انتخاب پرده در دکوراسیون

 انتخاب پرده در دکوراسیون

شاید سخت ترین مرحله انتخاب از موارد زیاد موجود در بازار در رنگها و مدلهای مختلف است. رنگ پرده ها جزو موارد مهم در دکوراسیون می باشد و همچنین نکته اول برای انتخاب پرده می باشد زیرا که شما در انتخاب رنگ بایستی به رنگهای موجود در دکوراسیون خود توجه کنید. مثلاً به این دقت کنید که اگر می‌خواهید پرده شما کانونی فضای شما باشند پس بایستی از رنگهای قوی انتخاب نمایید  و یا اگر میخواهید پرده شما به عنوان پیش زمینه استفاده شود پس از رنگ های خنثی استفاده کنید در این مقاله ما می‌خواهیم در خصوص انتخاب پرده ها از لحاظ رنگ، مدل و موارد دیگر صحبت نماییم.

 انتخاب پرده در دکوراسیون

انتخاب درست پرده

در انتخاب پرده بایستی به چند نکته دقت نمایید که یکی از این نکات این است که شما می‌خواهید پرده را برای چه فضایی انتخاب نمایید مثلاً انتخاب پرده برای آشپزخانه متفاوت از انتخاب پرده برای پذیرایی می باشد. در مورد انتخاب پرده برای هر فضا باید به دو نفت دقت نمایید  نور و کاربرد.

به طور مثال پرده اتاق خواب بایستی هم قابلیت بلاک کردن نور در شب را داشته باشد و هم قابلیت ورود نور در روز را به فضای شما داشته باشد پس در این حالت بایستی شما دو پنل پرده در دو طرف با جنس ضخیم داشته باشید که در شب آنها را کشیده و جلوی نور را بگیرید و با یک تور در وسط که در هنگام روز نور به داخل وارد شود.  پس از اینکه متوجه شدید که چه پرده ای مناسب به فضای شما می باشد بایستی به انتخابر نگ آن دقت کنید. رنگ آنرا یکدست کنیم.

پرده ای را انتخاب کنید که متناسب با استایل دکوراسیون شما باشد

این نکته مهم است که آیا شما میخواهیم یک فضا را از ابتدا دعا کنید یا اینکه می خواهید پرده قدیمی خود را با پرده جدید جایگزین کنید. البته در بیشتر موارد ما می‌خواهیم پرده جدید را جایگزین پرده‌های قدیمی کنیم و لزومی ندارد که حتماً رنگ‌پرده قدیمی را انتخاب نمایید در این موارد انتخاب یک رنگ جدید مناسب باعث تغییر چشمگیری در دکوراسیون شما می شود.

در اینجا راهکارهایی برای انتخاب رنگ مناسب پرده برای دکوراسیون شما ارائه می نماییم. شما می توانید از سه حالت زیر رنگ پرده دکوراسیون خود را انتخاب نمایید انتخاب رنگ غالب در دکوراسیون شما رنگ غالب رنگی ست که در وسایل بزرگ شما مانند مبل استفاده شده است انتخاب رنگی که با رنگ غالب دکوراسیون شما ترکیب مناسبی دارد.

 انتخاب پرده در دکوراسیون

انتخاب پارچه های طرح دار یا ساده برای پرده

اگر دکوراسیون فضایی که می خواهید برای آن پرده انتخاب نمایید  پر از طرح های مختلف است پرده ای با طرح ساده انتخاب نمایید و بر عکس اگر در دکوراسیون  فضایی که می خواهید برای آن پرده انتخاب کنید خالی از طرح است پس پرده طرح دار انتخاب نمایید.  انتخاب طرح های موجود برای پرده نیز انتخاب مناسبی نیست حتی اگر این طرح ها با هم یکسان باشند باز شلوغی را به فضای شما می آورند.  نکته مهم در دکوراسیون این است که شما تعادل را برقرار نمایید.

انتخاب پرده برای جهیزیه

در این حالت شما انتخاب های مختلفی دارید می توانید مدل ها طرح ها و رنگ های مختلف را انتخاب نمایید. در ابتدا به دنبال وسایل بزرگ و غالب خود بروید و بعد بر اساس انتخاب های انجام شده پرده خود را انتخاب نمایید در این حالت شما می توانید از ابتدا فضای کلی خانه خود را تصور کنید.

 انتخاب پرده در دکوراسیون

 نکات تکمیل کننده انتخاب پرده

پرده شما می تواند به عنوان. کانونی فضای شما و دکوراسیون شما انتخاب گردد در این حالت به دنبال  رنگ های قوی و مشخص بروید اما در حالتی که می خواهید دکوراسیون شما  ملایم باشند از رنگ های خنثی استفاده نمایید. نکته دیگر در انتخاب پرده جنس پارچه می باشد شما می توانید با انتخاب جنس پارچه مناسب  برای پرده دکوراسیون خود را  زیبا نمایید.

پارچه های تور یک انتخاب مناسب برای پرده فضاهای مختلف دکوراسیون شما می باشند زیرا هم نور را به داخل می آورند و هم امنیت فضا را تامین می کند.

نکات نصب پرده

محل نصب میل پرده ها نکته بسیار مهمی در دکوراسیون می باشد. اگر این نکات را رعایت نمایید هم فضای خانه شما با ارتفاع بیشتر دیده می شود و هم پنجره شما بزرگتر دیده می شود.

– محل نصب میل پرده در ارتفاع بیشتر نزدیک به سقف باشد.

– میل پرده را از هر طرف ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر بزرگتر از پنجره بگیرید.

– حتماً اندازه پرده ای را انتخاب نمایید که در حالت جمع کل پنجره شما را بپوشاند.

منبع : یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟