پله شیشه ای در دکوراسیون

پله شیشه ای در دکوراسیون

پله شیشه ای میتواند دکوراسیون داخلی شما را به نوعی دگرگون کند. مدل های بسیار شیک و کاربردی از پله شیشه ای در خانه های لوکس پیاده سازی میشوند که شما هیچگاه از تماشای آنها خسته نخواهی شد.

شیشه یک متریال امروزی تر به حساب می آید؛ گر چه از قدیم استفاده بسیاری داشته و حتی در طراحی های سنتی و معماری های ایرانی جایگاه ویژه ای داشته است، اما دکوراسیون مدرن امروزی هم از شیشه استفاده های بسیار کاربردی و به جایی انجام میدهد.

پله شیشه ای با طراحی درست و اصولی، میتواند بخشی از دکوراسیون جذاب منزل شما باشد. کافیست که تیم های حرفه ای را برای پیاده پیاده سازی آنها استخدام کنید.

پله شیشه ای در دکوراسیون

موارد استفاده از پله شیشه ای

استفاده از پله شیشه ای در منازل تریبلکس و یا دوبلکس رایجترین مورد استفاده از این متریال است. با اینکه در هتل های لوکس، برج های مسکونی مدرن، رستوران های چند طبقه و مجتمع های تجاری و یا مسکونی امروزی میتوانید پله های شیشه ای را ببینید.

پله شیشه ای اگر در مکان مناسب بکار گرفته شود، باعث پر نور شدن و درخشش و زیباتر شدن آن مکان خواهد شد. اگر قصد ندارید فضای خود را با پله ها تاریک کنید، استفاده از پله شیشه ای مناسب ترین روش برای شماست.

انواع طراحی پله شیشه ای

شیشه یک متریال شکل پذیر است. به همین دلیل شما میتوانید از شیشه برای ساختن انواع پله ها استفاده کنید. از جمله مواردی که میتوانید با شیشه ایجاد کنید در زیر آورده شده است:

  • پله های مارپیچ شیشه ای
  • پله های گردون شیشه ای
  • پله معلق شیشه ای
  • پله شیشه ای گرد
  • پاگرد های شیشه ای
  • نرده پله شیشه ای
  • و …

شما پله شیشه ای را میتوانید با کنتراست رنگی متفاوت ایجاد کنید. همچنین با ترکیب شیشه با انواع متریال ها همانند سنگ، چوب، فلز، گابیون و … میتوانید پله های بسیار چشم نواز و زیبایی ایجاد کنید.

رنگ و نور پردازی پله شیشه ای

استفاده موثر از پله شیشه ای به دو اصل مهم بستگی دارد؛ شفاف بودن شیشه و رنگی بودن آن. قطعا توجه به کنتراست و رنگ اهمیت بسیار بالایی در طراجی پله شیشه ای خواهد داشت. نور پردازی اگر به صورت اصولی و طبق قوانین دکوراسیون داخلی انجام شود نتیجه مطلوب و دلخواهی خواهد داشت اما اگر با رعایت نکات طراحی داخلی همراه نباشد نتیجه عکس خواهد داد.

اگر قصد دارید فضای آرامش بخش تری ایجاد کنید بک لایت ها را فراموش نکنید. شما میتوانید بک لایت ها را به نرده های شیشه ای و یا خود شیشه ها تخصیص دهید. در طراحی پله شیشه ای حتما روانشناسی و کاربرد رنگ ها  را در نظر بگیرید. رنگ های مناسب با دکوراسیون داخلی را در نظر بگیرید و از یک طیف رنگی و با شدت رنگ های متفاوت استفاده کنید.

آنچه در مورد نورپردازی پله شیشه ای اهمیت دارد توجه به شفاف بودن متریال شیشه و یا رنگی بودن آن می‌باشد. از این رو توجه به شدت و رنگ نور برای نورپردازی پله از اهمیت بالایی برخوردار است. البته جدای از استفاده از شیشه هایی با رنگ های ملایم، شما میتوانید رنگ ها را با استفاده از نور پردازی نیز ایجاد کنید.

پله شیشه ای در دکوراسیون

امنیت پله های شیشه ای

قطعا متریالی که برای ساخت پله های شیشه ای استفاده میشوند، شیشه های معمولی مثل شیشه های اتوموبیل یا شیشه های پنجره نیستند. این شیشه ها با ضخامت و مقاومت بسیار بالایی ساخته میشوند و با تست استاتیک، مقاومت آنها سنجیده میشود. شیشه سکوریت با محاسبات بسیار دقیق مهندسی ساخته میشود و از لایه های زیادی تشکیل میشود که هر کدام مقاومت شیشه را افزایش میدهند.

شیشه هایی که برای پله استفاده میشوند، در فشار های زیاد و ضربه های محکم، مقاومت خود را از دست نداده و شکسته نمیشوند و حتی شرایط دمایی مختلف، هیچ تاثیری در مقاومت آنها نخواهد داشت.

منبع bomax.ir

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟