قواعد کلی دکوراسیون نشیمن

قواعد کلی دکوراسیون نشیمن

هر طرحی، قواعد و قوانین خاص خود را می تواند در فضا اجرا کند اما ما در این مطلب به این قواعد خاص نمی پردازیم. این مطلب در مورد یک سری قواعد کلی است که هر طراحی به آن اعتقاد دارد . اگر قصد دارید دکوراسیون فضای نشیمن خانه را از صفر تغییر دهید به این قواعد توجه کنید .

قواعد سه گانه را رعایت کنید!

در هنگام چیدمان اشیای دکوراتیو آن ها در یک گروه 3 ، 5 و یا 7 تایی قرار دهید. چون انتخاب اشیا با تعداد زوج شما را محدود به قرینگی می کند و این اجبار در دکوراسیون برای شما محدودیت های بعدی را به دنبال خواهد داشت. این نکته را توجه کنید که چشم ما به طور طبیعی تمایل دارد تعداد فرد را در وسایل ببیند یعنی اگر 2 تا شمع روی میز است ناخودآگاه دنبال سومی می گردد.قواعد کلی دکوراسیون نشیمن

اصل قرینگی!

استفاده غلط از قاعده قرینگی شما را محدود می کند  اما استفاده صحیح از این قاعده می توانید یک دکوراسیون زیبا بوجود آورد برای مثال اگر در دو طرف کاناپه ها از چراغ مشابه استفاده بشه باعث می شود به لحاظ بصری چشم استراحتی کند و یک  دکوراسیون کامل و بدون نقص ایجاد شود.

قواعد کلی دکوراسیون نشیمن

بزرگنمایی بصری ایجاد کنید!

برای بزرگ جلوه دادن فضا یک پرده بلند و قدی نصب کنید . شاید به نظر مهم نباشد اما از تاثیر آن شگفت زده خواهید شد . بلندی پرده چشم را به بالا می کشاند و فضا را بزرگتر می بیند. توجه داشته باشید که فاصله چوب پرده از سقف بیشتر از 2.5 سانتی متر نباشد . در این صورت ایده آل ترین حالت را القا خواهد کرد.

قواعد کلی دکوراسیون نشیمن

به تم دکوراسیون و چیدمان حتما توجه کنید!

توجه داشته باشید که اگر یک تم برای اتاقی مناسب است دلیل نمی شود برای نشیمن هم مناسب باشد. علاوه بر این اتاق هایی مانند تولد یک کودک 6 ساله نیاز به هماهنگی و کنترل دقیق ندارد. پس لازم نیست خیلی وسواس به خرج دهید می توانید فضای نشیمن را با تمی متفاوت از اتاق ها چیدمان نمایید.

قواعد کلی دکوراسیون نشیمن

به نسبت و مقیاس توجه کنید!

مراقب نسبت و مقیاس اشیا باشید چون قادر خواهد بود یک اتاق را به طور چشمگیری زیبا جلوه دهد. در عکس بالا ابعاد آیینه با آباژوری بزرگ متعادل شده است . اگر ابعاد اشیای بکار رفته در کنار آیینه خیلی کوچک باشد دیگر به چشم نخواهد آمد .

قواعد کلی دکوراسیون نشیمن

تعادل ایجاد کنید!

به اطراف نشیمن نگاه کنید اگر سمتی از اتاق سنگینی احساس می کنید با قرار دادن یک شی کوچک در طرف مقابل فضا را متعادل کنید . برای مثال ممکن است یک شال بر روی کاناپه قرار دهید و یا چند شمع به گوشه ای از میز اضافه کنید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟