۱۰ نکته جالب درباره قرار دادن تابلو در اتاق

10 نکته جالب درباره قرار دادن تابلو در اتاق

زمانی که می خواهید برای خانه تان تابلویی بگیرید، آنها را به شکلی که در گالری یا موزه ها هستند تصور نکنید. تابلو هایی که برای خانه تان می گیرید، می توانندخاطره ای به یاد ماندنی را برای دکوراسیون خانه شما نیز به ارمغان بیاورند و آنها می توانند نقاط کانونی دکوراسیون شما باشند. کافی است به نکات ریزی که در ادامه مقاله آمده است توجه کنید.

1. نگران انتخاب تابلو نباشید

ممکن است انتخاب آثار هنری آسان به نظر برسند. اما در عمل با گزینه های زیادی مواجه خواهید شد که از نظر رنگ و فرم، سبک، اندازه و متریال تفاوت دارند. خوشبختانه شما می توانید از کارشناسان هنری نظر بخواهید و نگران انتخاب تابلو نباشید.

10 نکته جالب درباره قرار دادن تابلو در اتاق

2. سبک های هنری

هنگام انتخاب قاب برای یک عکس یا مجموعه آثار هنری، شما باید سبک هنری اثر یا عکس را در نظر داشته باشید. در آثار مدرن، جزییات اثر در قاب طلایی گم خواهد شد همان طور که اثر امپرسیونیسم در قاب فلزی جلوه نخواهد داشت. قاب دور اثر هنری را نادیده نگیرید. برای یافتن قاب باید به رنگ قاب، جنس، اندازه و حالت مات بودن آن توجه نمایید10 نکته جالب درباره قرار دادن تابلو در اتاق

3. استایل اتاق

قانونی در طراحی داخلی وجود ندارد که قاب انتخاب شده برای تابلو باید با تک تک عناصر دکوراسیون داخلی شما مطابقت داشته باشد، اما لازم است با فضای کلی خانه هماهنگ باشد. برای اتاق با سبک کلاسیک و رنگ های غنی و دارای عتیقه های چوبی می توان قاب های سنتی را برای اثر هنری به کار برد. در حالی که فریم های فلزی یا مشابه آن برای اتاق مدرن مناسب است.

4. اندازه قاب مناسب برای اثر هنری یا عکس

قابی که بیش از حد باریک است، در اطراف یک عکس یا نقاشی در مقیاس بزرگ جلوه خاصی نخواهد داشت؛ درست همانطور که یک قاب ضخیم، زیبایی نقاشی ظریف و یا عکس های منظره را از بین می برد. قاب انتخاب شده شما باید هماهنگ با اثر مد نظرتان باشد. لازم نیست نگرانی در مورد یافتن قاب مناسب داشته باشید، زیرا شما می توانید آن را سفارش دهید.

10 نکته جالب درباره قرار دادن تابلو در اتاق

5. استفاده از شیشه

هنگامی که عکس یا قطعه ای از آثار هنری با ارزش را قاب می کنید، شیشه ای که انتخاب شده طول عمر اثر را تغییر می دهد. موزه ها از فریم شیشه ای با کیفیت ویژه  استفاده می کنند که مانع عبور اشعه های مضر UV می شود. این اشعه می تواند موجب محو شدن رنگ یا آسیب به خود اثر شود. شیشه های معمولی هزینه کمتری دارند، اما ممکن است برای یک قطعه بزرگ از لحاظ وزنی خیلی سنگین باشند. شیشه اکریلیک سبک تر انتخاب خوبی است.

سرمایه گذاری در قاب ها به شما اجازه می دهد بهترین نوع شیشه را برای آثار هنری خود انتخاب کنید تا مطمئن شوید که زیبایی اصلی خود را برای نسل های آینده حفظ می کند.

6. هماهنگی قاب ها

اگر قابی با دیگر قاب های روی دیوار هماهنگ نیست، مکان مناسبتری برای آن پیدا کنید و جای آن را تغییر دهید. پس از انجام شدن این مرحله، نوبت به چیدمان آثار و دکوراسیون اطراف می رسد.

7. فضای نمایش مناسب

هنگامی که آماده سازی آثار هنری یا عکس انجام شد، گام بعدی نمایش درست آن است. اگر شما با چیدن دکوراسیون خود مشکل دارید، می توانید طراح دکوراسیون داخلی را برای چیدمان تابلو های خود و دکوراسیون اطراف آن انتخاب کنید. اما انجام این کار توسط خودتان بهترین کار است تا بتوانید فضا را با توجه به سلیقه منحصر به فرد خودتان دکور کنید.10 نکته جالب درباره قرار دادن تابلو در اتاق

8. تابلو تکی

هنگامی که به نظرتان قرار دادن چند قاب عکس بر روی دیوار مناسب نیست، می توانید از یک عکس یا نقاشی بزرگ به این منظور استفاده نمایید.

9. شلف یا ریل

قرار دادن تعداد زیادی از تصاویر یا آثار هنری در یک شلف یا ریل تصویر باعث می شود که هر زمان که بخواهید، صفحه نمایش را به راحتی تغییر دهید، بدون اینکه میخ های بیشتری به دیوار بکوبید.

10 نکته جالب درباره قرار دادن تابلو در اتاق

منبع یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟