دکوراسیون خانه های کوچک

دکوراسیون خانه های کوچک

وقتی در یک خانه یا آپارتمان کوچک زندگی می کنید، جا دادن هر چیزی که نیاز دارید در این فضای کوچک دشوار است. تلاش برای تناسب همه چیز و زیبا جلوه دادن آن چالش بزرگ‌تری است، اما این چیزی است که طراحی فضای کوچک را بسیار سرگرم‌کننده می‌کند: ارائه راه‌حل‌های هوشمندانه برای این موانع.

چه در یک آپارتمان استودیویی زندگی می‌کنید یا می‌خواهید از یک اتاق کوچک در یک خانه کوچک بهره بیشتری ببرید، این ایده‌های طراحی فضای کوچک باعث می‌شود در عین حفظ سبک، آن را بسیار بزرگ‌تر احساس کنید.

استفاده از اشیاء و مصالح بازتابنده و رفلاکتیو

همانطور که طراح برایان پاتریک فلین در اینجا انجام داده، دیوارهای لاکی سفید و کاشی های براق را انتخاب کنید. مواد با درخشندگی بالا منعکس کننده هستند و همان اثر حداکثری را ایجاد می کنند که یک آینه ایجاد می کند و نور را منعکس می کند.

دکوراسیون خانه های کوچک

آینه ها برای هر اتاقی با هر سایزی، به ویژه برای اتاق های کوچک، یک شئ اصلی دکوراسیون هستند. آنها را به دیوارها و درهای خود آویزان کنید یا یک آینه بزرگ را به دیوار تکیه دهید. نه تنها اجازه می دهد نور طبیعی آزادانه تر جریان یابد، بلکه به نظر می رسد فضای بیشتری در اتاق وجود دارد.

این قدیمی‌ترین ترفند طراحی در کتاب هاست: آینه‌ها فضای شما را بزرگ‌تر، سبک‌تر و مطبوع‌تر می‌کنند و بدون اشغال فضای زیادی به شخصیت خانه شما می‌افزاید.

دکوراسیون خانه های کوچکدکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از درب های جیبی یا توکار

درهای جیبی یا توکار با پنجره های شیشه ای اجازه می دهد تا نور مشترک در سراسر فضا جریان یابد و در عین حال جدایی ایجاد کند و حتی بهتر از آن، در صورت عدم به داخل دیوار می لغزند و فضای بسیار کمتری را نسبت به درهای چرخان اشغال می کنند.

دکوراسیون خانه های کوچک

حذف گوشه ها

یکی از بهترین راه ها برای حفظ فضا در یک خانه کوچک، حذف گوشه ها است. برای جابجایی راحت تر در فضاهای کوچک، فضای خود را با مبلمان گرد پر کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از فضاهای نامتعارف معماری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک فضای بلا استفاده در منزل داشته باشید و ندانید با آن چه کنید. استفاده از فضاهای نامتعارف معماری با کمی خلاقیت به فضای مورد علاقه ی شما تبدیل خواهد شد. برای مثال می توانید با یک صندلی و چند بالشتک رنگی زیبا، یک میز یا کتابخانه کوچک آن را به محلی برای آرامش، استراحت و کتاب خواندن تبدیل کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از رنگ ها برای ایجاد خطای چشم

کارشناسان دکوراسیون توصیه می کنند که دیوارهای خود را با رنگ ملایم و روشن رنگ آمیزی کنید تا تمرکز خود را به چیزهایی که جالب تر هستند جلب کنید مانند منظره ای از بیرون از پنجره، یک مبلمان خاص و جزئیات جالب دیگر. رنگ های تیره فضا را بسته و کوچک نشان می دهد و فضا را به حداقل می رسانند.

عدم استفاده از دیزاین های ماکسیمال

به یاد داشته باشید استفاده زیاذی از وسایل دکوراتیو فضا را از بین می برد. دیوارها را با مجموعه هنری عظیم خود شلوغ نکنید و فقط چند مورد را انتخاب کنید و اگر همه آنها را دوست دارید، هر چند وقت یکبار آنها را بچرخانید. این باعث می شود که به هر حال احساس کنید که به تازگی بازسازی کرده اید.

استفاده درست از لوازم منزل

هنگام خرید توجه داشته باشید که لوازمی انتخاب کنید که می توانند چند استفاده داشته باشند و فضای کمتری اشغال کنند. برای مثال استفاده از میزهایی که درون خود چند میز کوچکتر دارند یا استفاده از تخت خواب هایی که می توانند به عنوان مبل راحتی نیز استفاده شوند در دیزاین خانه های کوچک بسیار رایج است.

استفاده از توهم فضا

یکی از بزرگترین اصول طراحی خانه کارآمد، حفظ توهم فضا است. هنگام خرید قطعات برجسته یا مبلمان کاربردی، موادی را انتخاب کنید که مانع از خطوط دید نشود. به عبارت دیگر، به دنبال صندلی های مشبک، چهارپایه های بدون پشتی، لامپ های اکریلیک و دیگر طرح های کمتر مزاحم باشید. علاوه بر این، به جای ساده به دنبال موارد بافت دار باشید. به عنوان مثال، به جای شیشه های صاف و شفاف، به سراغ شیشه های خشن بروید.

از تمام فضای موجود در سطح استفاده کنید!

حتی یک طاقچه می‌تواند فضای ذخیره‌سازی اضافی برای دکور، نور و سایر وسایل ضروری را زمانی که جایی برای میز اضافی وجود ندارد، فراهم کند.

دکوراسیون خانه های کوچک

از نورپردازی خوب استفاده کنید!

نورپردازی خوب هر اتاق را – بزرگ یا کوچک – می سازد یا خراب می کند. همانطور که در این فضای زیبا نشان داده شده است، مطمئن شوید که به ویژه در فضاهای کوچکتر و تنگ مانند حمام با یک پنجره کوچک، نور مناسب نصب کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک

یک تاب آویزان کنید!

از آنجایی که به معنای واقعی کلمه فضای کف را اشغال نمی کند، یک صندلی چرخان ظاهر یک اتاق بسیار بازتر را می دهد. برای اثبات، به تخت خواب تیفانی بروکس در این اتاق در نمایشگاه کیپس بی پالم بیچ نگاه کنید.

دکوراسیون خانه های کوچک

استفاده از اشیائ به صورت عمودی

اگر یک سرویس بهداشتی کوچک را با کاشی های عمودی طراحی کنید تفاوت را در فضا احساس خواهید کرد. استفاده عمودی از کاشی ها باعث می شود فضای شما بزرگتر و زیباتر به نظر بیاید.

دکوراسیون خانه های کوچک

با رعایت این نکات شما می توانید فضای کوچک خود را به بهترین نحو طراحی کنید.

اگر احساس می کنید برای این کار نیاز به مشورت با متخصصان حوزه طراحی دارید، می توانید از کارشناسان آکوا با 20 سال سابقه و تجربه در حوزه دکوراسیون و فضاسازی کمک بخواهید.

شماره تماس: 09205958384

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟