انواع سبک های دکوراسیون

انواع سبک های دکوراسیون

کدام سبک رو برای دکوراسیون خونتون می پسندید؟

هر کدام از ما بر اساس سلیقه خود یک سبک و یا ترکیبی از سبک های مختلف را برای دکوراسیون خانه و یا محل کارمان می پسندیم. در این متن توضیحات مختصری در خصوص سبک های مختلف دکوراسیون آورده شده است.

  1. سبک کلاسیک

این استایل حالتی کلاسیک دارد. نگاه کردن به این دکور مانند نگاه کردن به گذشته است ولی در بهترین حالت ممکنش. این دکوراسیون دارای جزییاتی کلاسیک ، تعداد زیادی اکسسوری، عناصر معماری پیچیده و پارچه هایی خاص می باشد. این استایل ، بهترین حالت از طراحی انگلیسی می باشد زیبا، غنی و به صورت خاصی اصیل. رنگ چوب تیره و مقدار زیادی پارچه که در ترکیب هم فضای خاصی را به وجود می آورند.

پرده های بلند و مجلل و فرشهایی زیبا و قدیمی و پر از اکسسوری های خاص. این استایل گرمی خاصی به فضا می بخشد و بسیار دعوت کننده می باشد. تعدادی از عناصر این استایل : فرش ایرانی، صندلی های کلاسیک، پارچه هایی با بافت مجلل و سنتی، وسایل طلاکاری شده، نقاشی های رنگ روغن و نقاشی های پرتره. شما حس ملکه انگلستان را در این دکوراسیون دارید.

  1. سبک بوهمین

این  استایل تلفیق عناصر از زمان ها و مد های دیگر است. در این استایل می توانید قوانین را بشکنید و از دکور کردن لذت ببرید و نگران این نباشید که آیا وسایل مناسب همدیگر هستند یا نه. در این استایل کسی که هستید را به دکور خانه تان تزریق کنید. البته که در این استایل پیوستگی و تناسب مانند استایل های دیگر مهم می باشد اما قوانین دست و پا گیر در این استایل وجود ندارد. شما خلاقانه می توانید فضای خود را با راهکارهای راحت و غیر رسمی دکور کنید. مینیمال بودن در بوهمین معنی ندارد تمام وسایلی که دوست دارید در کنار هم دکوراسیون شما را تشکیل می دهند.فضای این دکوراسیون بسیار گرم می باشد.

تعدادی از عناصر این استایل: گلیم وگبه، اسباب و اثاثیه ، رنگ های قوی و خالص در کاشی و مبلمان، گیاهان و چوب و در هر چه شما دوست دارید! اینجا جایی است که خودتون رو رها کنید و تا حدودی درهم و برهم طراحی کنید.

انواع سبک های دکوراسیون

  1. سبک روستیک

سبک روستیک، رویکرد مدرن از سبک کلبه های چوبی می باشد. این سبک از طبیعت الهام می گیرد که در تلفیق با المان های سنتی و شیک می باشد. فضاهایی که سبک روستیک دارند با روح هستند و حس آرامش می دهند . بعضی عناصر این استایل: چوب طبیعی، تخته های چوبی، گیاهان و گلهای زیاد، مبلمان راحت، رنگ های سفید و بژ. این فضا گرما و راحتی خاصی دارد.

انواع سبک های دکوراسیون

  1. سبک پر زرق و برق

این استایل بیشتر در مورد وسایل با زرق و برق زیاد و وسایل با مد روز می باشد. این سبک در کالیفرنیا و از اواسط قرن بیستم رواج داشته و از زندگی های پر زرق و برق هالیوودی الهام گرفته شده. بعضی عناصر این استایل: وسایل درخشنده با رنگ های قوی، لوسترهای بزرگ و وسایل روشنایی بزرگ و وسایل بافت دار. این سبک پر است از وسایلی که روحیات صاحب خود را توصیف می کند. این سبک روی مد روز است و بسیار پر طرفدار می باشد. اگر از این سبک خوشتون می آد وسایلی از جنس برنج و کروم کاغذ دیواری خاص، آیینه و مبلمان مخملی به خانه تان اضافه کنید.

  1. سبک مدرن

یک خانه مدرن، خانه ای تر و تمییز، ساده و همراه با رنگ های خنثی و ساده با وسایل مدرن از جنس فلز، شیشه و استیل است. سادگی یک نکته کلیدی در این سبک می باشد. اگر این سبک مورد علاقه شما می باشد شما یک مینیمالیست اعتدال گرا هستید. در این سبک از حاشیه های چین دار و منحنی قبل خبری نیست. بسیاری از اوقات در این سبک، دکوراسیون مینیمال است اما دارای وسایلی خاص و بزرگ است که خود قسمتی از دکوراسیون به حساب می آیند. با اضافه کردن تکه های ساده همراه با رنگ های خنثی این سبک را خانه خود بیاورید.

انواع سبک های دکوراسیون

  1. سبک مینیمال

همیشه برای همه این سبک جالب است چون شما بایستی از هر زیاده روی در این سبک دوری کنید و تمام این سبک در مینیمال بودن خلاصه می شود. این سبک از اوایل قرن بیستم تا به امروز مورد علاقه بسیاری بوده و هست. در این سبک شما وسایل ضروری خود را در دکوراسیون دارید  و فضاهای خالی قسمتی از این سبک می باشند. رنگ به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از جنبه های دکوراسیون در سادگی خلاصه می شود.

به رنگ های روشن و خنثی فکر کنید و از شر وسایلی که استفاده نمی کنید خلاص شوید. در انتخاب وسایل در این سبک دقت کنید، هیچ وسیله ای را بدون فکر و برنامه ریزی به این دکوراسیون اضافه نکنید. نسخه جذاب و ساده وسایل ضروری تان را در دکوراسیون مینیمال خود استفاده کنید.

انواع سبک های دکوراسیون

  1. سبک صنعتی

این سبک در استفاده از متریال ها به صورت نمایان (اکسپور) و بدون دستکاری در آنها شناخته می شود. از آهن گرفته تا سنگ، از آجر گرفته تا برنج، این سبک در مورد متریال های خام و استفاده از آنها به صورت اکسپوز می باشد. این سبک بیشتر در فضاهایی با محیط باز ( بدون تقسیم بندی خاص) و دارای سقف بلند اجرا می شود. فلز و کفپوش های خام از عناصر این سبک هستند.

وسایل روشنایی فلزی و خاص برای تلطیف این فضا استفاده می شود. پالت رنگی شما محدود به رنگ متریال های خام و به شکل صنعتی می باشد. عناصر سازه ای و کانال ها و داکت ها در این سبک به عنوان عناصر دکوراسیون دیده می شوند و به صورت نمایان (اکسپوز) در فضا استفاده می شوند. این سبک به نوعی سبکی “مردانه” شناخته می شود ولی این سبک می تواند برای هر فردی جذابیت داشته باشد.

انواع سبک های دکوراسیون

  1. سبک اسکاندیناوی

این سبک الهام گرفته شده از کوهها و برف کشورهای شمالی اروپا می باشد. تخته های چوب، پارچه های خزدار، قاب های چوبی از عناصر این سبک است. احساس راحتی، خطوط تمییز و متریال هایی با بافت زیاد در این سبک را می توانید تصور کنید. این سبک نشاندهنده سادگی زندگی می باشد و بیشتر به وسایل دقت دارد تا کل دکوراسیون.

در این سبک رنگ های سفید و طوسی به عنوان رنگ های پایه استفاده می شود و از پارچه ها به صورت جسورانه استفاده می شود پارچه هایی ساده اما با خطوطی جسورانه. اگر به سبک اسکاندیناوی علاقمندید پس حتما طرفدار سبک مینیمال هم هستید. این دوسبک در یک تم هستند اما سبک اسکاندیناوی گرم تر و خاکی تر از سبک مینمالیست است.

انواع سبک های دکوراسیون

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟