ساخت و اجرا استخر برای آب درمانی

برای تکمیل و تجهیز شدن مجموع های آبی و پارک های آبی، ساخت استخر آب درمانی یکی از روش های تکمیل شدن این مجموعه ها می باشد. که نیاز بسیاری از هموطنان از نظر امکانات درمانی و پزشکی رفع می باشد. این استخر ها تنها جنبه درمانی ندارند بلکه جنبه تفریحی نیز دارند.

ساخت و اجرا استخر برای آب درمانی

مزایای استفاده از استخر درمانی

ساخت استخر آب درمانی مزایای زیادی دارد، یکی از مزایای آن از بین بردن ناراحتی ها ناشی از درد می باشد که این استخرها به سلامتی فیزیکی بدن شما تاثیر عالی می گذارد.

سیستم ایمنی بدن با استفاده از استخر آب  درمانی افزایش پیدا می کند به گونه ای که افزایش گردش خون و جریان خون بالا می رود و همین موضوع باعث می شود که حرکت سلول های سفید خون در اطراف بدن، موثرتر شود و سبب بالا رفتن سیستم ایمنی که همین موضوع از بیماری نیز جلوگیری می کند.

آب سرد به منظور تحریک و تقویت و افزایش فعالیت داخلی بدن، در استخر آب درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. از آب گرم معمولا برای آرامش و تسکین درد مورد استفاده قرار می گیرد و برای التیام زخم ها، افزایش عملکرد های مختلف بدن و کاهش التهاب تعویض بین درمان های آب گرم و سرد می تواند کمک کند.

برای افراد مختلف در هر سن و جنسیتی، امکان انجام حرکات اصلاحی متنوع و حفظ و افزایش دامنه حرکتی اندام ها، تقویت عضلات سطحی و عمقی، پیشرفت دادن حرکات جهت راه رفتن، کاهش یا حذف دردهای مفصلی و گرفتگی های عضلانی، رفع محدودیت حرکتی و یا پیشگیری از آن و پیشگیری از ایجاد انحراف در ستون فقرات و مشکلات ناشی از آن مانند دیسک کمرمی باشد .

یکی از مزیت های استخرهای آب درمانی، برای درمان کسانی می باشد که عضلاتشان صدمه دیده و به طوری که دمای بدن با استفاده از آب گرم افزایش می یابد و درد از طریق افزایش جریان خون در اطراف سیستم گردش خون، کاهش می یابد. بافت های آسیب دیده با بهبود گردش خون بهبود می یابند و به بهبود عضلات و مفاصل آسیب دیده کمک می کند. به شکل کمپرس مرطوب برای درمان سر درد، آب درمانی بسیار موثر می باشد.

از دیگر مزیت های استخرهای آب درمانی، بهبود بیماری های نورولوژیکی مانند دیستروفی عضلانی، فلج مغزی، بیماری پارکینسون می باشد. اما از مهم ترین مزیت هایی که استخرهای آب درمانی دارند، کاهش استرس می باشد. که همین موضوع به پرطرفدار شدن استخرهای آب درمانی کمک بزرگی کرده است. اندورفین ها در آب درمانی آزاد می شوند و کاهش درد عضلانی توسط یک آرام بخش طبیعی از طریق این استخرها انجام می شود.

ساخت و اجرا استخر برای آب درمانی

از جمله اقدامات مفید و عالی که به ایجاد آرامش و بهبود بسیاری از بیماری ها و دردهای شما کمک می کند، ساخت و  اجرای استخر آب درمانی می باشد. مواردی که استخر آب درمانی نقش عالی در بهبود آن ها دارد، می توان به انواع بیماری ها و درد ها اشاره کرد. حمام حرارتی و گردش آب، سونا، اتاق بخار از جمله موارد استفاده از استخرهای آب درمانی می باشند.  با افزودنی هایی مانند آروماتراپی یا نمک های اپسوم، به درمان های مدرن امروز کمک می کند.

برای دفع سموم از بدن از آب های گرم و همینطور برای بالابردن سطح فعالیت و گردش خون  از آب های سرد استفاده می کنند. باعث تقویت سم زدایی می شوند و سالن های سونا و بخار باعث ایجاد عرق می شود، برای از بین بردن سموم، این روش ابتدایی موثر است و از این رو ناخالصی ها و سموم از پوست خارج می شوند و باعث سم زدایی بدن می شوند.

ساخت و اجرا استخر برای آب درمانی

ساخت استخر آب درمانی چقدر هزینه دارد؟

موارد گوناگونی وجود دارد که هزینه ساخت استخر آب درمانی به آن بستگی دارد، از جمله این موارد می توان به ابعاد استخر، تعداد استخرها، مصالح به کار رفته، تجهیزات و امکانات درمانی که در استخر نصب می شود کیفیت، جنس و برند تجهیزات و مصالح به کار رفته، اشاره کرد.

اگر نیاز به محاسبه دقیق هزینه ساخت این نوع استخر دارید می توانید با کارشناسان آب سکون در تماس باشید و همچنان از مشاوره های آنلاین ما بهترین استفاده را داشته باشید.

09205958384آنلاین

02155957060 حضوری

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.