اکسسوری های منزل

اکسسوری های منزل

اکسسوری های منزل و یا به اصلاح وسایل تزیینی و جانبی، به گروه های بسیار گسترده و متنوعی از وسایل و الحاقات فرعی گفته می شوند که جزء الزامات یک فضا و ساختمان نیستند ولی کیفیت، سطح چیدمان و دکوراسیون داخلی را ارتقا می دهند.

دامنه مواردی که به عنوان اکسسوری در دکوراسیون داخلی به کار می روند بسیار گسترده است، تا جایی که برای شرح آن ها فقط جمله “موارد فرعی و غیر ضروری” می تواند همه موارد تحت عنوان اکسسوری را پوشش دهد.

علت استفاده از اکسسوری ها در دکوراسیون داخلی

اولین دلیل، پر کردن فضا های خالی مابین وسایل در دکوراسیون داخلی است. این کاربرد و در کل به کارگیری اکسسوری، محدود به فضای خاصی نیست و هر موقعیت و فضایی را شامل می شود. کاربرد و نقش دیگر این محصولات، ایجاد پویایی و حرکت در دید بیننده و تلاش برای جلب توجه فرد است که در صورت انتخاب و چینش مناسب، حرکت چشم مخاطب را هدایت کرده و به نواحی خاصی معطوف می کند. این کار در فضا سازی و دیگر اهداف طراحان، اهمیت زیادی دارد.

علاوه بر موارد ذکر شده، اکسسوری ها در کنار جنبه زیبایی و هدایت بصری، می توانند مزایای دیگری داشته و کاربردی نیز باشند. برای مثال گلدان های گیاه هان مختلف، علاوه بر زیبایی دهی به تغییر روحیه و تصفیه هوا کمک می کنند. این ویژگی در کنار امکان استفاده از آن ها در هر فضایی، به زیبا تر شدن هرچه بیشتر دکوراسیون های فضا های داخلی کمک زیادی می کند.

نکات مهم در زمینه انتخاب اکسسوری برای دکوراسیون داخلی

مهم ترین و کلی ترین نکته در مورد اکسسوری ها انتخاب فرم متناسب، ابعاد و رنگ و جنس مناسب، سبک هماهنگ و محل درست قرارگیری آن است که بتواند بیشترین هماهنگی و تعادل را حفظ کند. رعایت این موارد به حدی مهم می باشد که در صورت رعایت نکردن، زیبایی محیط را از بین برده و دکوراسیونی با نمای غیر جذاب به نمایش می گذارد.

اکسسوری ها بستر مناسبی برای انتخاب های جسورانه، تلفیق خلاقیت با محیط و القای ویژگی های شخصیتی افراد به فضای مورد نظر هستند و می توانند امضای شخصیت و روحیه افراد باشند. این تاثیرگذاری، حس تعلق و راحتی را منتقل می کند و فرد از حضور در فضای مورد نظر، لذت می برد. از رایج ترین آن ها می توان به گلدان های گیاهان، تابلو ها، مجسمه ها، کوسن، رومیزی، شمع، اشیای یادگاری و سایر المان های طبیعی و مصنوعی دکوراتیو اشاره کرد.

گل و گیاهان

گیاهان موجوداتی زنده هستند گه وقتی در منزل یا حتی هر محیطی از آنها استفاده میکنید حس تازگی و زنده بودن آنها را حس میکنید.دقت کنید، هنگامی که به یک گیاه توجه میکنید فردای آنروز متوجه پررنگ تر شدن گیاهان یا جلوه بیشتر آنها میشوید.اما در این مقاله میخواهیم درباره اکسسوری ها صحبت کنیم. یعنی گلدان هی لوکس و زیبایی که برای گیاهان انتخاب میکند.

البته نوع گیاهان هم اهمیت دارند.مثلا برای سبک مدرن میتوانید از گلدان هایی با تم سفید یا رنگ های روشن استفاده کنید.البته که تضاد گاهی ممکن است زیبا شود.حتی گلدان های مشکی هم در یک طراحی داخلی سفید زیبا میشوند.

اکسسوری های منزل

گلدان‌ها، ظروف، مجسمه‌های دکوراتیو

وسایل دکوری به عنوان اکسسوری منزل نقش مهمی دارند. استفاده از آن‌ها به ایجاد تعادل بصری در محیط کمک کرده و در عین حال وسایل کاربردی هستند که باید در دسترس شما باشند. این وسایل می‌توانند گلدان، ظروف، کتاب و لوازم دکوری باشند که در فروشگاه‌های زیادی به فروش می‌رسند.

اکسسوری های منزل

میزجلو مبلی

در سبک کلاسیک از میزهای سلطنتی استفاده میکنند.مثلا میزهای چوبی که ازچوب راش و چوب گردو هستند.از نظر هزینه استفاده از چوب بسیار هزینه بالایی خواهد داشت اما باید این را به خودتان یادآوری کنید که یکبار میخواهید هزینه کنید وممکن است تا چند سال آینده نخواهید برای آن هزینه کنید.

در سبک مدرن میزهایی با صفحه سنگ مرمر یا شیشه بسیار زیبا میشوند.در سبک مینیمال که سبک ساده گرایی است از میزهای ساده استفاده کنید زیرا خاصیت این سبک همین سادگی است.برای روی مبل ها میتوانید از یک تکه پشم زیبا استفاده کنید.همچنین کوسن هایی با پارچه های زیبا را در دو نوع ترکیب رنگی میتوانید تلفیق کنید.

اکسسوری های منزل

میز کنسول

یک میز چوبی یا سنگی با پایه های آهنی، هم می‌تواند به عنوان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون در خانه ی شما مورد استفاده قرار گیرد و هم به عنوان یک اکسسوری جانبی، که جنبه ی زیبایی دارد.

اکسسوری های منزل

عود و شمع تزیینی

از شمع های تزیینی زیبا در دکوراسیون منزل تان به هیچ وجه غافل نباشید! وجود شمع در خانه با از بین بردن انرژی های منفی، انرژی مثبت را در خانه به جریان می‌اندازد، که نتیجه ی آن، ایجاد حس و حال خوب در اهالی خانه خواهد بود.

اکسسوری های منزل

سینی تزئینی

بعد از اینکه نوع میزتان را انتخاب کردید باید بای روی آن از اکسسوری کم حجم ولی در عین حال لوکس اتفاده کنید.مثلا سینی های زیبایی که یا جنس چوبی هستند یا جنس برنز هستند.ظروف چندطبقه هم روی میز زیبا میشود.اگر به این گونه اکسسوری ها علاقه ندارید میتوانید از اکسسوری هایی مانند یه گلدان زیبا و چند شاخه گل طبیعی در آن استفاده کنید.در عین سادگی زیبایی را هم به ارمغان می آورد.

آثار هنری

در قسمت های دیگر منزل هم از اکسسوری ها استفاده کنید.این حرف به این معنی نیست که خانه را شلوغ کنید.همانطور که در تصویر مشاهده میکنید از اکسسوری را به صورت پراکنده استفاده کنید تا دکوراسیون لوکس منزل جال و هوای افراد را تحت تاثیر قرار دهد.آثار هنری مثلا یک قاب هنری که خودتان آن را طراحی کرده اید یا یک تابلوی خاص با رنگی که با بقیه دکوراسیون داخلی همخوانی داشته باشد.

همچنین میتوانید از مجسمه های کوچک یا حتی بزرگ در قسمت های مختلف منزل استفاده کنید.اغلب در سبک کلاسیک از مجسمه های بزرگ وتمام قد استفاده میکنند یا مجسمه های فیل چوبی کوچک برای روی میزها یا لبه های دیوار را در خانه های کلاسیک مشاهده میکند.

کوسن و لوازم پارچه ای

به طور کلی می توان گفت که لوازم پارچه ای در دکوراسیون اهمیت بسیار زیادی دارند. از انواع مدل پرده ها گرفته تا کوسن ها، شال مبل، مکرومه بافی ها و تاپستری و … که هر کدام باید در مکان مناسب خود استفاده شوند. هرکدام از این اکسسوری های پارچه ای می توانند علاوه بر دکوراتیو بودن، رنگ و بافت را نیز وارد فضای شما نمایند. بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ آن ها با مبلمان و سایر وسایل هارمونی را ایجاد نمایید.

آینه دکوراتیو

به گفته متخصصان لوبن هوم، شاید بیش تر ما آینه ها را به صورت مدل های دیواری استفاده می کنیم، اما مدل های رومیزی نیز می توانند یک اکسسوری مهم به شمار روند. آینه های چوبی و استیل هر کدام خصوصیات خاص خود را داشته و باید با توجه به سبک دکوراسیون متناسب انتخاب شوند. بهتر است آینه های رومیزی را برای تزیین میز کنسول و میز آرایش استفاده نمایید.

اکسسوری های منزل

اشیا قدیمی به عنوان اکسسوری منزل

اشیای قدیمی، عناصری تاثیرگذار هستند که با چیدمان کلاسیک و مدرن هماهنگی ایجاد می‌کنند و می‌توانند به عنوان اکسسوری منزل فضایی چشم‌گیری ایجاد کنند.

ایده دیگر استفاده از وسایل لوکس و عتیقه است که می‌تواند یک نقطه‌‌ کانونی در دکوراسیون منزل ایجاد کند. وسایل آنتیک، منحصر به زمان خاصی نیستند. می‌توانید با ترکیب آن‌ها با وسایل مدرن، چیدمان‌هایی عالی پدید آورید که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

اگر فرش نفیس و قدیمی دارید، می‌توانید از آن در چیدمان منزل استفاده کنید. وجود فرش یا قالیچه‌ قدیمی به سایر وسایل اجازه‌ خودنمایی می‌دهد. به کار بردن پارچه‌های قدیمی در مبلمان یا پرده‌ها نیز می‌تواند این فضای قدیمی را به منزل شما بدهد.

از وسایل دکوری آنتیک نیز می‌توانید به عنوان اکسسوری منزل استفاده کنید. مثلا استفاده از تابلوهایی با سبک قدیمی طراحی، عکس‌های قدیمی شهرتان، عکس‌های خانوادگی خودتان که مربوط به چند دهه پیش است، را در راه‌پله به دیوار بزنید. حتی می‌توانید از آینه‌ها و تابلوهایی به سبک و طراحی قدیمی روی دیوار استفاده کنید و حل و هوای منزلتان را به چند دهه پیش ببرید.

پیشنهاد می شود یک عود معطر را هم به این فضای دلنشین اضافه کنید؛ از عطر صندل و مشک گرفته تا گل نرگس و لاوندر و لیمو… هر کدام را که انتخاب کنید، پشیمان که نمی شوید هیچ، با تجربه ی حس خوشایند و معطر رایحه دلپذیر آن ها، مطمئنا این تجربه را در آینده تکرار خواهید کرد.

استفاده از عناصر شیشه‌ای در دکوراسیون منزل

شیشه یا آبگینه، به عنوان اکسسوری منزل، نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارد که سنگینی مصالح را کم کرده و زیبایی و سبکی به محیط می‌بخشد. امروزه نیز جایگاه و اهمیت خاصی در دکور منزل و ساختمان‌های اداری دارد.

انتخاب عکس های خانوادگی به عنوان اکسسوری منزل

عکس‌های خانوادگی با قاب‌های زیبا نیز یک ایده عالی برای اکسسوری منزل به شمار می‌رود. استفاده از عکس‌های خانوادگی در محیط خانه، احساس تعلق خاطر را بیشتر کرده و یادآور بهترین خاطرات ما خواهند بود.

لوستر، آباژور و فانوس های تزیینی

آباژورها و فانوس های دکوری با تولید نور لایت و ملایم، حال و هوای اتاق شما را پر از آرامش و زیبایی می کنند. آباژورها در انواع زمینی و دیواری، و فانوس ها در مدل های زمینی و آویز طراحی می‌شوند. از این اکسسوری زیبا در کنار اتاق هال و پذیرایی و اتاق خوابتان می توانید استفاده کنید.پرده و پوشش پنجره ها را با دکوراسیون ست کنید.
انتخاب پرده نقش به سزایی در دکوراسیون داخلی منزل دارد.انتخاب پرده معیارهایی دارد از جمله : جنس ، رنگ ، طرح و اینکه پرده برای چه مکانی قرار است انتخاب شود و طراحی دکوراسیون داخلی به سلیقه و ذوق شما بستگی دارد.

انواع کلکسیون‌ها

کلکسیون خود را به یک بخش اساسی از دکوراسیون خود تبدیل کنید. آن را به صورت جذاب مرتب کنید. کلکسیون‌ها باید با روشی سازمان یافته به نمایش درآیند و نباید فضای اتاق آن را مختل کنند. اطمینان حاصل کنید که این کلکسیون‌ها هر چی که هستند حتماً با هم از نظر رنگ و هم با پس زمینه و تم اتاق هماهنگ باشند. کلکسیون‌ها را می‌توان روی دیوارها یا قفسه‌ها تنظیم کرد.

ساعت

یک ساعت جالب نه تنها یک لوازم جانبی بزرگ بلکه یک مرکز توجه در فضای پذیرایی و هال باشد. ساعت‌های مدرن از طرح‌ها و مواد غیر معمول مانند مکعب‌ها یا کره‌های شیشه‌ای با دکوراسیون‌های مدرن هماهنگ هستند. برخی از ساعت‌های سنتی و کلاسیک با طراحی بسیار پیچیده‌ای که دارند می‌توانند برای دکوراسیون‌های سنتی مناسب باشند. ساعت‌های مدرن به سادگی شدید گرایش پیدا کرده‌اند.

شلف و طبقه دکوری

همه ی اکسسوری های زیبای تان، روی میز ها و دیوارها جا نمی شوند! برای اینکه به خوبی بتوانید زیبایی دکوری هایتان را به نمایش بگذارید، نیاز به شلف های دیواری و زمینی دارید. انواع متنوع شلف ها را می توانید خریداری کنید یا حتی به سادگی خودتان آن ها را بسازیدیک اکسسوری زیبا و جادار، برای نمایش چند اکسسوری زیبا و کوچک!

اکسسوری های منزل

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟