انتخاب طرح و رنگ پرده در دکوراسیون

انتخاب طرح و رنگ پرده در دکوراسیون

یکی از سوالاتی که در دکوراسیون برای ما پیش می آید این است که چه پرده ای مناسب دکوراسیون ما می باشد. چه از لحاظ سبک، طرح، بافت ، مدل و رنگ. در این مقاله ما می خواهیم در مورد انتخاب رنگ و طرح مناسب برای پرده ها صحبت کنیم.(البته بعد از انتخاب یک پرده مناسب بایستی از نحوه نصب و اندازه های مناسب پرده اطلاع داشته باشید که در این مقاله می توانید این نکات را بخوانید.)

شما می توانید رنگ پرده را به سه حالت زیر انتخاب نمایید.

البته رنگ پرده به عوامل مختلفی چون سبک کوراسیون و رنگ کلی فضا بستگی دارد.

  1. انتخاب رنگ های خنثی

اگر خانه شما رنگ های زیادی دارد و یا اگر شما مینیمال و علاقمن به رنگ های خنثی هستید می توانید از رنگ های خنثی مثل کرم، سفید، طوسی و … برای پرده خود انتخاب نمایید. در این حالت پرده شما زیاد به چشم نمی آید و پرده شما به عنوان نقطه کانونی خانه دیده نمی شود.انتخاب طرح و رنگ پرده در دکوراسیون

  1. انتخاب رنگ غالب دکوراسیون

یکی از راههایی که به راحتی شما می توانید رنگ پرده را انتخاب نمایید این است که یکی از رنگ های موجود در دکوراسیونتون را انتخاب نمایید.البته این رنگ می بایست یک رنگ غالب در دکوراسیون شما باشد مثل رنگ فرش و یا رنگ یک وسیله بزرگ مثل مبل و یا رنگ یک دیوار. در این حالت رنگ یک وسیله کوچک در دکوراسیون مثل کوسن ها را انتخاب ننمایید.

انتخاب طرح و رنگ پرده در دکوراسیون

  1. ترکیب رنگ ها

ترکیب رنگ ها یکی از راههای مناسب برای انتخاب رنگ در دکوراسیون می باشند. همانگونه که برای انتخاب رنگ دیوار و یا وسایل رنگ های مختلف را باهم ترکیب می کنیم در پرده ها نیز می توانیم از رنگ های مکمل استفاده نماییم. اگر در دکوراسیون خانه تان رنگ غالبی دارید از رنگ مکمل آن در پرده استفاده نمایید. در این مورد بایستی این موضوع را در نظر بگیرید که داشتن رنگ های خنثی در دکوراسیون شما باعث می شود که ترکیب رنگ شما بهتر خود را نشان دهد.

انتخاب طرح و رنگ پرده در دکوراسیون

چه طرح پارچه ای مناسب پرده ها می باشد؟

برای این مورد نیز بایستی به دکوراسیون خانه خود نگاه کنید اگر دکوراسیون شما پر از طرح های مختلف پارچه در آن است می بایستی پرده شما ساده باشد و برعکس اگر دکوراسیون شما بدون پارچه های طرح دار است می توانید پرده با پارچه طرح دار بگیرید.

اگر دکوراسیون شما پر طرح می باشد حتی انتخاب یکی از طرح های موجود هم باعث شلوغی فضای شما می شود پس بهتر است همان پرده ساده را انتخاب نمایید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟