بایدها و نبایدهای آکواریوم

بایدها و نبایدهای آکواریوم

اگر میخوهید یک آکواریوم زیبا با ماهی های سالم داشته باشید، باید یکسری روتین های مهم و مفید رو انجام بدید تا به بهبود زندگ ماهی و گیاهان موجود در آکواریوم شما کمک بسیاری بکند. همچنین نکاتی که انجام دادن آن ها موجب ضرر و به خطر انداختن جان موجودات زنده در آکواریوم می شود را در این مقاله جمع آوری کردیم تا از آنها دوری کنید.  در ادامه این نکات خیلی مهم که حتما در نگهداری از آکواریوم خود باید آنها را رعایت کنید گفته شده:

آب

  • در مورد کیفیت آب لوله کشی محلی خود از یک متخصص مشاوره بگیرید. چون دانستن پارامترهایی مانند pH و سختی به شما کمک خواهد کرد تا ماهی هایی را انتخاب کنید که برای زندگی در آب در آکواریوم شما مناسب هستند.
  • همچنین از یک متخصص بپرسید که آیا آب منطقه شما حاوی کلر یا کلرامین است – مواد شیمیایی قوی که برای تصفیه آب در بسیاری از شهرداری ها استفاده می شود. اگر آکواریوم کوچکی دارید، ممکن است بخواهید از آب چشمه استفاده کنید که حاوی مواد شیمیایی مضر نیست.

گرمایش و روشنایی

  • با کمک بخاری شناور دمای مناسب برای آکواریوم خود را حفظ کنید.
  • برای سهولت در خواندن دما، یک نوار چسب دما را خریداری کنید که بتوان آن را روی شیشه آکواریوم خود اعمال کرد. آنها گران قیمت نیستند و در خرده فروش ماهی محلی شما در دسترس هستند.
  • نور فلورسنت منبع نور سنتی بوده و به راحتی در دسترس است. با این حال، روشنایی LED را در نظر بگیرید، که کارکرد آن مقرون به صرفه تر است و نسبت به منابع نور سنتی بیشتر دوام می آورد.بایدها و نبایدهای آکواریوم

فیلتراسیون و هوادهی

  • حتما فیلتر قدرتمندی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با اندازه آکواریوم شما مطابقت دارد. نه بیشتر و نه کمتر!
  • از پمپ هوا و سنگ هوا برای ایجاد حباب های آرام و دلپذیر در مخزن خود استفاده کنید و هوادهی اضافی را برای یک محیط سالم فراهم کنید.

اضافه کردن ماهی و گیاهان

  • هنگام آوردن ماهی جدید به خانه، ابتدا کیسه را در آکواریوم شناور کنید تا دمای بین آب آکواریوم و کیسه پلاستیکی حاوی ماهی برابر شود. از انگشتان خود برای آزمایش آب استفاده کنید تا تعیین کنید که چه زمانی دما تقریباً یکسان است.
  • برای بیرون آوردن ماهی از کیسه از توری استفاده کنید. هرگز آب را از جایی که ماهی را خریداری کردید، به آکواریوم خود نریزید.
  • اگر جایگزینی با نگهداری کم را به گیاهان زنده ترجیح می دهید از گیاهان پلاستیکی در آکواریوم خود استفاده کنید. برخی از گیاهان مصنوعی آنقدر واقعی و شبیه زندگی هستند که فراموش خواهید کرد که گیاهان واقعی نیستند.
  • استفاده از گیاهان زنده در آکواریوم خود را در نظر بگیرید. آنها می توانند لذت آکواریوم را افزایش دهند و همچنین به تعادل یا بازیافت برخی مواد بیوشیمیایی و مواد مغذی کمک کنند. با این حال، آنها به 12-14 ساعت نور در روز، هرس و کاشت مجدد گاه به گاه و کوددهی نیاز دارند.
  • برای یک محیط گیاهی بزرگتر با گیاهان پیشرفته تر، ممکن است بخواهید یک سیستم CO2 اضافه کنید.

بایدها و نبایدهای آکواریوم

نگهداری

  • هر دو هفته 25 درصد آب را عوض کنید. از ته سیفون کنید و شن را هم بزنید تا زباله ها از بین بروند.
  • از یک پاک کننده شن برای سیفون کردن زباله ها بدون ایجاد مزاحمت در دکوراسیون آکواریوم یا نیاز به برداشتن ماهی استفاده کنید.
  • فیلتر کارتریج را حداقل هر چهار هفته یکبار یا زمانی که کاهش قابل توجهی در جریان آب مشاهده کردید، تعویض کنید.

عیب یابی

  • شرایط آب (pH، آمونیاک، نیتریت) را به طور منظم کنترل کنید تا از مشکلات آب قبل از وقوع جلوگیری کنید.

چند وقت یکبار باید آکواریومم را سرویس کنم؟

اگر مخزن بزرگ و مستقر دارید، باید مخزن خود را به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار تمیز کنید. برای تمیز نگه داشتن مخزن و راضی نگه داشتن ماهی باید آب را تعویض کنید. بسته به نوع فیلتری که برای مخزن استفاده می کنید، ممکن است بتوانید ماهی یک بار از تمیز کردن مخزن خودداری کنید.

آیا ماهی دوست دارد آب تغییر کند؟

تغییر آب برای آکواریوم ماهی بسیار مهم است. آنها سطح های آلاینده را کم می کنند و می توانند بافرهایی اضافه کنند، آکواریوم ماهی را تازه کرده و به رشد ماهی کمک کنند. آنها همچنین می توانند برای حذف زباله ها از آکواریوم مثل جلبک ها و ضایعات ماهی ها استفاده شوند، بنابراین بخش مهمی از یک رژیم نگهداری منظم هستند.

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و حرفه ای تیم ما، استفاده کنید.

پرزنت حضوری 02155957060

مشاوره آنلاین 09205958384

بایدها و نبایدهای آکواریوم

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.