سقف شیشه ای چیست؟

سقف شیشه ای چیست؟

سقف شفاف به عنوان یک جایگزین مطلق برای سقف سنتی آجری ظاهر شده است. سقف شیشه ای از کاشی های شیشه ای چند لایه یا سکوریت شده تشکیل شده است. این کاشی های شفاف مقاومت در برابر ضربه و دوام عالی دارند. بنابراین لازم نیست نگران انعطاف پذیری تاپ های شفاف باشید.

قاب های فولادی یا آلومینیومی معمولاً برای تکمیل شفاف سقف استفاده می شود. این مواد قاب بندی ظریف ظاهر و احساس زیبایی به فضا می بخشد. سقف شفاف فوراً خانه شما را مدرن می کند و به آن جذابیتی آینده نگر می بخشد.

شما می توانید در تمام طول ملک سقف شفاف داشته باشید یا مکان های خاصی را برای این منظور انتخاب کنید. گاراژها، محوطه های استخر، عرشه ها و بالکن ها نقاط مهمی برای نصب سقف های شیشه ای هستند. باغ زمستانی منطقه دیگری است که در آن سقف شفاف ترجیح داده می شود.

چرا به نصب سقف شیشه ای فکر کنید؟

سقف شفاف یک افزودنی زیبایی شناختی به خانه است. اما آیا این همه است؟

آیا گرفتن سقف شیشه ای، تنها بر اساس جذابیت بصری آن، تصمیمی هوشمندانه است؟ یا مزایای قابل توجه دیگری نیز برای سقف شیشه ای وجود دارد. بیایید دریابیم.

جوانب مثبت

بیایید ابتدا مزایای پشت بام های شفاف را روشن کنیم!

سقف شیشه ای چیست؟

جریان عالی نور

نور طبیعی ساعت طبیعی بدن ما را تنظیم می کند. سلامت جسمی و روانی ما تحت تأثیر نور طبیعی است.

سقف های شیشه ای یک راه موثر برای به حداکثر رساندن جریان نور طبیعی در خانه هستند. آنها به عنوان یک پورتال مستقیم به آسمان عمل می کنند و خانه را با نور طبیعی پر می کنند. فضای داخلی با نور مناسب فضای مناسبی را ایجاد می کند و حال و هوای مناسبی را ایجاد می کند.

گزینه های سفارشی سازی بی نهایت

چند گزینه طراحی برای سقف بتنی دیده اید؟ رنگ های رنگ یا حکاکی سقف محتمل ترین پاسخ شما خواهد بود.

با این حال، وقتی صحبت از سفارشی سازی در سقف های شیشه ای می شود، گزینه ها بی حد و حصر هستند. تکنولوژی و تولید لعاب به سطحی پیشگامانه تکامل یافته است. متخصصان حتی می توانند سقف های شفاف را با هر شکل، سبک و طرحی طراحی کنند. خلاقیت در مورد سقف شیشه ای نامحدود است.

سقف شیشه ای چیست؟

سقف های شیشه ای می توانند ظریف یا چشمگیر باشند. آنها را می توان متناسب با هر منطقه ای طراحی کرد. سقف های شفاف را می توان به صورت دستی یا با کمک کنترل از راه دور کار کرد. آنها می توانند باز شوند، باز شوند یا حتی بچرخند. همچنین می توانید هر نوع شیشه ای را با شیشه های تک، دو جداره یا سه جداره انتخاب کنید.

افزایش فوری ارزش ملک

این هدف اصلی بسیاری از صاحبان خانه است که اطمینان حاصل کنند که ارزش ملک آنها افزایش می یابد. برای دستیابی به آن، صاحبان خانه باید به طور مداوم در بازسازی و بهبود خانه سرمایه گذاری کنند.

بازسازی و بازسازی به شما کمک می کند تا با روندهای جاری همراه باشید و ارزش ملک را افزایش دهید. شما می توانید با افزودن امکانات رفاهی و ویژگی های اضافی که آن را جذاب می کند، ارزش مالی خانه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. در این مورد، سقف شفاف می تواند یک گزینه عالی باشد. سقف از نظر ساختاری سالم، از نظر زیبایی شناسی جذاب و به خوبی ساخته شده است که به ارزش کلی ملک فشاری فوری می دهد.

سقف شیشه ای چیست؟

زیبایی شناسی فوق العاده لوکس

سقف‌های شیشه‌ای حس زیبایی شناسی اصیل را به ملک اضافه می‌کنند.

طراحی بدون قاب با پایه‌های فولادی ضدزنگ زیبا، حال و هوای فوق‌العاده‌ای به کل فضا می‌دهد. این سبک سقف نشانگر یک سبک زندگی مرفه و راهی مطمئن برای جلب توجه بیننده است. بنابراین با یک سقف شفاف به زیبایی خانه خود کمک کنید.

جوانب منفی

حال بیایید نگاهی به معایب نصب سقف های شفاف در ساختمان داشته باشیم.

نشت های ناخواسته

نشتی ها می توانند یک شکست واقعی برای سقف شیشه ای باشند. با این حال، این یک مشکل ذاتی سقف شیشه ای نیست. بیشتر با فرآیند نصب مرتبط است.

نصب نادرست ورق های شیشه ای می تواند منجر به نشتی در هوای مرطوب و نفوذ گرد و غبار در هوای خشک شود. بنابراین، بهتر است یک متخصص را انتخاب کنید تا به درستی ورق های شیشه ای را محکم کند تا بعداً دچار مشکل نشت نشوید.

سقف شیشه ای چیست؟

عامل هزینه

شیشه یک ماده لوکس است. هنوز هم یک دست و پا هزینه ندارد. اما وقتی به سراغ پوشش شیشه ای در مقیاس کامل می روید، انتظار داشته باشید که هزینه بیشتری نسبت به مصالح سقف سنتی بپردازید. نصب ورق های شیشه ای نیز نیاز به تخصص و ابزار مناسب دارد. بنابراین نیروی کار نیز در این مورد هزینه بیشتری دارد.سقف شیشه ای چیست؟

نکاتی که باید قبل از نصب سقف شیشه ای در نظر بگیرید

آیا عالی نیست که از آسایش خانه خود به آسمان زیبای پر از ستاره نگاه کنید؟ نصب سقف شیشه ای یکی از راه های انجام این کار است.

این ایده توجه بسیاری از ساکنان شهر را به خود جلب کرده است. با این حال، قبل از تصمیم گیری برای نصب سقف شیشه ای، مهم است که برخی از جنبه ها را در نظر بگیرید. در اینجا به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

تمامیت ساختاری

ورق های شیشه ای مورد نیاز برای پوشش بالایی به دهانه سقف بستگی دارد. اگر می خواهید یک پوشش شیشه ای کامل داشته باشید، باید وضعیت دیوارهای خود را تعیین کنید. در حالت ایده آل، دیوارهای شما باید بتوانند وزن شیشه را تحمل کنند. آنها همچنین باید از یکپارچگی ساختاری لازم برای سقف شیشه ای اطمینان حاصل کنند. برای تثبیت ورق‌های شیشه‌ای به تکیه‌گاه‌های فولادی یا آلومینیومی نیز نیاز است. بنابراین اکستنشن ها باید برای نگه داشتن تکیه گاه ها در دیوار موجود باشند.

سقف شیشه ای چیست؟

شیشه مورد نیاز متناسب با سطح سقف است. اگر سقف شیشه ای را برای یک منطقه انتخاب شده انتخاب می کنید، از ورق های شیشه ای کمتر استفاده می شود. بهتر است در مورد ایده سقف شفاف از مشاوره مهندس خود استفاده کنید.

نظافت و نگهداری

سیستم سقف شفاف بسیار عالی است. اما هر اثری از گرد و غبار یا زباله می تواند تجربه شما را به طور موثری خراب کند. بنابراین مهم است که سقف های شیشه ای را به درستی و به طور منظم تمیز کنید.

یکی از نکات مهم در مورد سقف های شیشه ای این است که معمولاً با شیب کمی نصب می شوند. این تمایل آب باران، برگ ها، گرد و غبار و زباله ها را از بین می برد. بنابراین به نوعی مکانیزم خود تمیز شوندگی است.

با این حال، مهم است که روش‌های دیگر تمیز کردن سقف را نیز در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که دسترسی آسانی به پشت بام برای تمیز کردن و بازرسی دارید. همچنین می توانید برای جلوگیری از این همه دردسر، شیشه خود تمیز شونده را تهیه کنید. یا برای جلوگیری از چسبیدن برگ ها و گرد و غبار به سطح، یک پوشش مخصوص اعمال کنید.سقف شیشه ای چیست؟

تعداد پنل ها

تعداد پانل های یک ورق شیشه ای مقدار مقاومت آن را مشخص می کند. سقف شیشه ای مستقیماً در معرض تغییرات آب و هوایی، بادهای شدید و نور شدید خورشید است، بنابراین باید به اندازه کافی قوی باشد که بتواند همه اینها را تحمل کند. بنابراین از شیشه های تقویت شده در سیستم های سقف استفاده می شود.

شیشه ای که در اکثر کاربردها استفاده می شود دارای پنل های متعدد در ساخت خود است. شیشه های دو یا سه پانل برای سقف های شفاف مناسب است. انتخاب دو جداره یا سه جداره بستگی به میزان بهره وری انرژی دارد که می خواهید به آن برسید. سقف چند پانل زمانی مناسب تر است که بخواهید یک پیوند بصری بین فضای داخلی و خارجی ساختمان ایجاد کنید. این استحکام و دوام مناسب را برای پشت بام ارائه می دهد. بنابراین چندین پانل شیشه ای برای این منظور ایده آل هستند.

همچنین می توانید به سراغ شیشه های تک پنل بروید که زیبایی شناسی هدف اصلی آن است. به عنوان مثال، حیاط خلوت کوچک در فضای باز یا یک تراس. شیشه های تک پنل، سبکی براق و بدون مزاحمت را ارائه می دهند. همچنین معمولاً هزینه کمتری دارد. بنابراین برای چنین برنامه هایی خوب است.

هزینه نصب سقف شیشه ای

عوامل متعددی وجود دارد که هزینه نصب سقف شیشه ای را تعیین می کند. تقریباً غیرممکن است که قیمت دقیق سقف شیشه ای را بدون در نظر گرفتن عناصر در نظر بگیرید.

برای سقف شیشه ای استاندارد، می توان انتظار پرداخت حدود 400 تا 500 دلار برای هر متر مربع را داشت. هزینه تکیه گاه های فولادی ضد زنگ یا آلومینیوم برای ارزیابی کل هزینه به این مقدار اضافه می شود. با این حال، محدوده قیمت برای مشخصات مختلف می تواند متفاوت باشد. اگر می خواهید سقف شفاف سفارشی داشته باشید، باید هزینه بیشتری بپردازید. در مورد انواع و سبک های مختلف ورق های شیشه ای نیز چنین است.

چند فکر نهایی

سقف شفاف یک روند خشمگین در صنعت ساخت و ساز است و اینجاست که بماند. حس لوکس و زیبایی شناسی برای مجذوب کردن تماشاچیان کافی است. بنابراین ساختمان های تجاری به طور فعال سقف های شیشه ای را در ساخت خود ادغام می کنند. فضاهای مسکونی نیز پشت بازی نیستند. اگر سقف شفاف بیش از حد به نظر شما می رسد، می توانید از چراغ های سقفی استفاده کنید تا طعم آن را بچشید. و شما در نهایت عاشق درخشش سقف شفاف خواهید شد.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟