اقامتگاه میراژ در جزیره تینوس، یونان

اقامتگاه میراژ در جزیره تینوس، یونان

شرکت معماری  Kois Associated Architects مستقر در آتن ، “Mirage” یک اقامتگاه ساحلی با استخر بی نهایت روی پشت بام جزیره Tinos، یونان را طراحی کرده است.

تینوس که در سمت شمالی سیکلادز قرار دارد، سومین جزیره بزرگ تشکیل‌دهنده جزیره است. تینوس که به “جزیره مدونا” معروف است، بزرگترین مرکز توریستی یونان است. در  چشم انداز تپه های صخره ای و ناهموار آن، بیش از 40 روستا وجود دارد، مانند قطعات مرمر مجسمه باستانی که در سراسر تپه ها پراکنده شده است. این جزیره به خاطر معماری بکر، روستاهای زیبا و مناظر زیبایش مشهور است.

بیش از هزار کلیسا را ​​می توان در دامنه ها و بالای تپه ها، هزاران یا بیشتر کبوترخانه پیدا کرد، در حالی که شاهکارهای معماری محلی و ده ها آسیاب بادی متروک در خندق ها و دره های آن یافت می شود. مناظر با صدها کیلومتر دیوارهای سنگی خشک پوشانده شده است که منظره را منحصر به فرد می کند.اقامتگاه میراژ در جزیره تینوس، یونان

این اقامتگاه در زمینی صخره ای شیب دار به سمت جنوب، مشرف به دریای اژه واقع شده است. این سایت محافظت در برابر بادهای غالب و یک فلات طبیعی را ارائه می دهد که از ابتدا به عنوان مکان بهینه برای سکونت شناخته شده بود زیرا تأثیر حفاری به چشم انداز را به حداقل می رساند. این سازه یک طبقه و دارای 198 متر مربع مساحت است. این موقعیت مکانی امکان بهره مندی از چشم اندازهای فوق العاده و پانوراما از چشم انداز و چشم انداز دریا را فراهم می کند. رویکرد ما به برنامه دوریک بود. فقط ویژگی های ضروری و عناصر برنامه ای برای حفظ یک اقامت راحت در طراحی گنجانده شده است.اقامتگاه میراژ در جزیره تینوس، یونان

هدف ما ادغام ساختمان با منظره بود که انگار بخشی از آن است. فضای زندگی توسط یک استخر بدون حاشیه پوشانده شده است که جلوه ای بصری از آب ایجاد می کند که تا افق امتداد می یابد، ناپدید می شود و با منظره دریا ادغام می شود. از فاصله دور به خصوص اگر از مسیر نزدیک نگریسته شود، در زمینی بلندتر، تنها ویژگی قابل مشاهده خانه ، سطح دریا مانند استخر است. آب در طول روز محیط اطراف را منعکس می‌کند و در طول شب، آسمان شب را با ستاره پر می‌کند. حوض آینه‌ای از آب که به دقت روی چشم‌انداز قرار گرفته است، خاطرات پدیده نوری سراب را که پروژه از آن نامگذاری شده است، تداعی می‌کند.

بیشترین مصالح ساختمانی قابل مشاهده از مجاورت استخراج می شد و برای ناپدید شدن خانه در مناظر مورد استفاده قرار می گرفت. تکنیک های محلی نیز مانند ساختار دیوار خشک مشخصه ای که در جزیره به وفور یافت می شود قرض گرفته شد. این تکنیک با تغییرات جزئی اجرا شد. بر روی دیوارهای خاکریزی در هر طرف حجم استخر. مصالح محلی تاثیر کمی بر محیط زیست دارند و به عنوان مواد عایق بسیار کارآمد هستند.

دیوارهای عقبی از خاک حائل ساخته شده و دارای لایه‌هایی از پوشش گیاهی است که دما را تنظیم می‌کند و از طریق تبخیر محیط را خنک می‌کند. این استخر که به عنوان سقف عمل می کند عایق حرارتی و محافظت در برابر تشعشعات خورشیدی و انتقال حرارت است.اقامتگاه میراژ در جزیره تینوس، یونان

می‌خواستیم خانه‌ای بسازیم که با محیط اطرافش آمیخته شده باشد، واحه‌ای نامرئی که از چشم‌های ناآگاه پنهان است. این خانه تقریباً مانند یک پست دیدبانی عمل می کند زیرا به صخره ها می چسبد و بر چشم انداز آبشاری چشمگیر نظارت می کند. منظره ای که به دلیل استراتژی طراحی اجرا شده و انتخاب دقیق مواد تقریباً دست نخورده باقی مانده است.

نام پروژه:  میراژ 

شرکت معماری:  Kois Associated Architects

معمار اصلی: استلیوس کویس

سرپرست پروژه: نیکوس پاسیاوراس

تیم طراحی: فیلیپوس مانولاس، گابی بارباس، کنستانتینوس جیاناکیس، آنتریانا ووتسینا

مساحت: 198 متر مربع

مکان:  جزیره تینوس، یونان

سال طراحی: 2013

وضعیت: کمیسیون اقامتگاه میراژ در جزیره تینوس، یونان

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟