شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

بسیاری از مردمی که در شهر زندگی می کنند، اغلب هوس طبیعت را دارند. آنها سعی می کنند طبیعت را در مناطق زندگی خود شبیه سازی کنند. اما فضا در محیط شهری بسیار محدود است. علاوه بر پارک ها، ما از هر مکان موجود دیگری که با نور خورشید تماس دارد برای رشد گیاهان و درختان استفاده می کنیم. از زمان باغ‌های معلق بابل، ما سعی کرده‌ایم طبیعت را بازسازی کنیم، حتی در پشت بام خانه‌ها، محل‌های کار و ساختمان‌های عمومی.

چه فقط یک باغ سبزیجات کوچک در یک بالکن کوچک یا یک پارک بزرگ با تعداد زیادی درخت و درختچه در پنت هاوس بلند آسمان خراش ها، همه ما به یک واحه شهری سبز نیاز داریم. اینها 10 شگفت انگیزترین روف گاردن و باغ شهری در جهان هستند.

کنزینگتون روف گاردن (لندن)

همه ما می دانیم که انگلیسی ها چقدر باغ هایشان را دوست دارند. خب، موضوع این است که این یک باغ معمولی بریتانیایی نیست. این تراس سبز پر زرق و برق در منطقه کنزینگتون لندن واقع شده است. ایجاد آن در سال 1936 آغاز شد و در سال 1938 برای عموم باز شد. این باغ از باغ‌های موری الحمرا در اسپانیا الهام گرفته شده است و علاوه بر گیاهان انگلیسی، دارای تعداد زیادی درخت و گل مدیترانه‌ای است.

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیاشگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

های لاین پارک (نیویورک)

با ریل قدیمی و متروکه ای که در بالای زمین بر روی ستون های فلزی ساخته شده است چه باید کرد؟ آن را به یک باغ تبدیل کنید. این همان کاری است که شهر نیویورک در سال 2006 انجام داد. آنها ریل 2.6 کیلومتری نزدیک رودخانه هادسون را به یک منطقه سبز تبدیل کردند و اکنون چمن، درختان و سایر گیاهان روی ریل مرتفع غیرقابل استفاده رشد می کنند.

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

Waldspirale (دارمشتات، آلمان)

این ساختمان مسکونی با طراحی غیرمعمول دارای 105 آپارتمان، یک پارکینگ و یک بار است، اما بیشتر به خاطر باغ روی پشت بام خود مشهور است. این واحه شهری مارپیچ دارای یک زمین بازی برای کودکان و حتی یک دریاچه مصنوعی است. این یک نعمت است که در یک آپارتمان شهری که توسط درختان و درختچه های بسیار احاطه شده است زندگی کنید.

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

باغ‌های کنار خلیج (سنگاپور)

سنگاپور یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان است. به همین دلیل است که باغ های روی پشت بام زیادی در محدوده خود دارد. این پارک موضوعی باغبانی در سال 2012 افتتاح شد و به قدری غول پیکر است که در 101 هکتار زمین احیا شده از دریا گسترده شده است. اما معروف‌ترین جاذبه‌های این باغ‌ها، «ابردرخت‌ها» هستند که سازه‌هایی درخت‌مانند به ارتفاع 50 متر هستند و به‌عنوان باغ‌های عمودی عجیب و غریب عمل می‌کنند.

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

برج Guinigi (لوکا، ایتالیا)

این شاید قدیمی ترین باغ روی پشت بام جهان باشد که هنوز وجود دارد. این برج بر روی پشت بام یک برج قدیمی گوتیک در اواخر دهه 1300 ساخته شده است. این باغ دارای هفت درخت بلوط است و این “چوب” مصنوعی قرن ها بهشتی آرام بوده است. امروزه این شهر معروف ترین نقطه عطف این شهر کوچک جذاب توسکانی است.

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

انجمن Ciel (مکزیکو سیتی)

در اصل، این باغ روی پشت بام یک سکوی هلیکوپتر بلااستفاده در بالای یک ساختمان تجاری در مکزیکو سیتی بود. این شرکت تصمیم گرفت این فضا را به یک باغ بام با طراحی مدرن تبدیل کند. الان پر از گیاهان محلی است و حتی باغ میوه دارد. سیستم آبیاری از آب باران تغذیه می شود و پنل های خورشیدی نور و انرژی را تامین می کنند.

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

ساختمان اکراس فوکوکا (فوکوکا، ژاپن)

یک ساختمان اداری دولتی جدید در این شهر ژاپنی مورد نیاز بود و تنها سایت موجود پارکی بود که آخرین فضای سبز باقیمانده در مرکز شهر بود. بنابراین، آنها مجبور شدند پارک را به ساختمان جدید منتقل کنند. این سازه شگفت انگیز که در سال 1995 به پایان رسید، نمونه ای واقعی برای معماری اکولوژیکی است. هر تراس در این ساختمان 14 طبقه مملو از درختان و گیاهان است، بنابراین وقتی از فاصله دور دیده می شود شبیه یک کوه جنگلی است.

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

بروکلین گرانج (نیویورک)

این باغ روی پشت بام های دو هکتاری گسترده شده است و بزرگترین باغ روی پشت بام شهری در جهان است. سبزیجات ارگانیک زیادی تولید می کند که به رستوران های محلی فروخته می شود. همچنین از مرغ نگهداری می کند و برای عسل آنها زنبورهای عسل پرورش می دهد. برخی از خوشمزه ترین غذاهای شهر نیویورک از اینجا تهیه می شود.

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

باغ تالار شهر (شیکاگو)

این باغ شهری در سال 2000 ایجاد شد و قرار بود نمونه ای باشد که مزایای بام های سبز و تأثیر آنها بر دما و کیفیت هوا را نشان دهد. این باغ شامل 150 گونه گیاهی است و از آب باران برای آبیاری استفاده می کند. تنها اشکال این است که همیشه برای بازدیدکنندگان باز است.

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیاشگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

باغ بام مرکز راکفلر (نیویورک)

مردم محلی آنها را “باغ های مخفی” می نامند. این باغ های روی پشت بام مجموعه ای برای بسیاری از فیلم های محبوب بود. آنها در سال 1935 در بالای مشهورترین مجتمع ساختمانی در نیویورک، مرکز راکفلر ساخته شدند. این واحه شهری در ماه های اول پس از افتتاح بیش از 87000 بازدیدکننده را به خود جذب کرد. آنها به زودی برای عموم بسته شدند و تا به امروز به همین شکل باقی مانده اند.

شگفت انگیزترین روف گاردن های دنیاشگفت انگیزترین روف گاردن های دنیا

روف گاردن چیست؟

روف گاردن. به فضای سرسبز، زیبا و با طراوتی که بر روی سقف اماکن مختلف ازجمله اماکن تجاری، صنعتی و مسکونی قرار گرفته‌اند، روف گاردن گفته می‌شود. روف گاردن درواقع کلمه‌ای انگلیسی متشکل از roof و garden به معنای باغی در پشت‌بام می‌باشد که در زبان فارسی هم با نام انگلیسی آن رایج شده است. در بعضی موارد به آن green roof یا بام سبز نیز گفته می‌شود.

روف گاردن ها محدود به مکان خاصی نیستند و حتی شما ممکن است با قرار دادن چند گلدان بر سقف منزل خود، آنجا را تبدیل به روف گاردن کنید! آن‌ها می‌توانند محیطی برای بازی، کاشت گیاهان، سایه‌بان یا فقط یک فضای سبز باشند. هرچند برای ساخت و طراحی روف گاردن های بزرگ‌تر به معماری، مراحل و فرایندهایی ویژه‌ای نیاز است

نقش و مزایای روف گاردن در محیط

 اولین نقشی که با مشاهدهٔ روف گاردن ها ممکن است به‌راحتی به آن پی ببریم، نقش دکوراتیو و تأثیر دوچندان آن‌ها در زیباسازی معماری ساختمان و شادابی محیط است.

 از نقش چشمگیر روف گاردن ها در بالا بردن کیفیت هوا، معتدل‌سازی دمای محیط و همچنین کاهش آلودگی از طریق جذب دی اکسید کربن هوا و تولید اکسیژن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. با صرف اوقات فراغت خود در روف گاردن ها به‌راحتی از محیط پر از ترافیک و سروصدای زندگی شهری دور خواهید شد و احساس آرامش و طراوت جای خود را به شلوغی روزمره می‌دهد.

 روف گاردن ها می‌توانند به‌صورت یک عایق طبیعی عمل کنند. این باغ‌های زیبا با دریافت انرژی خورشید و ذخیره آن، می‌توانند شما را از استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی در فصل‌های مختلف سال بی‌نیاز کنند.

 یکی دیگر از مزایای روف گاردن ها کشت مواد غذایی است که از این فرایند به‌عنوان کشاورزی در بام یاد می‌شود و به کمک باغ‌های کانتینر دار و سیستم‌های بخصوص خود انجام می‌شود. هرچند کشت گیاهان و سبزیجاتی که شرایط نگهداری ویژه‌ای ندارند و می‌توان آن‌ها را به‌آسانی در محیط رشد داد، برای کاشت در فضای روف گاردن نیز مناسب هستند.

 گیاهان موجود در روف گاردن ها آب باران را جذب می‌کنند و باعث کاهش رواناب و تخلیه آب طوفان می‌شوند.

گروه آکوا آماده ارائه خدمات به صورت تخصصی و با سابقه ی زیاد در زمینه فضاسازی و روف گاردن می باشد.

شماره تماس:09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟