نورپردازی ورودی خانه

نورپردازی ورودی خانه

ورودی چشم خانه محسوب می شود . فضایی است که مهمان در اولین برخورد با آن مواجه می شود ، پس بسیار دکوراسیون و نورپردازی آن بسیار مهم است.

وقتی می خواهید نورپردازی مناسب فضای ورودی را انتخاب کنید باید به اندازه فضا و مبلمان توجه داشته باشید. شاید آینه و یا یک اثر هنری داشته باشید که یه نورپردازی موضعی نیاز داشته باشد .دقت داشته باشید چیزهایی در فضا قرار دهید که سبک دکوراسیون و طراحی شما را تکمیل کنند. در مورد انتخاب سبک و نوع وسایل ما نمی توانیم ایده ای بدهیم اما در مورد انواع نورپردازی توضیحاتی می دهیم تا با بهتر انتخاب کنید.

لوستر

 لوستر وسیله خوبی برای جلب نظر است و چشم ها را خیره می کند اگر دوست دارید نقطه طلایی فضا را با یک لوستر بیارایید توجه داشته باشید که لوستر ها سبک های متفاوتی دارند بسته به سبک معماری داخلی و دکوراسیون خانه می توانید انها را انتخاب کنید .نکته دیگری که باید به آن توجه کنید اندازه لوستر است.  مثلا می توانید برای ورودی به مساحت 4.5 متر مربعی می توانید از لوستری حداقل با عرض 40 سانت سانت استفاده کنید.

نورپردازی ورودی خانه

آویز

آویزها را می توانید در هر سبکی استفاده کنید مثلا مدرن و یا سنتی که با درخشندگی می توانند فضا را جذاب کنند. در استفاده از آویزها دقت داشته باشید که برای فضاهای کوچک با سقف کوتاه می توانند ارتفاع را بلندتر نشان دهند. در فضاهایی با ارتفاع بلند می توانید از آویزهای چند شاخه استفاده کنید تا در فضا جلوه بهتری داشته باشند.

برای انتخاب ابعاد مناسب می توانید از این نسبت استفاده کنید؛ اگر مجموع طول و عرض فضا 33 فوت مربع باشد، عرض آویز باید 33 اینچ در نظر گرفته شود.

نورپردازی ورودی خانه

نورمخفی

در ورودی هایی که امکان آویز کردن لوستر وجود ندارد می توانید از نور مخفی استفاده کنید . نورهای مخفی مس توانند بصورت خطی برای روشن شدن  راهرو مورد استفاده قرار گیرند و یا برای یک جسم زیبا و ارزشمند بدون نمایان شدن منبع نور.

نورپردازی ورودی خانه

دیوار کوب

دیوار کوب ها را می توانید بلای میز کنسول و یا دو طرف درب ورودی یا در مینه راه یک راهروی طولانی استفاده کنید. این نوع نورپردازی بسته به فضا می توانند به سمت بالا و یا پایین باشند.

نورپردازی ورودی خانه

منبع : یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟