افزایش روشنایی خانه

افزایش روشنایی خانه

مقدار نور طبیعی فضای خانه روی روحیه شما تاثیر دارد و باعث گردش انرژی های خوب در خانه شما می شود. فضاهای روشن احساس شادی ، زندگی و پویایی بیشتری دارند. همانطور که می دانید هرچه فضای خانه روشن تر باشد باعث بزرگتر احساس شدن خانه مان می شود.

در بسیاری از موارد و با توجه به زندگی شهرنشینی ما و بافت متراکم در شهرها خانه های ما دارای نور طبیعی کم و بعضا بی نور است. در این موارد می بایست برای بالا بردن انرژی خانه مان و افزایش حس خوب از طریق دکوراسیون درست و مناسب فضای اطرافمان را روشنتر نماییم .در این متن می خواهیم با استفاده از ترفند هایی نور را به فضای کم نور خود بیاوریم با این ترفندها می توانید روشنایی خانه خود را دو و یا حتی شه برابر کنید.

  1. ترفند یک: استفاده از وسایل براق در دکوراسیون

مهمترین وسایلی که به شما در بالا بردن روشنایی خونتون کمک می کنه سطوح آیینه ای می باشد. لوستر، وسایل دکوری برنجی، دستگیره های درب طلایی یا نقره ای ، قاب عکس نقره ای، شمعدان های برنجی و مبلمان روشن از جمله عناصر دکوراسیون برای افزایش روشنایی فضاهای کم نور می باشند.

افزایش روشنایی خانه

  1. ترفند دو: آیینه به عنوان جزیی از دکوراسیون

آیینه ها در انعکاس نور کمک می کنند و باعث بزرگ دیده شدن فضا و روشنتر نشان دادن اتاق می شود. بهترین جای آیینه روبروی پنجره می باشد تا بیشترین نور را انعکاس دهد.

یک آیینه بزرگ و یا چند آیینه کوچک در کنارهم (با توجه به سبک دکوراسیون و سلیقه خود انتخاب کنید) در پشت مبل روی دیوار نصب کنید. آیینه را می توانید بالای شومینه، پشت تخت و یا در راهروی خود نیز نصب کنید.

اگر یک راهرو کوتاه دارید در انتهای آن یک آیینه نصب کنید که بزرگتر نشان داده شود.

افزایش روشنایی خانه

  1. ترفند سه: استفاده حداکثر از نور طبیعی محیط

اگر پنجره ای دارید هر چقدر هم کوچک حتما حتما از پرده هایی با رنگ روشن و سبک مانند تور استفاده کنید تا از حداکثر نوری که وارد فضا می شود استفاده کنید.

  1. ترفند چهار: به کار بردن وسایلی با جنس شیشه در دکوراسیون

میزهای شیشه ای با پایه های براق باعث بالا بردن روشنایی فضاهای تاریک می شود.

افزایش روشنایی خانه

  1. ترفند پنج: رنگ های روشن و گرم کلید دکوراسیون با نور کم

رنگ های خنثی مثل سفید، کرم و شیری مناسب فضاهای تاریک می باشد. رنگ های روشن باعث روشنایی فضاهای تاریک می شوند از رنگ هایی استفاده کنید که نور را انعکاس می دهد نه جذب کند.

در کف هم از رنگ های روشن و گرم استفاده کنید مانند لمینت های روشن.

اگر کف فضای شما رنگی تیره دارد و امکان تغییر رنگ آنرا ندارید از فرشی با رنگ روشن استفاده کنید و تا حدودی سطح کف تیره را با فرش روشن بپوشانید.

اگر کابینت های آشپز خانه شما رنگ تیره دارند و امکان تغییر رنگ آن وجود ندارد رویه کابینت را از رنگ های روشن استفاده کنید و روی کابینت از وسایل براق و روشن بگذارید.

تمام موارد رنگ دیوار و کف روشن برای روشن شدن فضای اتاق خواب تاریک صدق می کند اما اگر امکان برای شما امکان تغییر رنگ دیوار و یا کف اتاق وجود ندارد روتختی و ملافه های روشن در روی تخت خود انتخاب کنید.

مهمترین مسئله ای که شما همیشه می باسیت در خصوص فضاهای تاریک در نظر داشته باشید این است که سطوح تیره مانند کف، دیوار، سقف و مبلمان دارای با سطحی به رنگ تیره همیشه نور را جذب می کنند و در فضاهای تاریک شما می بایست به دنبال انعکاس نور در فضا باشید.

افزایش روشنایی خانه

  1. ترفند شش: استفاده از نور مصنوعی در فضا

در فضاهای کم نور، استفاده درست از نور مصنوعی بسیار حیاتی می باشد. لوستر ها از این عناصر می باشند. از لوستری که به سبک و سلیقه دکوراسیون شما می خورد استفاده کنید. از نور های رشته ای در دور تا دور سقف و به صورت مخفی استفاده کنید. آباژور های ایستاده کاملا مناسب فضاهای کم نور می باشند. روکش شید آویز های روشنایی نبایستی از دارای ضخامت و از رنگ تیره باشد حتی الامکان از روکش های شید با رنگ روشن و با جنس نازک استفاده کنید. آویز های روشنایی شیشه ای بسیار مناسب این فضاها می باشند. در آشپزخانه از روشنایی آویزی استفاده کنید.

افزایش روشنایی خانه

در زیر کابینت ها از نور های خطی استفاده کنید این کار، صفحه روی کابینت را روشن تر می نماید و باعث روشنتر نشان دادن آشپزخانه شما می شود.

کمد های لباس همیشه جز فضاهای تاریک خانه می باشند که شما می توانید با اضافه کردن لامپ های ای ای دی در میله جا لباسی این فضا را روشنتر نمایید.

* بایستی بدانید که وسایل زیاد در دکوراسیون کم نور مناسب نیست پس تا جایی که می توانید از تعداد وسایل زیاد در این دکوراسیون دوری کنید.

حال اگر سوال شما این باشد که با این ترفندها خانه شما از لحاظ رنگ یکنواخت می شود شما می توانید از این دو راهکار استفاده نمایید بدون آنکه به روشنایی فضای خانه شما لطمه زده شود.

  • از گیاهان سبزی که قابلیت نگهداری در فضاهای کم نور را دارند استفاده کنید.
  • از یک رنگ خاصی که دوست دارد در یک قسمت محدود در روی دیوار و یا در کوسن و یا آباژور استفاده کنید.

– تا جاییکه می توانید از رنگ های روشن و گرم در فضای خانه خود استفاده کنید.

– نور نقش اساسی در روشنتر کردن محیطمان دارد. از لوستر، روشنایی آویزی (حتی الامکان از روشنایی های چسبیده به سقف استفاده ننمایید)، نورهای دیواری، روشنایی خطی در سقف کاذب، نور های زیر کابینت، آباژور های ایستاده و رومیزی در دکوراسیون خود به درستی استفاده کنید.

– از وسایلی با قابلیت انعکاس نور استفاده کنید نه وسایلی با قابلیت جذب نور. آیینه و وسایل براق بایستی جز اساسی دکوراسیون فضاهای کم نور باشند.

– وسایلی با جنس شیشه مناسب این فضا می باشند. میز جلو مبلی و یا عسلی شیشه با پایه های براق (نقره ای، طلایی ، استیل و یا برنجی) مناسب می باشند.

– در محیط های کم نور از تعداد وسایل دکوراسیون زیاد دوری کنید.

جدیدترین مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟