تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

رنگ یک زبان بین المللی بین تمام افراد با زبان ها و نژادهای مختلف است. در واقع بهترین راه برقراری ارتباط  در دکوراسیون و طراحی استفاده از رنگ است. شما هر حس و مفهومی را میتوانید از طریق رنگ به افراد منتقل کنید . برای این کار باید کاملا رفتارهای رنگ های مختلف را بشناسید و بدانید چگونه باعث تغییر شخصیت می شوند و روی افراد تاثیر می گذارند . باید بدانید رنگ ها در نورهای با شدت متفاوت تاثیرات متفاوتی را خواهند گذاشت .

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

در واقع باید بدانید رنگی که می خواهید استفاده کنید در نور و در سایه چه رنگی دیده می شوند و چه تاثیراتی می توانند در تغییر حالت داشته باشند . رنگ ها قادرند فضای شما را بزرگ و یا کوچکتر جلوه دهند . رنگ های روشن می توانند فضا را دلباز و بزرگ و رنگ های تیره دنج و کوچک نشان دهند.

رنگ ها معمولا سه نوع رفتار دارند 1. فعال 2. غیرفعال 3. خنثی

رنگ های خنثی مانند سیاه , سفید و خاکستری اثری به تنهایی ندارند و در کنار رنگ های با شدت زیاد می توانند فضا را متعادل کنند .

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

قبل از شروع طراحی و انتخاب رنگ شما باید مود و احساسی که در فضا نیاز دارید را بدانید .

برای مثال در اتاق خواب شما نیاز به القای حس راحتی و آرامش دارید و یا برای فضای نشیمن باید فضایی پر انرژی و همه پسند باشد بطوری که برای هیچ یک از اعضای خانواده آزار دهنده نباشد. شما باید بدانید کدام رنگ برای چه فضایی مناسب است . برای مثال برای ورودی نیاز به یک رنگ جذاب و خوشایند دارید مثل رنگ زرد و یا برای برای اتاق خواب یک رنگ آرامش بخش مثل آبی رنگ بنفش دراماتیک و پیچیده است اگر می خواهید نشیمن و غذاخوری رسمی تری داشته باشید می توانید از این رنگ استفاده کنید.

سبز رنگ  آرامی است برای فضای اتاق خواب و آشپزخانه به دلیل سرزنده بودن بسیار مناسب است.تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

قرمز رنگی محرک است مثل سیاه و سفید پس باید در انتخاب آن دقت کرد . سعی کنید در دوز پایین از آن استفاده کنید مثل یک تاچ رنگی برای نقطه توجه و ایجاد تضاد .

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟