طراحی و فضاسازی ویلا مدرن و کلاسیک

طراحی و فضاسازی ویلا مدرن و کلاسیک

اهم ترین و اساسی ترین گامی که برای ایجاد وطراحی محوطه سازی  ویلا و باغ Landscaping design باید برداشت، جانمایی ، آرایش و طراحی آبنما ، آلاچیق ، باربیکیو، نهر ،مسیر راه ، استخرو گل ها و گیاهانی است که با توجه به شرایط محیطی انتخاب و قرار است در محوطه جانمایی شوند.

باید قبل از طراحی برداشت مناسب از فضاها را مشخص نموده تا به بهترین شکل ممکن در جایی مناسب و مطلوب قرار بگیرند وسپس طراحی انجام شود وبعد از پیاده سازی نقشه اجرا گردد .
بهره گیری از نوردر طراحی محوطه ویلا و باغ  یکی از عناصر مهم و اساسی به شمار می آید و می توان تمامی نقاط محوطه ویلا ویا ساختمان مانند درب ورودی، استخر، فواره، آلاچیق، درختان و….

به صورت کلی هر وسیله تزئینی که در محوطه وجود دارد را با استفاده از تجهیزات نورپردازی روشن کرده تا زیبایی واقعی محوطه جلوه گر شود.

طراحی و فضاسازی ویلا مدرن و کلاسیک

محوطه سازی ویلا چیست و به چه روش هایی انجام میشود؟

محوطه سازی ویلا یکی از مسائلی است که تمامی مالکان ویلا گوشه چشمی به آن دارند و برای زیباسازی و نقش بخشیدن به فضای باز ویلای خود، باید به انجام برسانند . از آن جایی که ساخت محوطه و فضای سبز در ویلاها، نیازمند کاشت گل و گیاه و تعبیه تجهیزات مختلف است ، باید حتما این کار توسط تیم های حرفه ای انجام شود .

به طور کلی فضای بیرونی یک ساختمان، محوطه آن ساختمان را تشکیل می دهد . محوطه سازی  در حقیقت کاربردی کردن فضای بیرونی و محوطه ساختمان است که می تواند با المان های مختلف همراه شود مانند : آبنما، آلاچیق سازی ، نور پردازی ، مبلمان فضای باز و…

محوطه سازی ، فضای زیستی را کیفیت می بخشد و آن را برای کاربران قابل استفاده تر می کند . علاوه بر کاربردی کردن فضا از زیبایی محیط نیز می توانیم لذت ببریم.

طراحی و فضاسازی ویلا مدرن و کلاسیک

اصل های محوطه سازی ویلا که می بایست آنها را رعایت کرد کدام هستند؟

برای محوطه سازی ویلا اصل هایی موجود است که اگر آنها را در هنگام ساخت و ساز رعایت کنیم نتیجه ی نهایی بسیار دلچسب و چشمگیر خواهد بود. این اصول موارد زیر را در بر می گیرند:

  1. توجه کردن به فضاهای موجود در پیرامون ویلا
  2. مرتبط بودن نمای بیرونی ساختمان ویلا با محوطه ی بیرونی آن
  3. لزوم بهره گیری از نقشه در محوطه سازی ویلا

توجه کردن به فضاهای موجود در پیرامون ویلا

یکی از مهم ترین مواردی که می بایست در هنگام ساختن یک ویلا به آن توجه شایانی شود محوطه سازی ویلا است. این امر کمک می کند ساختمان بسیار زیباتر به چشم آمده و افراد از حضور در محوطه ی آن لذت زیادی ببرند.

برای این کار بهتر است با یک طراح زبده و کارکشته که تخصص وی طراحی این گونه از محوطه ها است کمک گرفت و محوطه را طوری طراحی کرد که بسیار زیبا و چشم نواز دیده شود. بعضی وقت ها ممکن است پیرامون ویلای در حال ساخت باغ هم وجود داشته باشد که در این صورت به وسیله ی آن می توان محوطه را بهتر دکور کرد.

مرتبط بودن نمای بیرونی ساختمان ویلا با محوطه ی بیرونی آن

اصل مهم دیگر در مورد محوطه سازی ویلا که کمتر به آن توجه شده ولی از اهمیت زیادی برخوردار است و نه تنها برای ویلا بلکه برای کلیه ی ساختمان ها و بناها اعو از تجاری و مسکونی صدق می کند مرتبط بودن نمای بیرونی ساختمان ویلا با محوطه ی بیرونی آن است. این اصل بیان می کند که هم خود بنا و هم محوطه ی بیرونی آن می بایست با یکدیگر متناسب باشند و به یک اندازه از زیبایی برخوردار باشند.

برای این که این اصل مهم را بهتر درک کنید در نظر بگیرید که شما به عنوان یک طراح که قرار است قسمت بیرونی یک ویلا را طراحی کنید برای آن سنگ تمام گذاشته و آن را به زیباترین و مدرن ترین شیوه طراحی کرده اید.

اما در همین حین نمای بیرونی ویلای مورد نظر خیلی معمولی طراحی شده و اصلا با محوطه ی بیرونی تناسب و هماهنگی ندارد. همین عامل می تواند سبب شود که هنگامی که مشتری برای بازدید در محل حضور پیدا می کند دید وی به مکان مورد نظر کاملا عوض شود و ان را اصلا پسند نکند.

پس تناسب میان فضای بیرونی و درونی بسیار مهم بوده و زیبایی آنها می بایست به یک اندازه باشد.

طراحی و فضاسازی ویلا مدرن و کلاسیک

منبع:ویلاوایت-بهاران

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟