سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

از رنگی که روی دیوار خونمون می زنیم تا زیبایی کلی فضا می خوایم اثر انگشتمون در دکوراسیون خونمون باشه. اگر می خواین ایده ای برای سبک دکوراسیونتون بگیرید و در عین حال براتون هم جالب باشد این مقاله را بخوانید.

حمل، بره، فروردین: سبک دکوراسیون معاصر

اگر شما متولد ماه فروردین هستید بیشتر احتمال دارد که علاقمند به سبک معاصر باشید. از رنگ های خنثی مانند سفید و بژ همراه با رنگ مشکی با تاچ های بافت های مدرن استفاده کنید.

فروردینی ها دوست دارند تند تند محیط اطراف خود را تغییر دهند. روان بودن سبک معاصر باعث می شود که امکان تغییر و ترکیب با سبک های دیگر را به وجود آورد.

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

تعریف سبک معاصر:

به لحاظ فنی طراحی معاصر ریشه در لحظه دارد.(در همین لحظه و در همین مکان) . اما به معنای عام این سبک از قرارداد ها و اصول سبک سنتی سر باز زده و تغییر رویه داده است.

به جای استفاده از تزیینات در این سبک ،از نمایه های ساده ، نرم و روان استفاده کنید ، استفاده از پارچه های خالص به جای استفاده از پارچه های چاپ رنگی، استفاده از وسایل جانبی به جای داشتن کلکسیونی بزرگ از وسایل .

نکته کلیدی این است که در طرح دکوراسیون معاصر به استفاده از اشکال هندسی ساده پرداخته شود و دید منظر خانه را باید با یک سری خطوط منحنی (دایره ،کمان ، استوانه و امواج موجی شکل ) به تعادل رساند.

کرم ، سفید ، قهوه ای مایل به قرمز، بژ ، سیاه و سفید رنگ های پایه هستند که رنگ دکوراسیون معاصر بر اساس آن شکل می گیرد .استفاده از یک رنگ تک رنگ، و یا استفاده از از یک رنگ با سایه های متفاوت از همان رنگ باعث میشود که خطوط و اشکال در یک فضا در مرکز صفحه نمایش قرار گیرد.

ثور – گاو – اردیبهشت : سبک دکوراسیون روستیک

اردیبهشتی ها دوست دارند در کنار طبیعت باشند پس انتخاب سبک روستیک توسط آنها کاملا درست است. وبسایتی که پرسشنامه ها را گرفته است می گوید” ثورها متریال ها خام و طبیعی مخصوصا چوب را دوست دارند و این حس را پیدا می کنند که انگار در جنگل هستند”. اضافه کردن کف چوبی و همچنین شومینه باعث می شود فضای شما روستیک تر شود.

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

جوزا – دوپیکر – خرداد : سبک دکوراسیون فرانسوی

جوزاها اکثرا علاقمند به سبک دکوراسیون فرانسوی هستند به لطف علاقه آنها به محیط های رمانتیک. از الگو های نرم تا مبلمان گرد و منحنی، آنها خواهان زیبایی همراه با راحتی هستند.

تعریف سبک فرانسوی:

مدرنیته قسمت اعظم و مهم سبک فرانسوی است چه آن را در روش دکوراسیون خانه‌های مان یا در پوشش و تزئینات آن به کار ببریم. به طراحی حساب شده که در عین حال ظریف و محتاطانه است فکر کنید. حتی در اتاق خواب‌های کودکان، سبک فرانسوی معمولی همه چیز را در حداقل نگه می‌دارد. برای مثال یک پالت رنگ ساده و لوازم دکوری به دقت انتخاب شده که فضایی شسته و رفته ایجاد می‌کند که با رشد کردن کودک می توان آن را به سادگی تغییر داد.

تعادل جزء اساسی سبک دکوراسیون فرانسوی است. شاید در این سبک لامپی با پایه برنجی براق مشاهده کنید اما می‌بینید که ظاهر آن با بقیه دکوراسیون متعادل شده است.

متریال مورد استفاده در این سبک از اهمیت زیادی برخوردار هستند و در آن به شدت روی متریال های با کیفیت و اصالت تمرکز می‌شود نظیر سنگ، تراکاتا، چوب، گچ، پشم، آهن، استیل.

از لحاظ رنگ، پالت فرانسوی همان اصل ظرافت و لطافت را پیروی می‌کند و در آن به طور عمده از رنگ های خنثی استفاده می‌شود. بژ، سفید، خاکستری، سیاه، آبی کم رنگ، قهوه ای، قهوه ای-خاکستری و نعنائی اساس بیشتر طراحی داخلی های سبک فرانسوی هستند.

طرح و نقش های مورد استفاده در این سبک کاملا محتاطانه انتخاب می‌شوند و در اغلب موارد نقش و نگارها از طریق لوازم خانه و منسوجات اضافه می‌شوند تا جزئیات معماری و ساختاری. اما فرانسوی‌ها از اضافه کردن رنگ ها نیز دریغ نمی‌کنند. هنگام استفاده از رنگ ها، در سبک فرانسوی معمولا از رنگ های پرهیاهو و شادابی که جلوه گیرایی پدید می‌آورند استفاده می شوند. با این حال، اتاق شان را با محدود کردن رنگ ها به یک یا دو رنگ یا چند رنگ از یک خانواده ساده و بی پیرایه نگه می‌دارند.

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

سرطان- خرچنگ- تیر : سبک دکوراسیون کلاسیک

اگر شما متولد ماه سرطان هستید بیشتر به سمت دکوراسیون سنتی کشیده می شوید که دنج و پر از حس زندگی است. شما بیشتر دوست دارید خاطراتتان را با بقیه به اشتراک بگذارید.

برگرفته از دکوراسیون قرن 17 و 18 می باشد و از رنگ های گرم و تیره در آن استفاده می شود. مبلمان سلطنتی و متریال های سنگین از ویژگی های این دکوراسیون می باشد.

تعریف سبک کلاسیک:

دکوراسیون کلاسیک بازتاب هنر اروپایی در دکوراسیون داخلی منزل می باشد. در این سبک اشکال هندسی منظم  و واضح همراه با تزیینات و گچکاری های خاص و بعضا طلایی به کار می رود. دکوراسیون خانه ها در سبک کلاسیک، جذاب با رنگ های خاص و روشن می باشد.

هیچ المانی به اندازه گچکاری های خاص ، تزیینات و نقاشی های دیواری و سقفی ، دکوراسیون کلاسیک منزل را معرفی نمی کند. قاب بندی دیوارها و سقف ها با گچکاری ها و تزیینات طلایی حس کلاسیک فضا را به مخاطب القا می کند.

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

اسد – شیر – مرداد : سبک دکوراسیون مدرن نیمه قرن بیستم

در حالتی بسیاری از لئوها به سمت تجمل گرایش دارند آنها محیط خانه خود را بدون هیاهو دوست دارند و از ترکیب وسایل سنتی با مدرن لذت می برند.

تعریف سبک مدرن نیمه قرن بیستم:

سبک مدرن MID-CENTURY از آمریکا آغاز شد  و در اواسط قرن بیستم توانست به سرعت دنیای طراحی داخلی را تحت تاثیر قرار دهد. پنجره های بلند و بزرگ با هدف تلفیق فضاهای داخلی و خارجی خانه با از بین بردن مرزبندی بین این دو فضا که نشان از نگاه آشتی طلبانه این سبک با طبیعت دارد ، اصلی ترین بخش از هویت سبک مدرن میانه قرن بیستم است

در سبک مدرن MIDCENTURY اجزا و بخش های مختلف، ترکیبی از فرمهای طبیعی و هندسی با خطوط صاف و انحناهای کم هستند

پالت اصلی رنگ در این سبک رنگ های طبیعی گرم است. یعنی همان رنگ چوب که با ترکیب هوشمندانه دیگر رنگها می توان از ایجاد فضایی یکنواخت جلوگیری کرد.

فضاهای کاربردی و دلباز و با این حال ساده و همینطور فارغ از بهم ریختگی که با سطوحی براق همراه می شود کوتاهترین و بهترین توصیف این سبک است

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

سنبله – دوشیزه – شهریور : سبک دکوراسیون مدرن

سنبله ها دوست دارند منظم باشند و برای خانه مدرن و ساده بودن را دوست دارند. ریشه های این سبک را می توان در آلمان و کشورهای اسکاندیناوی یافت که نشان از سادگی دارد.

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

میزان – ترازو – مهر : سبک دکوراسیون مینیمال

ترازوها ترجیح می دهند از فضاهای پر زرق و برق دوری کنند و در عوض تزیینات فضاهای داخلی را به حداقل برسانند. این سبک با فضای تک رنگ و خطوط تمیز و ساده تعریف می شود.

شما می توانید از رنگ های خاص برای تاکید استفاده کنید اما به طوریکه در فضا غالب نباشد.

عقرب – کژدم – آبان : سبک دکوراسیون صنعتی

عقرب ها عاشق اظهارنظر کردن هستند، آنها پرشور هستند و از گفتند نظراتشان هراسی ندارند. در پرسشنامه داده شده بیشتر متولدین ماه آبان دکوراسیون صنعتی را انتخاب کرده اند.اگر

می خواهید این دکوراسیون را داشته باشید بایستی روی عناصر و مبلمان فلزی سرمایه گذاری کنید و با مشکی جسور باشید و در سطوحی آجر اکسپوز داشته باشید.

 قوس – کمان – آذر : سبک دکوراسیون ساحلی

قوس ها عاشق سفر هستند پس جای تعجب ندارد که سبک دکوراسیونی را انتخاب کنند که تداعی کننده حس سفر و ساحل باشد. چه نزدیک ساحل زندگی کنید

چه نه، استفاده از رنگ های آبی ملایم و خاکستری یا سبز و سفید حس ساحل دارند.

تعریف سبک دکوراسیون ساحلی:

 در این سبک اغلب از عناصر موجود در فضای ساحل و دریا و گیاهان خاص این نواحی استفاده می‌شود. این گونه نقش‌مایه‌ها به خوبی و زیبایی با اصول و اساس طبیعت‌گرایی جور درمی‌آیند. نقوش درشت طبیعی که ویژگی زیباشناختی نیز داشته باشند در این سبک ایده‌آل به نظر می‌رسند.

هماهنگی انواع شکلی این نقوش با اسباب و وسایل وجه مهمی است تا فضا از شلوغی درآید و توازن چشم‌نوازی در محیط دیده شود. استفاده از این گونه نقوش و الگوهای طبیعی در لوازم تزیینی  بسیار کاربرد دارد؛ در لوازمی از قبیل نقوش پارچه هاگل‌دوزی رومیزی‌ها، ظروف و گلدان‌ها و… . این نقوش روی کاغذدیواری‌ها نیز فضای لطیف و جذابی را ‌می‌آفرینند.

انتخاب رنگ در  این سبک بیشتر از انواع آبی و سبزآبی‌ها و ترکیب با رنگ سفید است تا خنکی و لطافت دریا را تداعی کند. رنگ‌های صدفی مانند صورتی صدفی و زرد‌های درخشان و رنگ‌های گرم دیگر هم دیده می‌شوند ولی بیشتر رنگ‌های خنک اهمیت دارند و به عنوان مزه فضا محسوب می‌شوند. به غیر از رنگ‌هایی که اشاره  شد، خاکستری‌های روشن و تیره و همنشینی‌شان با رنگ‌های خاکی و سفالین به مجموعه تکامل می‌بخشند  و طیف های رنگ سبز عضو مطرح این پالت رنگی است.

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

 جدی – بزغاله – دی : سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی مورد علاقه دی ماهی ها هست بیشتر به این خاطر که به آنها بعد از یک روز سخت کاری آرامش می دهد. آدم های کاری دی ماهی به نظم و در عین حال راحتی اهمیت می دهند. این سبک زیبایی منظمی دارد و همراه با نور زیاد خود باعث می شود توان کاری یک دی ماهی بالا برود. این سبک نیز مانند سبک مینیمال به سادگی و عملکرد اهمیت می دهد.

تعریف سبک دکوراسیون اسکاندیناوی:

سبک اسکاندیناوی در طراحی دکوراسیون داخلی با حداقل گرایی، سادگی و کارایی مشخص می شود. اگرچه طراحی اسکاندیناوی از دهه 1950 میلادی شروع شده است، اما امروزه همچنان یک سبک محبوب در طراحی داخلی محسوب می شود.

این سبک متعلق به مکتب مدرنیسم است و یک جنبش طراحی است که با تمرکز بر کارکردگرایی و سادگی صورت می گیرد. همچنین شامل استفاده از مواد طبیعی مانند چرم ، چوب و کنف در عناصر دکوراسیون است. علاوه بر این ، یک طراح داخلی به سبک اسکاندیناوی غالبا تحت تأثیر اتصال به طبیعت است که ترکیبی از اشکال طبیعی ، انتزاع و استفاده از عناصر طبیعی است.

بیشتر کشورهای منطقه اسکاندیناوی دارای آب و هوایی با درجه حرارت بسیار سرد است. بنابراین ، استفاده از منسوجات گرم برای دکوراسیون منازل اسکاندیناوی کاملا متداول است. این منسوجات می توانند به صورت گلیم و فرش که از پشم ، پوست گوسفند یا ابریشم ساخته شده باشد، دسترسی به منسوجات گرم و استفاده از آن در دکور منزل شما یک روش عالی برای ایجاد یک اتاق نشیمن اسکاندیناوی به خصوص در فصل زمستان که به دنبال فضایی دنج و گرم هستیم است.

همانطور که گفته شد ، مهمترین اصل طراحی دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی این نکته است که همه چیز در آرامش و سادگی نمایان است. بنابراین ، هنگام تزئین اتاق نشیمن در سبک اسکاندیناوی ، همیشه آن عناصر تزئینی را انتخاب کنید که دارای طرح های ساده هستند.

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

 دلو – دلو – بهمن : سبک دکوراسیون بوهمین

اگر شما یک دلو هستید پس به دم دمی مزاجی چه در زندگی و چه در خانه معروفید. دلوها بیشتر به سبک بوهمین علاقه دارند چه در سبک دکوراسیون و چه در اکسسوری ها. این سبک در مورد استفاده از رنگ های جسورانه ، الگوها و هنرهای دیواریست. گیاهان در سبک بوهمین نقش اساسی دارند.

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

حوت – ماهی – اسفند : سبک دکوراسیون انتقالی

ماهی ها عاشق سبک انتقالی هستند که بین سنت و مدرنیته متغیر است. برخی از متریال های این سبک شیشه، فلز و چوب است. شما دوست دارید دیوارهای خود را با هنرهای خاص پر کنید یک تابلو خاص و یا یک گالری وال خاص.

تعریف سبک دکوراسیون انتقالی:

دکوراسیون به سبک انتقالی یا ترنزیشنال ، هنری از مخلوط کردن است و یکی از سبک های محبوب در جهان شناخته شده است. این سبک در پی آرامش است و تلفیقی از طراحی سنتی و مدرن است. هنر ترکیب و اجزای مختلف در این سبک بسیار حیاتی است. سبک انتقالی توانسته است فضایی را ایجاد کند که لوازم سنتی در کنار لوازم مدرن یک دست شود و زیبایی بی نظیری را در فضا بوجود آورد.

در واقع این سبک توانسته است تعادل و هماهنگی بین دو سبک طراحی را در یک سبک بوجود بیاورد.در این سبک دکوراسیون، شما گرما، راحتی، تعادل را که از زیبایی سنتی نشات می گیرد به دنبال طراحی و خطوط تمییز و طبیعی ساده که بر گرفته از سبک مدرن بوده باهم احساس و مشاهده می نمایید. و در واقع در این سبک حس بدون زمان را تجربه می کنید.

سبک دکوراسیون مناسب بر اساس ماه تولد

منبع : یومی خانه

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟