استخر کنسول در ویلای پانوراما

استخر کنسول در ویلای پانوراما

طراحی پروژه ویلای پانوراما ناشی از تمایل کارفرما با طراحی استخر شنا در فضای داخلی ویلا بود. آرزویی که به واسطه معمار برزیلی پذیرفته شد تا پلانی مبتنی بر خلق یک استخر بزرگ رو به فضای نشیمن طراحی شود. تلفیق فضای تفریحی در قلب نشیمن ویلای پانوراما علاوه بر ارائه یک منظره فوق العاده در داخل، عنصری از تنش، تحرک و طراحی نمای بصری خاص را ایجاد کرده است.

طراحی ویلای پانوراما

طراحی ویلای پانوراما برای زن و شوهری بدون فرزند صورت گرفته استمالک خانه در بازار بورس مشغول به کار بوده و به جمع آوری آثار هنری علاقمند می باشد آثار هنری کارفرما دلالت بر علاقه وی به فضایی رویایی و رمانتیک دارد. به همین دلیل معمار برزیلی مستقیم بر آرتیستیک بودن فضا در طراحی خود اشاره داشت، به گونه ای که درون یک تابلوی نقاشی یا باغ مجسمه ای مدرن از گیاه و عرصه های پرنور قدم می زنیم.

استخر کنسول در ویلای پانوراما

استخر کنسول در ویلای پانوراما

با مساحت 447 متر مربع، آپارتمان در دو طبقه تقسیم شده است طبقه پایین شامل عرصه های اتاق نشیمن، اتاق ناهارخوری، و آشپزخانه می باشد. اما طبقه بالا به به اتاق خواب مستر، اتاق خواب مهمان، اتاق تناسب اندام، اتاق کار و فضای دسترسی به استخر اختصاص یافته است. فضای نیم اشکوب یک لینک بین کف اتاق اصلی، اتاق نشیمن، و استخر شیشه ای می باشد که دسترسی را برای کاربران تسهیل نموده است.

استخر کنسول در ویلای پانوراما

اهداف و توقعات کارفرما

با توجه به اهداف و توقعات کارفرما، یکی از اهداف طراحی پروژه ویلا پانوراما حفظ و چیدمان آثار هنری در فضایی سیال بود تا اثرگذاری بصری و ماندگاری آنها زیاد باشد به خاطر اینکه بیشتر فضای ویلا با پوشش گیاهی سبز و جَوی رطوبت زا احاطه شده، انتخاب متریال مناسب جهت مقاوت در برابر رطوبت و گرما ضروری بود.روشنایی و نورپردازی به دقت طراحی شده بود تا کیفیت مجموعه را ارتقا دهد. طبقه پایین حکم یک گالری هنری روشن از نور طبیعی را داراست که با پلانی باز چندین محور را پوشش داده است.

استخر کنسول در ویلای پانوراما

در فاصله ای نسبتا دور، استخر شیشه ای به شکل یک قالب کریستالی بزرگ در قلب دیوار جا خوش کرده است.طراحی و ساخت استخر ویلا جنبه ای چالش برانگیز داشت. برای رسیدن به نتیجه مطلوب از یک شیشه ای بسیار ضخیم وارداتی استفاده شد که نیاز به تیم تخصصی جهت نصب داشت. استخر پروژه جریانی سیال را به پروژه افزوده که در زیباسازی فضای بیرون و داخل ویلا نقش عمده ای ایفا می کند.

رنگ های سال ۲۰۲۱ برای معماری داخلی

طراحی ویلای پانوراما

منبع : تحریریه معماری آرل

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟