را می‌توان متناسب با فضای شما و زیبایی‌شناسی طراحی شخصی شخصی‌سازی کرد.

از درهای دوش مات یا حکاکی شده کمد گرفته تا درهای فرانسوی که به اتاق ناهار خوری یا فضای نشیمن منتهی می شوند، درها را می توان با شیشه های بزرگی که در یک قاب قرار داده شده اند، مانند آنهایی که برای درهای کشویی و درهای طوفانی استفاده می شود، یا از مواد ساخته شده است. مانند چوب سخت، فلز یا کامپوزیت، با پنجره های کوچکتر در داخل در.

اهمیت شیشه در طراحی معماری

اهمیت شیشه در طراحی معماری

نتیجه

شیشه به عنوان یک ماده معماری منحصر به فرد عمل می کند که عمدتاً به دلیل ویژگی ها و مزایای خاص آن مورد استفاده قرار می گیرد. با برنامه ریزی مناسب، معماران و مهندسان می توانند یک سازه زیبا طراحی کنند.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟