تعمییر و نگهداری آبنما

تعمییر و نگهداری آبنما

برای محافظت از سرمایه گذاری آبنمای خود، تعمیر و نگهداری منظم آبنما مورد نیاز است تا از جلبک ها، لکه های آب و لوله های مسدود شده از تخریب ظاهر و عملکرد آبنما جلوگیری شود. چگونه از یک آبنما نگهداری و مراقبت می کنید؟

نگهداری از فواره های آب زمانی آسان است که:

  • آنها را به درستی تنظیم کنید
  • از آب مقطر استفاده کنید
  • از مواد پاک کننده مناسب استفاده کنید
  • یک برنامه تمیز کردن ثابت داشته باشید
  • و فقط از روش های تمیز کردن ایمن استفاده کنید
  • اشتباهات رایجی که باید از آنها اجتناب کنید

برای اطمینان از اینکه آبنما شما همچنان مثل روز اول به نظر می رسد و به خوبی کار می کند، در اینجا برخی از اشتباهات تمیز کردن وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

  1. استفاده از آب لوله کشی هنگامی که از آب لوله کشی به جای آب مقطر استفاده می شود، لکه های خورنده از مواد معدنی آب سخت ایجاد می شود که نیاز به تمیز کردن مکرر دارد. مواد معدنی از آب لوله کشی می تواند پمپ را بیش از حد کار کند.
  2. سطوح آب نادرست پر شدن بیش از حد یا کم پر کردن آبنما می تواند منجر به پاشیدن، ریختن آب، سر و صدای زیاد و پمپ بیش از حد کار شود.
  3. غفلت از تمیز کردن چشمه تمیز کردن سبک روزانه و تمیز کردن ماهانه سنگین و کامل آبنما برای جلوگیری از تجمع جلبک ها و زباله ها توصیه می شود.
  4. روشن و خاموش کردن پمپ کار مداوم آبنما از تجمع جلبک ها، باکتری ها و مواد معدنی آب جلوگیری می کند و باعث می شود آبنما به درستی کار کند. روشن و خاموش کردن آبنما فشار بیشتری به پمپ وارد می کند و نیاز به تمیز کردن مکرر دارد.
  5. قرار دادن آبنما در مکان های پرتردد قرار دادن آبنما در یک منطقه پر رفت و آمد یا در امتداد راهروی باریک می تواند منجر به ضربه زدن به آبنما شود. علاوه بر این، آبنماهای داخلی دارای سیم‌های برق نیز هستند که اگر آبنما دور از پریز برق قرار گیرد، می‌تواند خطر اصابت کند.

تعمییر و نگهداری آبنما

نحوه نگهداری از آبنماهای داخلی و خارجی

راه اندازی مناسب آبنما: اولین گام در تعمیر و نگهداری آبنما، تنظیم مناسب مطابق دستورالعمل سازنده است. علاوه بر راه اندازی مناسب آبنما، اقدامات اضافی شامل غوطه ور کردن کامل پمپ در آب، پر کردن منظم آب، استفاده از آب مقطر و دور کردن آبنما از نور خورشید است. آبنما باید مرتباً با آب مقطر تا سطح مشخص شده پر شود زیرا آب بسیار کم یا آب بیش از حد می تواند منجر به ریختن آب و کار بیش از حد پمپ شود.

مقدار آب مورد نیاز: حفظ سطح آب برای عملکرد صحیح مهم است. آب بیش از حد منجر به نشت و نشت می شود. آب بسیار کم باعث ایجاد یک چشمه پر سر و صدا و فرسودگی و پارگی پمپ می شود. مقدار صحیح آب به اندازه و نوع آبنما و همچنین میزان تبخیر بستگی دارد.

در صورت امکان از آب مقطر استفاده کنید. اگر آب مقطر در دسترس نباشد، محصولات مراقبت از آبنما وجود دارد که از آسیب و تغییر رنگ جلوگیری می کند. علاوه بر این، چند قطره سرکه یا سفید کننده در آب لوله کشی نیز می تواند موثر باشد. اطمینان حاصل کنید که فواره شما با استفاده از سفید کننده سازگار است، زیرا ممکن است برخی از آبنماها آسیب ببینند. اگر حیوانات خانگی یا کودکان به آبنما دسترسی دارند از سفید کننده استفاده نکنید.

تعمیر و نگهداری پمپ: پمپ آبنما چیزی است که باعث می شود آبنما حباب و چکه های تسکین دهنده تولید کند. از آنجایی که پمپ عامل کارکرد آبنما است، برای جلوگیری از گرفتگی آن لازم است به طور مرتب آن را تمیز کنید. تمیز کردن مداوم و کامل پمپ برای حفظ عملکرد صحیح آن ضروری است. دانستن صدای معمولی پمپ می تواند به شما کمک کند که اگر صدا به طور ناگهانی تغییر کند مشکلی وجود دارد.

برای تمیز کردن کامل پمپ، باید فواره را جدا کرده و پمپ را خارج کنید. با استفاده از یک اسفنج یا پارچه، بیرون و داخل پمپ را پاک کنید. برای مکان های کوچک و سخت در دسترس، از مسواک استفاده کنید. اگر روی پمپ یا داخل پمپ تجمع مواد معدنی آب پیدا کردید، سعی کنید با سرکه و آب بشویید. به جز هنگام تمیز کردن، پمپ را روشن بگذارید. خاموش و روشن کردن پمپ باعث آسیب می شود.

تمیز کردن معمولی: برای تمیز کردن کامل باید فواره آب را خالی کنید، آن را جدا کنید و از یک پارچه مرطوب و صابون ملایم برای تمیز کردن داخل آبنما و اجزای داخلی آن مانند پمپ استفاده کنید. حوض و سنگ های نصب شده در آبنما نیز باید تمیز شوند. دیوارهای شیشه ای و پایه را با یک پارچه نرم پاک کنید. فواره های ساخته شده از مس، برنج و شیشه دستورالعمل تمیز کردن متفاوتی خواهند داشت.

تعمیر و نگهداری فواره: حفظ آبنمای داخل ساختمان آسانتر از نگهداری آب در فضای باز است. با این وجود، نگهداری منظم و معمولی ویژگی آب داخل ساختمان ضروری است. مونتاژ صحیح اولین گام در حفظ ویژگی آب داخلی شما است. ویژگی های نصب شده روی دیوار باید تراز باشند و در جایی آویزان شوند که بتوان وزن آبنما را تحمل کرد. با یک برقکار مشورت کنید و فواره ها را نزدیک پریز برق قرار دهید.

مهم است که آبنما را به مقدار توصیه شده پر کنید زیرا آب کم یا زیاد می تواند باعث ایجاد مشکل در آبنما شود. پر کردن مداوم آبنما با آب از دست رفته در اثر تبخیر نیز باعث افزایش طول عمر آبنما می شود.

برنامه تمیز کردن منظم: برنامه منظم تمیز کردن مهم است. تمیز کردن سریع هفتگی یا دو بار در هفته و تمیز کردن ماهانه سنگین توصیه می شود. رعایت یک برنامه منظم تمیز کردن می تواند مفید باشد.

تعمییر و نگهداری آبنما

تعمیر و نگهداری آبنما در فضای باز

آبنماهای فضای باز نسبت به آبنماهای داخلی نیاز به تمیز کردن و نگهداری بیشتری دارند. فواره های فضای باز در معرض عناصر، خاک و زباله هستند. در اینجا چند پیشنهاد برای نگهداری آبنما در فضای باز آورده شده است:

تمیز کردن: برای بهترین نگهداری از آبنما در فضای باز، فواره ها باید هفته ای یکبار تمیز شوند. تمیز کردن کمتر مکرر می تواند منجر به تجمع کثیفی و کثیفی شود که تمیز کردن آن سخت تر می شود و می تواند ظاهر و عملکرد آبنما شما را تحت تأثیر قرار دهد.

تعمیر و نگهداری پمپ آب: هنگامی که سطح آب بسیار پایین می آید، پمپ باید به شدت کار کند و باعث فرسودگی و پارگی بیش از حد شود. آبنماهای فضای باز باید حداقل دو بار در هفته به دلیل تبخیر دوباره پر یا پر شوند.

ملاحظات هوای سرد: زمانی که دما به زیر صفر می رسد، ایده خوبی است که آبنما را زمستانی کنید. تمام آب را تخلیه کنید و یا روی آبنما را بپوشانید یا اگر به اندازه کافی کوچک و سبک است، فواره را داخل آن ببرید.

نگهداری دیوارها و پانل های حباب دار

نگهداری منظم بابل وال ها، لذت را برای سالیان متمادی تضمین می کند. در اینجا چند نکته در مورد نگهداری از آبنمای دیواری حبابی آورده شده است:

سطح آب مناسب را حفظ کنید. اگر دیوار حباب دار یا پانل های دیوار حبابی دارید، تمیز کردن منظم مهم است. یکی از راه‌های حفظ دیوار حبابی یا فواره پانل حبابی این است که همیشه آن را پر نگه دارید.

اتصالات برق و لوله را بررسی کنید. پس از اینکه آب در سطح مناسب قرار گرفت، مطمئن شوید که تمام اتصالات الکتریکی درست و کار می کنند. علاوه بر اطمینان از صحیح بودن اتصالات الکتریکی، اتصالات خطوط هوایی را برای شل بودن لوله ها یا نشتی بررسی کنید. مشکل با خطوط هوایی باعث ایجاد حباب نخواهد شد.

پانل ها را به طور منظم تمیز کنید. پنل ها برای حذف گرد و غبار و اثر انگشت نیاز به تمیز کردن منظم دارند. اگرچه شیشه پاک کن شیشه ای ساخته شده است، اما حاوی مواد شیمیایی خشن است که می تواند پانل ها را خراش دهد.

از شر گرفتگی خلاص شوید. گرفتگی می تواند خروجی حباب را به تاخیر بیاندازد، کند یا متوقف کند. مهم است که آنها را بیابید و لوله مسدود شده را تمیز کنید.

لوله های حباب گرز را به طور منظم تمیز کنید. رسوبات آب و جلبک ها ممکن است روی لوله های حباب جمع شوند. نگهداری منظم دیوار حباب دار شامل تخلیه آبنما، برداشتن لوله های حباب دار و تمیز کردن داخل و خارج با یک مسواک است.

قطعات شکسته یا معیوب را تعویض کنید. هرچه زودتر آبنمای دیوار حبابی خود را تعمیر کنید و قسمت شکسته آن را تعویض کنید، زودتر می توانید از سرمایه گذاری خود لذت ببرید.

ویژگی‌های آب افزودنی‌های فوق‌العاده‌ای به خانه یا محل کار شما ایجاد می‌کنند. فواره های آب در فضای باز و داخلی و همچنین دیوارهای حبابی نیاز به تعمیر و نگهداری معمول دارند. دانستن نحوه تمیز کردن یک آبنما، سالها لذت را تضمین می کند. اگر می‌خواهید زندگی جدیدی را به اتاق یا فضای بیرونی ببخشید، با ما تماس بگیرید.

تعمییر و نگهداری آبنما

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟