نگهداری از گیاهان برکه در زمستان

نگهداری از گیاهان برکه در زمستان

با نزدیک شدن به زمستان، ممکن است تعجب کنید که آیا گیاهان حوضچه باغ شما زنده خواهند ماند. آیا کاری وجود دارد که باید قبل از زمستان انجام دهید تا از ایمنی آنها اطمینان حاصل کنید؟

در این راهنما، ما در مورد اینکه چه گیاهانی در زمستان می میرند و چه گیاهانی نمی میرند، و همچنین نحوه زمستان گذرانی گیاهانی که این کار را می کنند، بحث خواهیم کرد.نگهداری از گیاهان برکه در زمستان

آیا می توانید گیاهان استخر را در زمستان زنده نگه دارید؟

در اکثر کشورها، فروش گیاهان حوضچه غیر بومی غیرقانونی است. به همین دلیل، گیاهانی که از مرکز باغ خود خریداری می کنید، می توانند در هوای خارج از سال زنده بمانند.

تنها دلیلی که یک گیاه حوضچه در طول زمستان می میرد این است که اگر به درستی کاشته نشده باشد، راه اندازی اجازه زمستانی شدن را نمی دهد، یعنی حوضچه ای برجسته و بدون عایق.

یا اگر گیاه یکساله باشد، در این صورت، قرار است در زمستان بمیرد.

یک گیاه حاشیه ای باید ریشه هایش را یا در عمق زیر بستر یا زیر خط آب قرار دهد. حداقل 6 اینچ زیر سطح برای عایق کاری بهترین است، زیرا از رسیدن یخ به ریشه ها و ایجاد آسیب عمده جلوگیری می کند.

یک گزینه خوب این است که گیاهان حاشیه ای خود را در یک گلدان بلند و عمیق از خاک قرار دهید و برای بهترین عایق در برابر یخ آن را زیر خط آب قرار دهید.

قرار گرفتن در گلدان همچنین به شما این امکان را می دهد که اگر در زمستان نگران ایمنی آن هستید، گیاه را به راحتی بیرون آورده و جابجا کنید.

اگر حوض شما یک خراش کنده شده است و گیاهان در داخل زمین ریشه دارند، دیگر جای نگرانی نیست. با این حال، برخی از گیاهان کم عمق تر ممکن است با داشتن برگ های مرده یا لایه ای از خاک سطحی پراکنده روی آنها برای عایق بندی بیشتر آنها از یخ و برف مفید باشند.نگهداری از گیاهان برکه در زمستان

آیا گیاهان آبگیر در زمستان می میرند؟

به طور خلاصه، بیشتر گیاهان حوضچه ای در زمستان زنده می مانند – تنها گیاهانی که یکساله نیستند و فقط یک یا دو سال عمر می کنند. آنها گیاهانی با عمر کوتاه هستند که رشد می کنند، شکوفا می شوند، بذر می دهند و سپس در عرض 10 ماه یا بیشتر می میرند.

بیشتر علف های هرز آبی، زنبق زرد، نیلوفر آبی، آپونوژتون، گل همیشه بهار مردابی و لوبلیا همگی گیاهانی یکساله هستند که در زمستان می میرند، اما در سال بعد نسل بعدی را بذر و تولید خواهند کرد.

گیاهان حوضچه برگریز، مانند درختان بید و سایر درختچه های ساکن آب، همگی در پاییز می میرند و برگ های خود را می ریزند، با این حال، هر سال برگ های خود را رشد می دهند و عمر بسیار طولانی دارند.

گیاهان چند ساله یا همیشه سبز در تمام طول سال زندگی می کنند و برگ های خود را در تمام طول زمستان حفظ می کنند و نسبتاً بدون تأثیر باقی می مانند.

کدام گیاهان آبگیر در زمستان از بین می روند؟

گیاهان یکساله گیاهانی هستند که در طول زمستان از بین می روند – این به این دلیل است که به دلیل چرخه تولید مثل سریع آنها طول عمر کوتاهی دارند.

این گیاهان اغلب در بهار باز می گردند. اگر دانه‌ها فرصت ریشه‌دار شدن داشته باشند، ممکن است بیشتر از آنچه در ابتدا به حوضچه خود اضافه کرده‌اید، به دست آورید.

بسیاری از این گیاهان یکساله به عنوان علف های هرز در نظر گرفته می شوند زیرا می توانند به سرعت در مدت زمان بسیار کوتاهی از برکه سبقت بگیرند – معمولاً اوایل تابستان زمانی است که این گیاهان در اوج خود هستند و در اواخر پاییز و زمستان از بین می روند.

علاوه بر این، هر گیاهی که به اندازه کافی در عمق دفن نشده باشد یا ریشه‌های آن در معرض یخ قرار نگیرد، در صورت کاهش دمای بسیار پایین نیز می‌میرند.

گیاهانی که برای مدت طولانی منجمد می‌شوند دچار سرمازدگی می‌شوند – این مشکل چندانی روی برگ‌ها نیست، اما اگر گیاهی در ریشه‌هایش سرمازدگی پیدا کند، ممکن است بمیرند. به همین دلیل مهم است که آنها را در عمق بستر کاشت کنید یا مطمئن شوید که 6 اینچ زیر خط آب قرار دارند.نگهداری از گیاهان برکه در زمستان

کدام گیاهان حوضچه ای در زمستان زنده می مانند؟

یک گیاه برگریز یا چند ساله نباید در زمستان بمیرد، مگر اینکه به اشتباه کاشته شده باشد.

تا زمانی که گیاه به اندازه کافی، عمیق تر از 6 اینچ در زیر خاک یا خط آب کاشته شده باشد، باید از سرمازدگی در امان بماند.

درختان، درختچه‌ها، زنبق، نیزار، راش، پیاز و غیره معمولاً در زمستان برگ‌ها یا شاخ و برگ‌های خود را از دست می‌دهند و هر سال در بهار بازمی‌گردند. گیاهان نمی میرند، آنها به سادگی به خواب می روند، دقیقاً مانند ماهی ها وقتی وارد خفگی می شوند .

طرز تهیه گیاهان حوضچه برای زمستان

اگر گیاهان خود را در پاییز برای زمستان شدن آماده کنید، شانس بیشتری برای اطمینان از ایمنی آنها دارید.

آماده سازی گیاهان شما واقعاً به موقعیت شما و نحوه زمستانی کردن گیاهان بستگی دارد.

آیا می خواهید گیاهان خود را به داخل خانه بیاورید، آنها را بیرون بگذارید یا آنها را بردارید؟

اگر می خواهید گیاهان خود را خارج کنید یا به داخل خانه بیاورید، بهتر است آنها را در اواخر تابستان / اوایل پاییز قرار دهید.

با گلدان کردن گیاهان، آنها همه کاره تر می شوند و کنترل مکان رشد و مکان قرار دادن آنها برای شما آسان تر می شود.

انجام این کار در اوایل سال بسیار ساده تر است، سپس گلدان ها را دوباره در حوضچه قرار دهید. زمانی که زمستان فرا می رسد، به جای نگرانی در مورد کندن آنها و آسیب رساندن به ریشه ها در زمستان، می توانید به سادگی گیاهان را بردارید و آنها را جابجا کنید.

اگر می‌خواهید گیاهان خود را در فصل زمستان در فضای باز بگذارید، اضافه کردن یک لایه بیشتر از سطح زمین می‌تواند به عایق‌کاری ریشه‌ها کمک زیادی کند – همچنین می‌توانید برای کمک بیشتر به این کار، سنگ یا شن اضافه کنید.

اگر گیاهان شما زیر آب هستند، سطح آب را بالاتر ببرید تا یخ به عمق بیشتری نفوذ نکند و به ریشه های خواب زمستانی نرسد.

نحوه زمستان گذرانی گیاهان غوطه ور

برای گیاهان کاملاً آبزی، آنها باید دست نخورده در حوضچه رها شوند. با این حال، اگر حوض شما برای دمای زمستان مناسب نیست، ممکن است لازم باشد آنها را در داخل خانه بیاورید.

بهترین راه برای انجام این کار این است که گیاهان را ریشه کن کنید و آنها را داخل گونی یا گلدان هایی با مقداری خاک، ماسه و سنگ های کوچک قرار دهید.

  • این کار را در اوایل پاییز قبل از شروع سرما در بیرون انجام دهید و گیاهان را در سطل ها یا ظروف آب حوضچه غوطه ور کنید.

    این ظروف باید در مکانی با نور کم و خنک نگهداری شوند، مانند سوله یا اتاق پشتی خانه، جایی که دمای آن کمتر از میانگین دمای اتاق باشد.

    همین اصل باید در مورد حاشیه‌ها نیز صدق کند، زیرا آنها نیز باید در سطح آب بنشینند، چه در سینی یا سطل، و باید نسبتاً سرد نگهداری شوند.

    گرم نگه داشتن گیاهان حوضچه در زمستان می تواند باعث ذوب شدن و مرگ آنها شود – به همین دلیل است که بهتر است در صورت امکان آنها را در آلونک نگهداری کنید، زیرا یخ و باد را متوقف می کند اما هنوز نسبتاً سرد است و گیاهان را در حالت خواب زمستانی نگه می داردنگهداری از گیاهان برکه در زمستان

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟