سقف کاذب باریسول و مزایای استفاده از آن

سقف کاذب باریسول و مزایای استفاده از آن

سقف کاذب باریسول یک نوع سقف کاذب مقاوم است که از پی وی سی ساخته شده است. البته دارای ریل های آلومینیومی هم می باشد که با جایگیری مناسب در سقف فضا را برای نصب صفحات پی وی سی آماده می کنند. غیر قابل حریق بوده و حرارت دادن مقاومت آن را بالا می برد. این نوع سقف کاذب در طرح ها و رنگ های گوناگونی به بازار عرضه می شود و همین تنوع و البته ویژگی های خوب ان که در ادامه این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت موجب شده است که به عنوان یک سازه پرطرفدار در بین طراحان شناخته شود.

سقف کاذب باریسول را به عنوان سقف کشسان هم می شناسند. این نوع سقف های کاذب ابتدا توسط یک شرکت فرانسوی به بازار عرضه شده اند و دلیل این که نام شان باریسول است هم همین است.

سقف کاذب باریسول و مزایای استفاده از آن

استفاده از سقف کاذب باریسول چه مزایایی دارد؟

سقف باریسول نوعی سقف کاذب است که به آسانی می توان آن را از محلی که مورد استفاده قرار گرفته شده است جدا و به مکانی دیگر منتقل کرد.

استفاده از مواد عایق موجب جلوگیری از اتلاف انرژی می شود. سقف باریسول به عنوان یک عایق خوب عمل می کند و نه تنها موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد بلکه موجب می شود صدا هم عبور نکند و در نتیجه برای فضایی که بخواهیم سر و صدا نباشد می توانیم از آن استفاده کنیم. این نوع سقف حتی وقتی ضخامت کمی هم دارد همین خاصیت آکوستیک بودن را دارا است زیرا این خاصیت به دلیل کشسانی بودن آن است. پس لزومی به استفاده از نمونه های خیلی ضخیم وجود ندارد.

نکته مهمی که در مورد این نوع سقف وجود دارد این است که این سازه سبک را می توان به آسانی نصب کرد و نحوه نصب به این صورت خواهد بود که ورق های کشسان پس از قرار دادن پروفیل ها در محل نصب می شوند.

سقف کاذب باریسول و مزایای استفاده از آن

استفاده از سقف کاذب باریسول چه مزایایی دارد؟

گفتیم که این سقف ها از ورق های پی وی سی ساخته می شوند. این ورق ها در برابر گرد و غبار و آلودگی مقاوم بوده و جذب بسیار پایینی دارند. علاوه بر این می توان این ورق ها را با مواد مخصوص به آسانی شست و ضدعفونی کرد.

سقف کاذب باریسول ایمنی خوبی دارد و از این جهت استاندارد می باشد.

سقف باریسول را می توان به آسانی با سقف های دیگر ترکیب و تلفیق کرد و محدودیتی در این مورد وجود ندارد. مثلا سقف های کنفی،‌ گچی و یا فلزی را می توان در کنار این سقف ها به

کار برد و مدلی تلفیقی طراحی کرد. این ویژگی در بین سقف های کاذب برای سقف باریسول منحصر به فرد است و سقف کاذب دیگری دارای چنین خاصیتی نیست.

سقف باریسول می تواند وزن بالایی را تحمل کند بدون این که تخریب شود و یا آسیب ببیند. دلیل این ویژگی خاصیت کشسانی آن می باشد.

زیرا بالا بودن خاصیت کشسانی موجب می شود که شکنندگی کم باشد و در نتیجه قابلیت تحمل بار بالاتر می رود. همین ویژگی سبب می شود که در زمان بروز بلایای طبیعی نظیر زلزله عملکرد بهتری داشته باشند. اگر آوار روی این سقف ها بریزد چون کشسان هستند نمی ریزند و نکته جالب توجه این است که پس از تغییر شکلی که برای سقف در اثر تحمل چنین بار بالایی اتفاق افتاده می توان با حرارت دادن، ‌آن را به شکل اولیه ای که داشته برگرداند.

سقف کاذب باریسول و مزایای استفاده از آن

سقف کاذب باریسول چه کاربردی دارد؟

برای استفاده و نصب سقف باریسول محدودیتی وجود ندارد و می توان از آن برای ساختمان های اداری،‌ مسکونی، صنعتی و تجاری استفاده کرد. نمونه هایی از این نوع سقف کاذب در اتاق خواب،‌ بیمارستان ها،‌ سالن های همایش و … نصب شده که هر کدام جلوه خاص خود شان را داشته اند.

سقف کاذب باریسول چگونه نصب می شود؟

همان طور که پیش از این هم گفتیم نصب کردن این نوع سقف کاذب فرآیند آسان و راحتی است. اولین مرحله این است که باید طرحی که می خواهیم اجرا شود را انتخاب کنیم. وظیفه ریل های آلومینیومی نگهداری ورق های سقف است اما به طوری که در معرض دید نباشند. در مرحله بعدی سقف را که آماده است با کمک همین ریل ها در محل مناسب اش قرار می دهیم و سپس باید ورق های پی وی سی سقف در معرض باد گرم قرار بگیرند تا در جای مناسب شان ثابت شوند.

مرحله بعدی نور پردازی است که تاثیر زیادی بر زیبایی سقف دارد و باید به آن دقت زیادی داشت. نور پردازی را بر اساس ضخامتی که سقف دارد تعیین و طراحی می کنند. اگر نیاز است که روی سقف نور قوی داشته باشیم، مثلا نمونه باریسول هایی که دارای ستاره هستند،‌ در این صورت باید از لامپ های ال ای دی استفاده شود. لامپ مهتابی، ‌لامپ اس ام دی و هم چنین لامپ های هالوژنی از نمونه های دیگر لامپ می باشند که در این سازه مورد استفاده قرار می گیرند.

سقف کاذب باریسول و مزایای استفاده از آن

سقف باریسول در آشپزخانه

یکی از مزیت های سقف باریسول ضدآب بودن اون هست که کاربری اون در آشپزخانه رو بالا میبره. علاوه بر اون، طرح های سقف باریسول در آشپزخانه میتونه نمای آشپزخانه رو کاملا عوض کنه و ظاهری زیبا به اون ببخشد.

سقف کشسان باریسول در پذیرایی

یکدست بودن سقف کشسان باریسول و عدم حضور سازه در قسمت های میانی اون برای فضاهایی مثل پذیرایی خانه کاربرد بالایی داره. یه نمای یکدست در اینجور محیط ها خیلی بهتر از وجود نمای پازل گونه هست. هرچند بعضی افراد نمای پازل گونه رو میپسندن که اون رو هم میشه با انتخاب طرح مناسب و اجرای سازه در بخش میانی سقف، ایجاد کرد.

سقف باریسول در استخر

ضدآب بودن سقف کشسان باریسول در استخر هم میتونه کمک کننده باشه و دردسرهای رنگ روغن یا هر پوشش ضدآب دیگری رو کم کنه.

حتی با استفاده از سقف باریسول براق و ترکیب اون با رنگ آبی میشه ترکیب جالبی از سقف کشسان باریسول و آب استخر ساخت. به سقف باریسول براق، سقف آینه ای هم میگن..

برخی منابع: ساختمون

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟