سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون

دکوراسیون اسکاندیناوی

دکوراسیون سبک اسکاندیناوی تلفیقی از مینیمالیست، سادگی و عملکرد می باشد. این سبک از سال 1950 استفاده می شده و هنوز هم جز سبکهای مورد علاقه می باشد. این سبک یک رویکرد مدرن به سادگی همراه با عملکرد می باشد. در این سبک عناصر طبیعی مانند چوب، کنف و چرم نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک تاثیر گرفته از طبیعت می باشد که در آن از عناصر طبیعی و اشکال طبیعی استفاده می شود.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون

اگر شما می خواهید یک دکوراسیون اسکاندیناوی داشته باشید و نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید این 10 مرحله به شما کمک می کند که دکوراسیون زیبای خود را داشته باشید:

  1. از بافت هایی با حس گرم استفاده کنید

زادگاه این سبک کشورهای اسکاندیناوی هستند که دارای آب و هوای سرد هستند به همین علت از بافت های گرم در این سبک استفاده می شود مثل پشمی و  موهری . استفاده از بافت های گرم به فضای شما کمک می کند که حس راحتی و گرما داشته باشید.

  1. سادگی در اکسسوری

همانطور که گفتیم سادگی یکی از خصوصیات این سبک می باشد. پس در انتخاب اکسسوری نیز  این نکته را رعایت نمایید. مثلا می توانید روی میز خود یک گلدان ساده بگذارید و یا کوسن روی مبل شما دارای طرح ساده باشد.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون

  1. ترکیب چوب و فلز

در این سبک علاوه بر اینکه کف شما از چوب می باشد مبلمان چوبی نیز جز اجزای این دکوراسیون می باشد. اما در مد جدید این سبک ترکیب چوب و فلز استفاده می شود. مثلا وسایل مسی و یا آویز های برنجی روشنایی و زیبایی خاصی به این دکور می دهند.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون

  1. دکوراسیونی با گیاهان

بایستی توجه داشته باشید که به این دکوراسیون حتما گیاه اضافه نمایید تا هم رنگی در دکوراسیون خود داشته باشید و هم گرمای گیاهان  را به خانه خود بیاورید. در این سبک بیشتر از گلدان هایی پر از گل های تازه نیز در دکوراسیون استفاده می شود.

  1. روی رنگ های خنثی تمرکز کنید.

پالت رنگی در دکوراسیون اسکاندیناوی رنگ های خنثی مثل سفید، طوسی، قهوه ای و مشکی می باشد. می توانید به این دکور تکه هایی از رنگ های بنفش ، آبی و یا سبز خنثی اضافه کنید. در این سبک دیوارها سفید رنگ می شوند که مبلمان جلوه داشته باشند.

  1. از بهم ریختگی دوری کنید

یکی از نکات مهم این دکوراسیون دوری از بهم ریختگی و انباشتگی است پس در این دکور فضاهای انبار مانند معنی ندارد و بایستی برای انبار کردن وسایل به نکات دسته بندی و درست انبار کردن دقت کنید. در این دکوراسیون از وسایل اضافی دوری کنید. هر چقدر کمتر بهتر. در این حالت فضا مرتب و آرامش بخش می شود.

  1. کف خانه روشن

فرش های بزرگ در این دکوراسیون معنی ندارد. لمینت های روشن بهترین گزینه برای کف فضاهای اسکاندیناوی هستند.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون

  1. نور طبیعی زیاد

برای دعوت شوندگی بیشتر در دکوراسیون اسکاندیناوی بایستی نور زیاد در فضای خانه شما باشد پس در این حالت از پرده های ضخیم استفاده نکنید و اجازه دهید نور در فضای شما جاری باشد.

  1. روشنایی های خانه

بیشتر کشورهای اسکاندیناوی دارای تعداد ساعات روشن کمتر از 7 ساعت هستند پس روشنایی مصنوعی نقش موثری در این فضاها دارند. در این سبک از روشنایی های سبک مدرن و صنعتی یه صورت دیواری، آویزی و شمعدان ها استفاده کنید تا خانه شما حس گرما، راحتی و رمانتیک داشته باشد.

  1. به فرم و عملکرد دقت کنید

به خطوط منظم در این سبک دقت کنید. مبلمان این دکوراسیون سبکی مدرن با گوشه هایی نرم و منحنی دارند. مبلمان این سبک دارای عملکردهایی خاص می باشند مثل شلف های دیواری خاص همراه با عملکردهایی چند کاره. زیبایی، سادگی و عملکرد سه خصوصیت مهم سبک دکوراسیون اسکاندیناوی می باشد.

سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟