چه رنگ نوری مناسب هر فضای خانه می باشد

چه رنگ نوری مناسب هر فضای خانه می باشد

رنگ نور  با درجه کلوین اندازه گیری میشود که به معنی شدت دمای نور می باشد.اعداد کمتر در دمای نور باعث قرمزی بیشتر در رنگ نور می شود و عدد بیشتر درجه کلوین باعث می شود که رنگ آبی در نور بیشتر شود.

رنگ نور در دکوراسیون سه رنگ را در نظر می گیریم نور آفتابی یاسفید گرم، نور سفید خنثی و نور مهتابی یا نور روز

اگر دمای رنگ نور 2700 کلوین باشد نور آفتابی یا سفید گرم است و اگر به ۶۰۰۰ کلوین نزدیک بود نور مهتابی یا نور روز می باشد مابین این دو عدد عدد نور سفید خنثی است.

چه رنگ نوری مناسب هر فضای خانه می باشد

مطالعات زیادی در خصوص تاثیر رنگ نور روی حالات ما انجام گرفته است.مثلاً رنگ نور روز یا مهتابی در بالا بردن هوشیاری و خلاقیت بسیار موثر است.

در طول شب نیز رنگ ‌نور گرم باعث آرامش و خواب بهتر میشود.رنگ های نوری که بیشتر به آبی میزنند باعث می شوند که ریتم خواب انسان به هم بریزد.

–  رنگ نور آفتابی یا سفید گرم (2700 درجه کلوین): باعث حس آرامش و راحتی در فضا می شوند پس بهتر است در اتاق خواب ها استفاده شود

–  رنگ نور سفید خنثی یا سفید سرد (4100 درجه کلوین): به فضا انرژی می دهند و فضا را سفیدتر نشان می‌دهد پس بهتر است در حمام ها و آشپزخانه ها استفاده شود.

– رنگ نور مهتابی یا نور روز (6000  درجه کلوین): باعث می شود که هوشیاری و خلاقیت بالا رود پس بهتر است در فضاهای کار استفاده شود.

چه رنگ نوری مناسب هر فضای خانه می باشد

رنگ نور مناسب پذیرایی:

برای پنجره ای ها بهتر است از ترکیب دو رنگ نور آفتابی و مهتابی استفاده نمایید. شما می توانید می رنگ نور مهتابی یا نور روز را برای لوسترها برای روشنایی بهتر پذیرایی انتخاب نمایید و رنگ نور

آفتابی یا سفید گرم را برای چراغ های دیواری و آباژور ها استفاده نمایید در این حالت حس آرامش و راحتی را را به فضا بدهید. این نکته را همیشه در ذهن داشته باشیم که نور طبیعی بیرون باعث

بالابردن کیفیت برای شما میشود پس اجازه بدهید که نور طبیعی وارد فضای شما شود و با پرده های ضخیم جلو ورود آنرا نگیرید.

منبع یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟