راهنمای انتخاب کف شیشه ای

راهنمای انتخاب کف شیشه ای

برای اجرای کف های شیشه ای ممکن است اغلب از خود بپرسید: «آیا این طبقه امن است؟ میشه خصوصی باشه؟ آیا لغزنده خواهد بود؟ آیا به راحتی خراشیده می شود؟» اینها تنها بخشی از سوالاتی است که هنگام طراحی کف شیشه ای یا پل برای یک خانه مجلل یا یک ساختمان تجاری از ما پرسیده شده است. این باعث شد به این فکر کنیم که ایجاد یک راهنمای گام به گام ساده برای کمک به مردم در فرآیند انتخاب کف شیشه ای مناسب برای پروژه خاصشان مفید خواهد بود. 8 مرحله زیر می تواند به عنوان یک پرایمر در فرآیند انتخاب پل شیشه ای یا کف شیشه ای عمل کند.

مرحله 1

تعیین کنید که آیا به شیشه شفاف یا مبهم نیاز دارید – یک تصمیم کلیدی بدیهی است که نوع شیشه است (همانطور که در مرحله 2 توضیح داده خواهد شد) – اما قبل از اینکه بتوانید یک نوع شیشه را انتخاب کنید، اگر می خواهید باید فکر کنید. کف برای ایجاد نمای شفاف یا مبهم کردن نما (با این حال اجازه می دهد نور بین سطوح طبقه جریان یابد).

یک تصور غلط رایج در مورد کف های شیشه ای این است که همه آنها شفاف هستند. در حالی که بسیاری می‌خواهند کف اتاق شفاف باشد تا مجموعه‌ای هنری، انبار شراب، آب‌نما، یادگاری‌های ورزشی یا یک اتاق جالب در بالا یا پایین را به نمایش بگذارند – این همیشه هدف مورد نظر با کف شیشه‌ای نیست.

 برای بسیاری از پروژه‌ها هدف انتقال نور غیرفعال به سطح پایین‌تر بدون قربانی کردن حریم خصوصی افرادی است که در سطح بالا راه می‌روند. این هدف زمانی محقق می‌شود که کف‌های شیشه‌ای دارای سطح بالایی سندبلاست یا سطح پایینی حکاکی شده با اسید باشند.

راهنمای انتخاب کف شیشه ای

مرحله 2 

شیشه خود را انتخاب کنید – تمام قطعات ضخیم شیشه برای استفاده به عنوان کفپوش شیشه ای ساخته نشده اند. در اینجا 3 انتخاب اثبات شده برای یک کف شیشه ای ایمن ساختاری وجود دارد:

  • پانل‌های کف شیشه‌ای تخت چند لایه و سکوریت – این پانل‌های کف با ضخامت ۱ اینچ تا ۱ و نیم اینچ با سطح شیشه‌ای سکوریت شده و لایه‌های لمینیت در بین آن‌ها برای استحکام بیشتر می‌باشند.
  • سنگفرش های شیشه ای – سنگفرش های جامد 1 اینچی می توانند دایره ای یا مربعی باشند و در چارچوب آلومینیومی، فولادی ضد زنگ یا چدن قرار می گیرند.
  • شیشه ریخته گری – معمولاً ضخامت 1 ½ اینچ، شیشه ریخته گری در قالبی به عنوان پانل یک تکه جامد ساخته می شود.

مرحله 3

آیا یک سیستم مهندسی می خواهید – نمی خواهید یک ماشین جدید بخرید بدون اینکه بدانید که دارای رتبه بندی مهندسی صدا و ایمنی است. برای انتخاب یک کف شیشه ای، شما – و دیگران – روی آن راه می روید، باید همان تضمین ایمنی را داشته باشید. به همین دلیل است که ما شدیداً به مشتریان خود توصیه می کنیم که یک سیستم شیشه و چارچوب را انتخاب کنند که آزمایش های معماری را انجام داده است تا ثابت کنند برای استفاده خاص شما طراحی و آزمایش شده است – چه برای یک خانه سفارشی یا یک ساختمان تجاری.

مرحله 4

سطح بالایی ضد لغزش را در نظر بگیرید – در برخی موارد ممکن است یک سطح صاف برای یک کف شیشه ای کافی باشد (مثلاً مناطق کم تردد یا جایی که می خواهید مانعی برای دید زیر نداشته باشید) – اما در بیشتر شرایط من توصیه می شود از یک سطح بافت بالا ضد لغزش استفاده کنید. این سطح با فریت شیشه ای سرامیکی تقویت می شود یا سطح بالایی سندبلاست می شود. سطح ضد لغزش نه تنها شیشه را برای راه رفتن ایمن تر می کند، بلکه به کاهش خراش کمک می کند.

راهنمای انتخاب کف شیشه ای

 

مرحله 5

بپرسید، “آیا ضد آب لازم است؟” – اگر به یک سیستم کفپوش شیشه ای بیرونی یا یک کف شیشه ای بین دو سطح کف داخلی نیاز دارید، به طور کلی به سیستم ضد آب نیاز نخواهید داشت. از طرف دیگر اگر از کفپوش شیشه ای روی پشت بام استفاده می کنید که یک اتاق تمام شده زیر آن قرار دارد، انتخاب یک سیستم کاملا مهندسی و ضد آب ضروری است. در حالی که سیستم‌های ضد آب تقریباً 2.5 برابر گران‌تر از سیستم‌های مقاوم در برابر آب هستند، اما عملکرد دوگانه یک سطح قابل راه رفتن در بالا و انتقال نور در زیر را ارائه می‌کنند.

مرحله 6 

اندازه، طرح و شکل لایت های شیشه ای را تعیین کنید – پانل های کف شیشه ای را می توان تقریباً به هر شکلی (مربع، مستطیل، دایره، زاویه، ذوزنقه و غیره) ساخت که به درجه بالایی از انعطاف طراحی اجازه می دهد. برای تعیین طراحی قطعات شیشه ای، مهم است که وزن و نیاز بالقوه به پشتیبانی ساختاری را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال یک کف شیشه ای معمولی 1 اینچی ضخیم 11.5 پوند خواهد بود. در هر فوت مربع – بنابراین یک صفحه شیشه ای 3×5 اینچی تقریباً 170 پوند وزن خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که پانل ها به اندازه ای ساخته شده اند که توسط تیم نصب شما قابل حمل باشد.

همچنین ترجیح داده می شود که پانل ها را طوری طراحی کنید که حمایت ساختاری از وسط کف (در صورت امکان) به حداقل برسد. با محبوب‌ترین پانل‌های کف شیشه‌ای چند لایه ضخیم 1 اینچی، می‌توان دهانه 4 اینچی را بدون نیاز به تکیه‌گاه ساختاری در مرکز قرار داد.

راهنمای انتخاب کف شیشه ای

مرحله 7

کف را با طراحی معماری خود هماهنگ کنید – مطمئن شوید که کف شیشه ای خود را با سبک طراحی خود هماهنگ کنید. اگر می خواهید احساس سنتی سنگفرش در خیابان های نیویورک را داشته باشید، سیستم بتنی با سنگ فرش های شیشه ای دایره ای بهترین است. برای یک ظاهر صنعتی یا یکپارچهسازی با سیستم عامل یک شبکه فلزی با سنگفرش های شیشه ای مربعی جالب است. برای یک فضای معاصر براق، پانل های شیشه ای بزرگ و پیوسته انتخاب ارجح هستند.

مرحله 8 

روشن کردن آن – برای تأثیر 24 ساعته، افزودن روشنایی می تواند یک ویژگی شگفت انگیز ایجاد کند و شاید به ویژه در شب. در حالی که دانستن مراحل کلی برای انتخاب یک عرشه، پل یا کف شیشه ای خوب است، اما ممکن است بخواهید به طور خاص روی برنامه خود کمک بگیرید.

راهنمای انتخاب کف شیشه ای

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟